فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع لامپ و ادوات روشنایی اتومبیل

نور بالا به بازار لامپ خودرو

عصر خودرو- تب استفاده از چراغ‌های اسپرت، لامپ‌های زنون، یخی، LED و ... روز‌به‌روز در بین مالکان خودرو بیشتر می‌شود و به نوعی می‌توان گفت مردم مجبور هستند کم‌کاری خودروسازان داخلی در استفاده از بهترین لامپ برای خودرو را در بازار بسیار متنوع لامپ و سایر ادوات روشنایی خودرو جبران کرده و بهترین لامپ را برای اتومبیل خود انتخاب کنند.

نور بالا به بازار لامپ خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب از استقبال چشمگیر مردم از چراغ‌های فانتزی و اسپرت خودرو برای شما خواهیم گفت و ضمن اینکه بهترین لامپ‌ها و برندها را مورد بررسی قرار خواهیم داد، به علاقه وافر ایرانی‌ها در استفاده از LED‌ها و چراغ‌های زنون اشاره خواهیم کرد. همچنین در پایان با ارائه جدول قیمت انواع ادوات روشنایی خودرو، شما را از آخرین تحولات این بازار مطلع می‌کنیم.

    بازار گرم چراغ‌های اسپرت
    در بازار قطعات لوکس، چراغ‌های اسپرت‌ یا فانتزی طرفداران پر و پا قرصی دارد و بسیار دیده می‌شود که مشتری بعد از تحویل گرفتن خودرو، به عنوان اولین قدم برای اسپرت‌کردن آن، تعویض چراغ‌های فابریک با چراغ‌های فانتزی را انتخاب می‌کند.
    بر‌خلاف تصور عموم چراغ‌های اسپرت جلو و عقب موجود در بازار، اغلب ساخت ایران بوده و در این قسمت چینی‌ها بازار پر‌رونقی ندارند. در بازار چراغ‌های اسپرتِ عقب با طرح‌هایی چون سوناتایی، کادنزایی و ... برای تمام خودروهای داخلی در دسترس بوده و چراغ‌های جلو نیز مدتی است که از داخل کاسه چراغ مجهز به Day-Light شده‌اند و الحق نیز کیفیت قابل قبولی دارند.
    در بازار قطعات لوکس اتومبیل، Day Light به دو شکل عرضه می‌شود. دی‌لایت‌ها یا به صورت جدا عرضه می‌شوند که داخل کاسه چراغ قابلیت جاسازی دارند و یا به صورت پکیج کامل همراه با تمامی متعلقات چراغ‌های جلو برای مشتری قابل خریداری هستند؛ البته باید یادآور شد علاوه بر اینها، بازار دی‌لایت‌های خطی نیز با تقاضای زیادی روبه‌رو است که جنس آنها از نوع LED بوده و‌ روی سپر خودرو نصب می‌شوند.

    لامپ‌های نسوز اما جیب مردم‌سوز!
    در بازار قطعات اتومبیل لامپ‌های کُره‌ای با برندهایی نظیر Eagle به این معروف هستند که به‌راحتی نمی‌سوزند و عمر زیادی دارند. در این بازار لامپ‌های کره‌ای را می‌توان گران‌ترین لامپ خودرو نامید و از نظر دوام و کارایی نیز مقاوم اول را در بین لامپ‌های موجود در بازار در اختیار دارد.
    به غیر از کره جنوبی و کمپانی‌های معروف آن، برندهایی از آلمان و ژاپن نیز در این بازار حضور پر‌رنگی دارند و با اینکه قیمت آنها دندان‌شکن است اما کیفیت، کارایی و عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و در برابر اتصالی سیم‌کشی خودرو نیز از خود مقاومت نشان داده و به‌راحتی نمی‌سوزند.
    لامپ‌های ساخت کشور چین نیز پا به پای برندهای اروپایی و ژاپنی در ایران فروش دارند و در شهرستان‌ها نیز حتی فروش آنها بیشتر از برندهای دیگر است. لامپ‌های چینی کیفیتی در حد قیمت پرداختی خود ارائه می‌دهند و نباید از آنها توقع بیشتری داشت، ضمن اینکه باید یادآور شد بسیاری از برندهای خوشنام اروپایی امروزه تحت لیسانس و زیر نظر کمپانی مادر در کشور چین تولید می‌شود.
    خالی از لطف نیست که در این قسمت به جای خالی برندهای ایرانی نیز اشاره کنیم؛ برندهایی که تا 10 سال پیش تمام بازار لامپ خودرو را قبضه کرده و کیفیت و کارایی آنها باعث می‌شد مشتری رضایت کامل داشته باشد و مغازه‌دار نیز به عنوان اولین پیشنهاد به خریدار توصیه کند. برندهای ایرانی مانند «نور و روشن» هر چند امروزه نا‌آشنا و کم‌رمق به نظر می‌رسند، اما همچنان در بازار بوده و سهمی از آن را در اختیار دارند.

    LED و زنون، پر‌رنگ‌تر از همیشه در خودروهای ایرانی
    استفاده از لامپ‌های معمولی در خودرو فقط توسط کارخانه صورت می‌گیرد و اگر به بازار مراجعه کنید، فروشنده یقیناً شما را به خرید لامپ‌های ‌هالوژنی، LED و یا زنون سوق می‌دهد. فارق از کارایی و نقاط مثبت و ضعف هر یک از آنها باید گفت لامپ‌های زنون با اینکه قیمت گزافی دارند‌ اما با استقبال فراوانی از سوی مردم مواجه هستند و به عنوان اولین انتخاب آنها به شمار می‌آیند.
    استفاده از زنون در پرژکتور خودرو نیز جدیدا در بین جوانان باب شده ‌و باید گفت در صورت غیر‌استاندارد بودن لامپ که مخصوصا در لامپ‌های زنون شایع است، پلیس متخلف را جریمه کرده و مالک را مجبور به باز‌کردن این لامپ از روی خودرو می‌کند.
    چراغ‌های LED نیز بازار گرمی دارند و هم اکنون نیز افت قیمت محسوسی را تجربه می‌کنند. این چراغ‌ها یا به صورت متری برای تزئین اتومبیل‌ یا به صورت لامپ در کاسه چراغ خودرو ‌یا پرژکتور استفاده می‌شود که باید خاطر نشان کرد در حال حاضر تمامی LED‌های بازار ساخت کشور چین بوده و برندهای اروپایی در این مقوله بسیار نادر هستند.
    LED‌ها برای چراغ‌های داخل اتاق و صندوق نیز استفاده می‌شوند که نور بسیار خوبی از خود ساطع کرده و شدیدا‌ توصیه می‌شود که حتی برای یک بار هم که شده در داخل صندوق یا کابین خودرو از آن استفاده کنید تا به کارایی آنها
    پی ببرید.
    در ضمن باید خاطر نشان کرد که نوع دیگری از لامپ‌ها با نام COB نیز در بازار قابل خریداری است که کیفیت آنها بسیار مرغوب بوده و برای روشنایی در زیر کاپوت و صندوق خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو