فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا :

بی ام دبلیو برلیانس باید برای ادامه همکاری در ایران سرمایه گذاری کند

عصر خودرو - مراسم امضاء تفاهم نامه گروه خودرو سازی سایپا و شرکت بی ام دبلیو برلیانس با حضور مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و رئیس هیات مدیره شرکت بی ام دبلیو برلیانس و جمعی از مدیران ارشد سیاسی کشور چین برگزار شد.

بی ام دبلیو برلیانس باید برای ادامه همکاری در ایران سرمایه گذاری کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز ؛ تفاهم نامه گروه خودرو سازی سایپا و شرکت بی ام دبلیو برلیانس در راستای افزایش ظرفیت تولید و داخلی سازی با حضور دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا، کی یومینگ رئیس هیات مدیره شرکت بی ام دبلیو برلیانس ،شین تیفا استاندار ایالت لیونینگ ، پنگ سن سفیر دولت چین در ایران جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا و شرکت بی ام دبلیو برلیانس به امضا رسید.

    گفتنی است در سال 2003، شرکت بی ام دبلیو برلیانس تاسیس گردیده است که سرمایه گذاری مشترک بین دو شرکت بی ام دبلیو و برلیانس بصورت 50 ،50 می باشد. در حال حاضر محصولات بی ام دبلیو سری 5 و سری 3 و ایکس 1 تولید میگردد و به فروش می رسد و فروش آن در سال 2014، به حدود 300 هزار دستگاه رسیده است.

    مدل بی ام دبلیو سری 5، اولین مدلی از شرکت بی ام دبلیو است که ر در این شرکت سرمایه گذاری مشترک تولید شده و رکورد فروش بیش از 100 هزار دستگاه را بدست آورده است.

    بی ام دبلیو برلیانس باید برای ادامه همکاری در ایران سرمایه گذاری کند

    شرکت بی ام دبلیو برلیانس در سال 2014 بر اساس آمار OICA ، بیش از 500 هزار خودرو سواری و تجاری تولید کرده است و رتبه 28 ام در میان خودروسازان جهانی را دارا می باشد. کارخانه تولید بی ام دبلیو در چین، مدرن ترین کارخانه تولید محصولات بی ام دبلیو در سطح جهان می باشد.

    در این نشست دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: در کمتر از دو سال از شروع همکاری با شرکت برلیانس ، تلاش های دو طرف در جهت رسیدن به موفقیت و چشم انداز پیش بینی شده قابل توجه است و گروه سایپا توانسته بستر خوبی در بازار ایران برای محصولات برلیانس آماده کند.

    وی افزود: علاوه بر سایپا ، شرکت پارس خودرو از دیگر شرکت های گروه دارای برندی مطرح در کشور است که در زمینه تولید محصولات برلیانس فعالیت می کند .

    جمالی گفت:گروه خودرو سازی سایپا دارای شبکه گسترده خدمات پس از فروش در کشور است و با دارا بودن بالغ بر  700 مرکز در کشور می تواند متناسب با تعداد تولید محصولات، مراکز متعددی را برای خدمات تجهیز کند.

    مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا خاطر نشان کرد: گروه خودرو سازی سایپا پیشنهادهای همکاری مناسبی از طرف خودرو سازهای اروپایی، آسیایی و امریکا دارد و این شرکت ها آمادگی دارند تا در صنعت خودرو سازی ایران سرمایه گزاری کنندو حضور فعالی در بازار ایران و به تبع آن در منطقه داشته باشند و در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفته و قطعا گروه خودرو سازی سایپا به عنوان شریک تجاری برای آنها گزینه مناسبی است.

    جمالی یادآور شد: گروه سایپا با توجه به همکاری چند سال گذشته با شرکت بی ام دبلیو برلیانس ، آمادگی دارد تا با این شرکت در راستای منافع مشترک همکاری های گسترده ای در زمینه سرمایه گذاری انجام دهد و امید است شرکت بی ام دبلیو برلیانس مانند دیگر شرکای اروپایی سایپا سرمایه گذاری در صنعت ایران را افزایش دهد.

    جمالی عنوان کرد: امیدواریم در ادامه همکاری های مشترک داخلی سازی 40 درصدی به 70 درصد افزایش یابد و همچنین با فراهم کردن شرایط و بستر لازم در زمینه صادرات محصول ، روند30 درصدی صادرات را به زودی محقق کنیم.

    وی افزود: با توجه به شرایط رقابتی در بازار ایران نیاز است در خصوص فاینانس و وام های کم بهره برای سهولت خرید اقدامات موثری انجام شود و دولت چین نیز از این طرح حمایت و پشتیبانی کند.

    مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در پایان گفت: با توجه به تغییرات در بازار کسب و کار جهانی و افزایش سلیقه مشتریان ، نیاز است با همکاری مشترک در زمینه قیمت گذاری، شرایط فروش و تبلیغات موثر همکاری ها را افزایش دهیم.

    در ادامه نشست کی یومینگ، رئیس هیات مدیره شرکت بی ام دبلیو برلیانس گفت: در طی بازدیدی که از خطوط تولید و خدمات پس از فروش گروه سایپا داشتم، علاوه بر شرایط تولید خوشبختانه در جریان خدمات به مشتریان شرایط خوبی وجود دارد ، هرچند تلاش دو طرف برای ارائه خدمات به مشتریان همواره روبه جلو است و تلاش خواهیم کرد تا در راستای رضایت مشتری اقدامات موثرتری انجام دهیم.

    رئیس هیات مدیره شرکت بی ام دبلیو برلیانس افزود: فروش 10 هزار دستگاه برلیانس و 7 هزار پیش فروش نشان از موفقیت دوجانبه دارد و امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم گام های موثری تری در زمینه منافع مشترک و گسترش همکاری ها برداریم و تجربه صادرات محصولات شرکت بی ام دبلیو برلیانس به کشور های منطقه و جهان در ادامه همکاری های سایپا و برلیانس وجود خواهد داشت.

    کی یومینگ به برخی مشکلات در طول همکاری اشاره کرد و افزود: طبیعی است که هر کار تیمی و مشترک نیاز به هماهنگی و همکاری دوطرف جهت برطرف کردن مشکلات و  یا ارائه راه حل های جدید است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی بیشتر در سطوح مدیریتی و سیاسی دو کشور شاهد ارتقاء و افزایش سطح همکاری های دوجانبه گروه خودرو سازی سایپا و شرکت برلیانس باشیم.

    در ادامه شین تیفا استاندار ایالت لیونینگ چین در این نشست گفت: استان لیونینگ به عنوان یک قطب صنعتی در کشور چین همواره در رشد و پیشرفت صنعتی این کشور جایگاه ارزنده ای داشته است و شرکت برلیانس به عنوان یک شرکت دولتی همواره در صنعت خوردو چین پیشتاز بوده است،  و بنده به عنوان نماینده سیاسی این استان از تمامی تصمیمات آقای کی یومینگ رئیس هیات مدیره شرکت برلیانس حمایت می کنم .

    وی افزود: حضورم در ایران و گروه سایپا بیشتر به خاطر این است که اعلام کنم دولت چین همواره از شرکت های چینی در زمینه همکاری مشترک در خارج از کشور حمایت کند و در این خصوص تصمیمات مهمی  توسط روسای جمهور دو کشور در چند ماه اخیر در زمینه افزایش همکاری های تجاری و صنعتی گرفته شد.

    پنگ سن سفیر دولت چین در ایران نیز گفت: گروه خودرو سازی سایپا یکی از شرکای تجاری خوب و توانمند در عرصه خودرو است که همواره بخش زیادی از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده و شرکت برلیانس را به عنوان شریک تجاری خوبی برای خود انتخاب نموده است،و امیدوارم این همکاری دوجانبه توسط شرکت برلیانس و سایپا تداوم و گسترش یابد.

    وی افزود با توجه به رابطه فرهنگی 2هزار ساله خوبی که همواره در جریان بوده است شرکت های تجاری بتوانند متناسب با نیاز و فرهنگ خود این همکاری ها را توسعه دهند و با توجه به حمایت های دولت در ایران و چین بستر خوبی فراهم شده تا دو کشور در خصوص رشد و توسعه همکاری های مشترک در راستای منافع دو طرف اقدامات خوب و موثری صورت گیرد.

    گفتنی است قبل از برگزاری نشست هیات سیاسی و اقتصادی چینی از خطوط تولید خودرو برلیانس در سایپا و پارس خودرو  بازدید کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو