فونیکسریمکسبهتام

انتظار مصرف‌کنندگان از بازار خودرو ایران

عصر خودرو- بازار راکد خودرو و تداوم این رکود در ماه‌های اخیر نشان از اوضاع نامساعد فعلی بازار خودرو است که بیشترین دلیل آن نبود توان مالی لازم مصرف‌کننده‌ها برای مراجعه به بازار خودرو است.

انتظار مصرف‌کنندگان از بازار خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در راستای اتفاقاتی که در جریان پسابرجام و ورود هیات‌های خارجی به کشور رخ داد، مصرف‌کنندگان داخلی همچنان در انتظار عرضه کالاهایی باکیفیت‌تر به بازار داخل هستند بنابراین سطح توقع مشتریان از بازار خودرو ایران افزایش یافته است.
    این شرایط در حالی است که اگر مصرف‌کننده داخلی مطمئن شود کاهش قیمتی در بازار خودرو رخ نخواهد داد، این امکان وجود دارد که جریان کنونی بازار خودرو تغییر کند. هر چند علاوه بر اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی، رکود و شرایط اقتصادی نیز بر وضعیت کنونی بازار خودرو تاثیر بسیاری داشته است. بر این اساس چنانچه اطلاعات درستی به جامعه منتقل شود انتظاری که نسبت به قیمت خودرو وجود دارد از بین رفته و تنها توقع عرضه خودروهای با کیفیت وجود خواهد داشت. بی‌شک تا زمانی که خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه نشود به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کننده واقعی در مقابل مراجعه بازار مقاومت خواهد کرد.
    امروز باید قدرت خرید مصرف‌کننده نهایی به‌واسطه راهکارهایی چون اختصاص تسهیلات خرید و تقویت لیزینگ خودرو افزایش داده شود زیرا تا زمانی که تقاضا در بازار خودرو افزایش نیابد، خودروساز امکان تولید با تیراژ بالا را نخواهد داشت اما در همین حال نیز پیش‌بینی می‌شود با رفع کامل محدودیت‌ها، در آینده نه چندان دور شاهد کاهش هزینه تولید، رشد تیراژ و افزایش کیفیت در صنعت خودرو ایران باشیم.
    متاسفانه وجود محدودیت در مبادلات بانکی و موضوع گشایش ال‌سی و بسته شدن سوئیفت در جریان تحریم‌ها موانع زیادی را برای بخش‌های تولیدی ایجاد کرد که در نهایت موجب افزایش هزینه تولید و افت کیفیت در بسیاری از بخش‌های تولیدی ازجمله صنعت خودرو شد که با رفع کامل آنها و بازگشایی سوئیفت انتظار می‌رود بسیاری از مشکلات ناشی از آن از بین برود.


    آرمان خالقی - عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو