فونیکسریمکسبهتام

پیکان-تاکسی‌ها فعلا ماندگارند

وضعیت نامشخص ۱۲هزار تاکسی ثبت‌نامی

عصر خودرو- میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از وضعیت نامشخص ۱۲هزار متقاضی تاکسی‌های جدید سخن گفت.

وضعیت نامشخص ۱۲هزار تاکسی ثبت‌نامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از سال گذشته، 2 ماه قبل از پایان سال به منظور نوسازی ناوگان فرسوده شهر تهران بیش از 12هزار تاکسی‌دار را برای تاکسی‌های جدید ثبت نام کردیم و اکنون منتظر پرداخت تسهیلات و وام بانکی از سوی سه بانک عامل هستیم.

    مظفر ادامه داد:  مسئولیت نوسازی ناوگان فرسوده شهر تهران با وزارت کشور است و از سال گذشته مسئولیت آن به وزارت کشور در بحث نوسازی داده شد. وزارت کشور در این بحث از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرحی را در نظر گرفت و سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیش از 12 هزار نفر از ناوگان خود را در این طرح ثبت نام کرده است.

    وی اضافه کرد: ما منتظریم دولت محترم از طریق سه بانک عامل تسهیلات را پرداخت کند و این سه بانک بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی مسئولیت خود را انجام دهند.

    مظفر با انتقاد از کوتاهی ها در این زمینه گفت: متاسفانه بانک‌های عامل عملکرد مناسبی نداشتند و انتظار ما این است که بانک مرکزی بر اساس بخش نامه‌ای که صادر کرده موضوع را پیگیری کند، البته ما این موضوع را از وزارت کشور که متولی این امر است هم پیگیر هستیم.

    وی با اشاره به این مطلب که نوسازی منتظر تسهیلات دولتی است، گفت: در این طرح هم پیکان‌های ما کاملا ثبت‌نام کردند و به محض ارائه تسهیلات از سوی دولت از ناوگان خارج می شوند، اما ما منتظر تسهیلات هستیم.

    مظفر توضیح داد: ما سال گذشته هم این آمادگی را داشتیم. مازاد بر پیکان‌ها کل این 12هزار تاکسی‌ران که در نوسازی ثبت‌نام شدند، آمادگی دارند، مسئولیت آن با وزارت کشور است و امیدواریم با پیگیری منسجم آن ها گره کار باز شود.

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: کار در حال انجام است اما شعب سلیقه ای عمل می کنند. گاه مغایر با بخشنامه بانک مرکزی تضامین بالاتری می خواهند. با توجه به اینکه سند خودرو در رهن بانک است بانک مرکزی یک ضامن را در نظر گرفته اما بانک های عامل گاه دو ضامن با حداقل حقوق 2 میلیون تومان خواستند. در واقع گاه شرایطی را پیش‌روی تاکسی‌ران گذاشتند که کار را مشکل کرده است.

    مظفر تاکید کرد: محور این کار وزارت کشور است که با ایران خودرو قرارداد، با بانک ها، مراکز اسقاط و اتحادیه سراسری تاکسی‌رانی قرارداد دارد و سازمان های تاکسی‌رانی بهره بردار هستند. ما به صورت هفتگی برای انعکاس مشکلات به آن‌ها جلسات مشخص با دولت داریم و به جد دغدغه ما به ثمر رساندن نوسازی است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان میعنی برای ارائه تاکسی‌ها به ثبت نامی‌ها مشخص است یا نه، گفت:؟ دولت موظف است این کار را هر چه زودتر عملیاتی کند و چون بر اساس دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و توافق با وزیر کشور بوده و بانک‌ها تفاهم نامه را امضا کردند، امیدواریم مشکل سریع ترحل شود و باید موضوع را از بانک مرکزی مطالبه کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو