فونیکسریمکسبهتام

شبی۳۰۰هزارتومان اجاره ماشین می دادم

دزد زبل در "جنسیس" اجاره ای به دام افتاد

عصر خودرو- دزد زبل در حالی بازی موش و گربه با پلیس مازندران را راه‌اندازی کرده بود که نمی‌دانست در تور ماهواره‌ای مأموران گرفتار شده است.

دزد زبل در "جنسیس" اجاره ای به دام افتاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، این دزد 26 ساله که با طراحی‌های دقیق خود بارها از محاصره پلیس خود را رهانیده بود، هنگامی که لوله تپانچه کارآگاهان را در مقابل خود دید شوک زده و دستپاچه دستانش را به نشانه تسلیم به دستبند مأموران سپرد. دزد تکرو سرقت های سریالی خود

    را در محله های اعیان نشین سـاری بــا سرعـت عـمل
    شگفت انگیزی انجام می داد و پیش از اینکه ردی از او برجای بماند مثل سایه در تاریکی شب ناپدید می‌شد.

    نخستین رد از این دزد ماهر هنگامی با هوشیاری افسر جوان کلانتری 14 به‌دست آمد که خودروی ال 90 سفید رنگ او بامسافت طولانی نسبت به  محل وقوع سرقت پارک شده بود.
    وقتی بعد از چندین مورد سرقت مشابه نیمه شب اواخر فروردین ماه 95 پلیس آگاهی کلانتری 14 در جریان دزدی دیگری ازیک واحد آپارتمان در منطقه باغ سنگ ساری قرار گرفت بسرعت نیروهای گشت را به این محل فرستاد اما دزد ناشناس قبل از رسیدن مأموران پا به فرار گذاشته بود. در چنین شرایطی بود که سرقت دیگری به فاصله چند کیلومتر از محل قبلی به مأموران گزارش شد. نیروهای پلیس بلافاصله به طرف منطقه جدید حرکت کردند. در حالیکه آنها هنوز با محل وقوع سرقت فاصله داشتند دزد زبل به مجتمع قبلی بازگشته و دست به سرقت زده بود. بدین ترتیب مأموران مجبور به بازگشت شدند. در همین رفت و آمدها بود که افسر گشت آگاهی کلانتری متوجه پارک خودروی ال 90 سفید رنگی  روی پل نصب شده در ورودی ساختمان شد. با توجه به اینکه پلاک این خودرو متعلق به استان تهران بود، شماره آن را یادداشت کرد. هنگامی‌که مأموران وارد صحنه سرقت جدید شدند مرد همسایه ادعا کرد در را بسته و مانع از فرار دزد شده است. اما وقتی پلیس وارد آپارتمان شد متوجه شد که دزد زبل با بهره‌گیری از لوله گاز خود را به کوچه پشتی رسانده و متواری شده است. مرد همسایه در تحقیقات پلیسی گفت: هوا تازه تاریک شده بود که زنگ آیفون مجتمع را زدند. مرد جوانی ادعا کرد زنگ آیفون طبقه بالا خراب است و خواست در را باز کنیم. اما بعد از چند دقیقه همسرم خبر داد که همسایه بالا ساعتی قبل به میهمانی رفته است. مشکوک شده و بسرعت به در خانه همسایه مان رفتم. قفل در تخریب شده بود. احساس کردم باید حادثه ای رخ داده باشد. بنابراین ابتدا به پلیس خبر داده و منتظر ماندم. در همین حین دیدم مرد جوان در را باز کرده و قصد فرار دارد. من هم دستگیره در را گرفته و شروع به داد و فریاد کردم.
    با توجه با این اظهارات مأموران  حافظه آیفون تصویری را مورد باز بینی قرار داده و تصویری از دزد ناشناس به‌دست آوردند. آنان بلافاصله به محلی که خودروی ال 90 پارک شده بود رفته و متوجه شدند آن خودرو آنجا را ترک کرده است.
    مأموران کلانتری بلافاصله تصویر دزد ناشناس را به همراه مشخصات خودرو در اختیار پلیس آگاهی استان قرار دادند.
    درحالی که چند روزی از آغاز ردیابی های ماهواره ای دزد فراری می گذشت، رد او را در جاده قائمشهر به ساری در حالی به دست آوردند که سوار بر یک خودروی جنسیس زرد رنگ در حال حرکت به طرف ساری بود.
    در این هنگام با اعلام ماجرا به همه گشت های کلانتری‌های سطح شهر اقدامات گسترده برای به دام انداختن دزد سریالی خانه‌های شهر ساری آغاز شد. ساعت 24 نیمه شب 12 اردیبهشت ماه 95 بود که مأموران گشت آگاهی کلانتری 14 با دریافت مشخصات جنسیس زرد رنگ وارد عمل شدند. عملیات ویژه پلیس در حالی شروع شده بود که کارآگاهان آگاهی کلانتری در کمال تعجب خودرویی را با مشخصات اعلام شده در فاصله چند متری خود دیدند.
    از این لحظه بود که عملیات تعقیب و گریز نامحسوس دزد جنسیس سوار آغاز شد تا اینکه 20 دقیقه بعد مأموران با ایجاد یک ترافیک ساختگی جنسیس زرد رنگ را وادار به توقف کردند. راننده خودرو وقتی لوله تفنگ پلیس را در برابر خود دید سعی کرد با دادو فریاد و عقب و جلو کردن خودرو متواری شود اما خودروی خود را گرفتار در میان تعداد زیادی خودرو دید و دستش را روی سرش گذاشته وپیاده شد.
    با اتمام عملیات و انتقال دزد جوان به آگاهی تحقیق از او آغاز شد. وی خود راسامان معرفی و ادعا کرد اهل و ساکن تهران است.
    وی در تشریح اقدامات خلافکارانه خود به مأموران گفت: می خواستم ازدواج کنم اما پول نداشتم. تصمیم گرفتم پول مورد نیاز برای ازدواجم را از این طریق به‌دست آورم. ساعت 19 تا 21 را برای عملی کردن نقشه سرقت هایم انتخاب می کردم. ابتدا خانه‌هایی را که احتمال می دادم پول و جواهرات در آن داشته باشند انتخاب می کردم. زنگ خانه‌ها را می زدم.این کار را در فاصله زمانی چند دقیقه تکرار می کردم. اگر کسی جواب نمی داد متوجه می شدم کسی در خانه نیست و به هر طریقی وارد ساختمان می شدم. خیلی از درهای ورودی آپارتمان‌ها اصلاً قفل نبود و من براحتی وارد می‌شدم. تنها چند آپارتمان در‌ها را قفل کرده بودند که با پیچ گوشتی قفل را تخریب می‌کردم. در یک زمان دو منطقه را مد نظر قرار می دادم. بعد از سرقت از خانه اول سروصدایی می‌کردم تا همسایه‌ها متوجه شوند و پلیس را در جریان قرار دهند. در این فرصت خانه دیگری را در فاصله دورتری انتخاب می‌کردم. در آنجا هم بعد از سرقت همان شیوه را اجرا می‌کردم. وقتی پلیس به محل جدید می آمد من به محل قبلی بر می گشتم. چون می دانستم هیچ کس تصور نمی کند به این زودی باردیگر کسی برای سرقت بیاید.
    وقتی حدس زدم خودروی ال 90 من لو رفته باشد بسرعت به تهران برگشتم. چند روزی را در آنجا ماندم و سپس با مراجعه به یک مؤسسه کرایه خودرو، یک جنسیس زرد رنگ را شبی 300 هزار تومان اجاره کردم. احساس می کردم کسی به این خودرو مشکوک نمی شود. ولی در بازگشت به شهر ساری بازداشت شدم.
    بر اساس این گزارش، دزد جوان تا کنون به حدود 35 سرقت از خانه های شهر ساری اعتراف کرده است که ارزش ریالی اجناس سرقتی حدود 700 میلیون تومان برآورد شده است.
    با دستور بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده متهم تا انجام تحقیقات تکمیلی درباره سایر جرایم احتمالی در اختیار مأموران آگاهی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو