فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذاری قطر در پروژه «جاده ابریشم»

عصر خودرو- امیر قطر از تمایلش برای سرمایه گذاری در پروژه «جاده ابریشم» چین خبر داد.

سرمایه گذاری قطر در پروژه «جاده ابریشم»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، چین پروژه ای را با نام «جاده ابریشم» آغاز کرده است که کریدور اقتصادی چین-پاکستان نیز بخشی از این برنامه است.

    بر اساس جزئیات «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، روز گذشته به قطر سفر کرد و با امیر قطر و سران این کشور دیدار و گفتگو کرد.

    امیر قطر در این دیدار از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در پروژه جاده ابریشم چین خبرداد و وزیر امور خارجه چین نیز ضمن استقبال از این امر ورود قطر را به عنوان یک عضو مهم به این پروژه، تبریک گفت.

    وانگ یی افزود: قطر در حال اجرای پروژه «چشم انداز ملی 2030» خود است و این برنامه با پروژه جاده ابریشم چین کاملا در تطابق است.

    لازم به ذکر است که ایده پروژه جاده ابریشم دو سال گذشته از سوی چین و برای احیای دوباره این جاده، توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور در اجلاس سران شرکت های تجاری آسیا در پکن عنوان شد و وی گفت که کشورش بالغ بر 40 میلیارد دلار برای احیای مجدد آن هزینه می کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط