فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۵۵۹»

تولید بنزین رکورد می زند

عصر خودرو-مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۱۲ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده می شود.

تولید بنزین رکورد می زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو« به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین آقایان مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی گفت: سال گذشته دو اتفاق مهمی در حوزه تامین و توزیع فرآورده نفتی  رخ داد، که یکی از این اتفاقات بحث آزادشدن قیمت بنزین بود و در حالیکه اکثر مردم فکر می کردند با این روش مصرف بنزین روند صعودی پیدا خواهد کرد ، مصرف روند نزولی را در پیش گرفت.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش چشمگیری در تولید گاز طبیعی داشتیم تصریح کرد: این افزایش تولید بیشتر بخاطر روی کار آمدن فازهای مختلف پارس جنوبی بود و همین امر باعث شد که در نیروگاهها کمتر از سوخت مایع استفاده نمایند.

    مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در ادامه یادآورشد: درسالی که گذشت میزان تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها 16 درصد افزایش پیدا کرد و عملا 7 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشتر در نیروگاه ها به مصرف رسید.

    آقایان با اشاره به کاهش مصرف 32درصدی سوخت مایع، افزود: درسال93 نزدیک به 18 میلیارد و 500 میلیون لیتر سوخت مایع درنیروگاه ها به مصرف رسید که در سال 94 این رقم به 12 میلیارد و 700 میلیون لیتر کاهش پیدا کرد.

    وی با اشاره به روند راه اندازی فازهای پارس جنوبی درسال 95 اظهار کرد: با راه اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی میزان گاز تحویلی به نیروگاهها افزایش پیدا می کند در نتیجه  این امر باعث می شود که مصرف سوخت مایع درنیروگاه ها به کمترین میزان حد خود برسد.

    مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی تاکید کرد: راه اندازی پروژه ها بیانگر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است به طوری که با روی کارآمدن پالایشگاه های آبادان، بندرعباس و لاوان، سوخت جایگزین در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی اظهار داشت: همچنین سوخت مازاد نفت کوره پالایشگاه های اراک، اصفهان، تهران، تبریز به مبادی جنوب منتقل می شود. در حال حاضر جهت تحقق این امر روزانه 20 میلیون لیتر نفت کوره با استفاده از قطار و نفتکش به مبادی جنوب انتقال می یابد.

    آقایان با اشاره به اینکه صادرات سوخت مایع ،ارزآوری بیشتری را به همراه خواهد داشت گفت: همین امر بنیه اقتصاد کشور را جهت اجرای پروژه های عمرانی مستحکم می سازد همچنین علاوه بر نفت کوره بخش اعظم نفتگاز مازاد پالایشگاه ساحلی صادر می شود به طوریکه روزانه 2 میلیون لیتر از پالایشگاههای داخلی به مبادی جنوب منتقل می شود؛ پیش بینی می شود صادرات این فرآورده طی روزهای آتی به سطح 20 میلیون لیتر در روز برسد چرا که صنعت نفتگاز موتور محرکه اقتصاد کشور است.

    وی افزود: جهت تسهیل در امر تخلیه نفت کوره و نفتگاز انتقالی به مبادی جنوب هم اکنون پروژه هایی در انبار نفت ماهشهر و انبار نفت شهیدرجایی در حال اجراست همچنین در سال جاری فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی خواهد شد به طوریکه روزانه 12میلیون لیتر به تولید بنزین ، 4 میلیون لیتر به تولید نفتگاز و 700 تن به تولید گاز مایع اضافه می شود.

    آقایان گفت: پیش بینی می شود در سالجاری طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس به بهره برداری برسد که با اجرایی شدن آن روزانه 4 میلیون لیتر بنزین به مجموع تولید کشور اضافه خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو