فونیکسریمکسبهتام

در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک ایران و (TUV) آلمان عنوان شد

صدور گواهینامه بین‌المللی برای خودروهای صادراتی

عصر خودرو- تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV)، عصر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت توسط «فرداد دلیری» معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو و «کاریستن زاندر» عضو هیات‌مدیره اتحادیه بازرسی و پایش فنی به امضا رسید.

صدور گواهینامه بین‌المللی برای خودروهای صادراتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت،  در این نشست افرادی ازجمله منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سعید جعفری، مدیر توسعه صنایع دریایی ایدرو و فیلیکس آیش، مدیر بازرگانی اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) حضور داشتند. «کاریستن زاندر» عضو هیات‌مدیره اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) ضمن اشاره به فعالیت‌های این اتحادیه در سراسر جهان از علاقه خود به امضای این تفاهمنامه همکاری و افزایش ارتباط با ایران سخن گفت و اظهار کرد: مجموعه ما با بیش از 150سال پیشینه و شعار امنیت، کیفیت و پایداری توانسته است پروژه‌های خود را در سراسر جهان با موفقیت به پایان برساند. معظمی نیز با اشاره به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و به ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در فضای پسابرجام، آن را فرصتی ارزشمند و مثبت خواند و نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این طرح همکاری مشترک ابراز امیدواری کرد.


    تمرکز بر کیفیت و استاندارد
    معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو گفت: اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) با داشتن آزمایشگاه‌های فنی مختلف می‌تواند در زمینه طراحی و توسعه محصولات مختلف کمک کند و بر همین اساس یادداشت تفاهمی نیز در این زمینه امضا شد تا بتوانیم از خدمات آنها استفاده کنیم و سطح کیفی محصولات خود را در زمینه‌های مختلف ارتقا دهیم. فرداد دلیری درباره جزییات این تفاهمنامه گفت: مدت‌ها بود که به دنبال موسسه‌ای بودیم تا بتواند به ما در افزایش ضریب ایمنی و کیفیت در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت خودرو، بررسی مسائل ایمنی و میزان مصرف انرژی کارخانه‌ها و نیز ارائه راهکارهایی برای کاهش آن، حل مشکلات محیط‌زیست و ارتباط آن با صنعت و افزایش عملکرد مصرف انرژی کمک کند. علاوه بر آن به‌دنبال همکاری با شرکتی بودیم که بتواند برای محصولات صادراتی ایرانی گواهینامه معتبر بین‌المللی صادر کند تا سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی را به‌دست آوریم. وی در ادامه به معرفی این شرکت پرداخت و اظهار کرد: اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) در ایالت باواریا آلمان واقع شده است و با بیش از 22هزار متخصص در 60 کشور دنیا فعالیت دارد. این شرکت بر مواردی از جمله تعیین کیفیت فنی، ضریب ایمنی و سلامتی کالاهای صنعتی تولید شده در شرکت‌های مختلف نظارت دارد تا استانداردهای ارائه شده برای سلامت انسان و محیط‌زیست را تامین کنند. این موسسه، غیرانتفاعی و متعلق به سازمان‌های خیریه و بازنشستگی آلمان است و به دنبال بحث‌های تجاری نیست، بلکه تمرکز خود را بر کیفیت و استاندارد گذاشته است. دلیری افزود: این شرکت دارای آزمایشگاه‌های فنی مختلف است که می‌تواند به ما در زمینه طراحی و توسعه محصولات مختلف کمک کند و یادداشت تفاهمی نیز در این زمینه امضا شد تا بتوانیم از خدمات آنها استفاده کنیم و سطح کیفی محصولات خود را در زمینه‌های مختلف ارتقا دهیم.


    کیفیت مهم‌ترین بخش قرارداد ایران و آلمان
    معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو با اشاره به فعالیت‌های صنعتی آلمان اظهار کرد: آلمان در بحث کیفیت و ایمنی محصولات صنعتی در سطح بالایی از استاندارد قرار دارد و بنا به صحبت‌های انجام شده یکی از مهم‌ترین مفاد همکاری ایدرو و اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) در زمینه کیفیت خودروهاست. همچنین در بخش بررسی میزان مصرف انرژی در کارخانه‌ها نیز می‌توانیم از تجربیات این شرکت آلمانی استفاده کنیم. همانطور که می‌دانیم ایران در بحث مصرف انرژی جزو کشورهای پر مصرف به شمار می‌آید. وی در ادامه با اشاره به فعالیت موسسات تعیین کیفیت و استاندارد داخلی و مقایسه آنها با اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) گفت: موسسات تعیین کیفیت و استاندارد داخلی که در زمینه تعیین کیفیت ساختمان و خودرو نیز فعال هستند، چند سالی است از شرکت‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند و بیشترین تمرکز خود را بر تعیین کیفیت خودرو قرار داده‌اند، اما به نظر می‌رسد که باید سختگیرانه‌تر روند تولید محصولات را بررسی و استانداردهای بین‌المللی را درنظر بگیریم. بر همین اساس می‌توانیم با کمک این شرکت همه موسسات ایرانی را رده‌بندی کنیم. معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو در پاسخ در ارتباط با زمان اجرایی شدن این قرارداد و مدت همکاری‌ها نیز گفت: در این موافقتنامه زمان همکاری‌ها 5 ساله عنوان شده که با امضای آن به طور عملی فعالیت آغاز شده است، اما باید ببینیم همکاری به چه صورت پیش می‌رود و در صورت نیاز نیز شرکت مشترکی در ایران به ثبت برسد تا بتوانیم با سرعت بیشتری زمینه‌ساز افزایش سطح کیفیت شویم. درحال‌حاضر بسیاری از شرکت‌ها در سراسر دنیا، قطعات تولیدی خود را برای آزمایش کیفیت به این شرکت ارسال می‌کنند و می‌توان با تکیه بر امکانات این شرکت به رشد و ارتقای ایمنی سازمان‌ها کمک کرد.


    راه‌اندازی مرکز آزمون جاده‌ای
    دلیری با اشاره به فعالیت خودروسازان داخلی تصریح کرد: خودروسازان داخلی مراکز بازرسی ندارند، بلکه در مرکزهایی با عنوان تحقیقات و کنترل کیفی قطعات تولیدی خود را آزمایش می‌کنند. اما باید مرکز سومی وجود داشته باشد که خودروساز بتواند محصولات خود را براساس استانداردهای بین‌المللی آزمایش کند و مشکلات خود را بیابد، چرا که واضح است خودروساز در آزمایش کردن محصولات خود نمره قبولی می‌گیرد. به نظر می‌رسد اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) به‌عنوان موسسه‌ای بین‌المللی و بی‌طرف و به‌دلیل داشتن آزمایشگاه‌های پیشرفته می‌تواند تصویر بهتری از مشکلات محصولات تولیدی به ما ارائه دهد و می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم علاوه بر این ما می‌توانیم در طراحی خودرو نیز از خدمات آنها بهره ببریم و پیشرفت کنیم. وی افزود: درحال‌حاضر در ایران 2 مرکز آزمایش وجود دارد که یکی از این 2 مرکز شرکت ایتراک نام دارد که خودروهای تولید داخلی را از نظر مکانیک، آلایندگی و سایر موارد مورد آزمایش قرار می‌دهد. مرکز دیگر، مرکز آزمون جاده‌ای نام دارد که در حال احداث است. در این مرکز ماشین‌های تولیدی در سرعت‌های مختلف از نظر کمک فنر، طول عمر خودرو و سایر مشخصات فنی در شرایط مختلفی ازجمله مسافت‌های بالا، جاده‌های مختلف و نیز شرایط آب و هوایی مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اما با امکانات اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) می‌توانیم آزمایش‌های خودرو را در سطح بین‌المللی ارتقا دهیم. درحال‌حاضر تمام معاینه فنی کشور ترکیه توسط این شرکت آلمانی انجام می‌شود و این بیانگر تجربه بالای این شرکت در زمینه استانداردسازی محصولات تولیدی است. دلیری ادامه داد: درحال‌حاضر در زمینه ممیزی خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر فعال است و کیفیت خودروهای داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما با کمک این شرکت آلمانی می‌توان کیفیت مراکز تعیین کیفیت داخلی را ارتقا داد. علاوه بر این باید به این نکته اشاره داشت که ارائه محصولات برای آزمایش کیفیت به این شرکت اجباری نیست اما امکان مناسبی ایجاد شده و خودروسازان می‌توانند با استفاده از تجربیات این شرکت علاوه بر استانداردسازی محصولات تولیدی، آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت خود را نیز ارتقا دهند. وی تصریح کرد: علاوه بر این نیاز داریم که با سرعت بیشتری خود را به سطح استاندارد بین‌المللی در زمینه‌های مختلف از جمله خودرو برسانیم و باید با شیب سریع‌تری حرکت کنیم، بر همین اساس با توجه به اینکه به مرور، رعایت استانداردهای یورو4 و یورو6 به عنوان یک الزام در تولید از سوی دولت به خودروساز است، باید به‌تدریج رعایت استانداردهای بین‌المللی در دستورکار خودروسازان قرار گیرد. گستره فعالیت‌های اتحادیه بازرسی و پایش فنی (TUV) شامل نظارت بر کیفیت وسایل نقلیه، دیگ‌های بخار، استخراج معادن، سیستم‌های نقاله، سیستم‌های الکتریکی، مخازن تحت‌فشار، مواد، جوشکاری، امتحانات گواهی رانندگی، لوله‌های انتقال، انبارش و ذخیره، بازرسی‌های تجهیزات، کنترل صدا، ایمنی، طب صنعتی، حفاظت در برابر اشعه، میکروالکترونیک، حفاظت آب، لوازم پزشکی، زیست‌فناوری، ارتباطات‌دوربرد، ارزیابی پیامدهای زیست‌محیطی، امنیت فناوری اطلاعات، حفاظت از اطلاعات و بهداشت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو