فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرد:

فعلا در مورد قرارداد با رنو صحبت نمی کنم

عصر خودرو- در حالی که پیش‌بینی می‌شد رنو پس از توافق هسته‌ای فعالیت خود را در کشور بیشتر کند، اما به‌نظر می‌رسد این شرکت فرانسوی هنوز تکلیف خود را (در ایران) مشخص نکرده است.هرچند پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس به تازگی خبر از امضای تفاهمنامه میان رنو و خودروسازان ایرانی داده، با این حال نه ایران‌خودرو و نه سایپا، هیچکدام این موضوع را مورد تایید قرار نداده‌اند.

فعلا در مورد قرارداد با رنو صحبت نمی کنم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  آن طور که کارگر عنوان کرده، طبق تفاهم‌نامه موردنظر، رنو دو محصول جدید در ایران به تولید خواهد رساند که در این بین، مدل کوئید (محصول ارزان قیمت رنو) در ایران‌خودرو و مدل سیمبل (نسل جدید تندر-90) در سایپا تولید خواهند شد.

    گفته‌های کارگر در شرایطی است که مدیرعامل ایران‌خودرو، این تفاهم‌نامه و مفاد آن را مورد تایید قرار نداده، اما تکذیب نیز نکرده است. ‌هاشم یکه‌زارع در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر عنوان کرده که «متاسفانه نمی‌توانم در مورد امضای توافق‌نامه با رنو، صحبتی انجام بدهم، هرچند تولید کوئید را نیز نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.» در این شرایط اما خبر می‌رسد که رنوپارس چند دستگاه کوئید را از هند به ایران آورده و به نظر می‌رسد هدف از این کار، انجام تست‌های لازم برای تولید (در ایران) است. کوئید یکی از محصولات ارزان قیمت رنو به‌شمار می‌رود و به‌شدت مورد علاقه ایران‌خودرویی‌ها قرار گرفته، تا جایی که آنها پیش‌تر به خودروساز فرانسوی هشدار داده‌اند اگر این محصول را در اختیار آنها قرار ندهد، امکان همکاری مشترک وجود نخواهد داشت. 

    تا اینجای کار به نظر می‌رسد می‌توان عقد تفاهم‌نامه میان رنو و خودروسازان ایرانی را پذیرفت، با این حال تایید نشدن این موضوع ازسوی ایران‌خودرو و سایپا، تردیدهایی را در مورد قطعی بودن تفاهم‌نامه موردنظر ایجاد می‌کند. از طرفی، مسوولان ایران‌خودرو و سایپا قبلا تاکید کرده‌اند که رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند، اما مدیرعامل رنوپارس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با هر دو خودروساز ایرانی سخن گفته است و این موضوع نیز یکی دیگر از ابهامات تفاهم‌نامه اعلامی است. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد مذاکرات میان خودروسازان ایرانی و رنو، هنوز در جریان بوده و طرفین همچنان در حال سبک و سنگین کردن شرایط و امتیازگیری از یکدیگر هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو