فونیکسریمکسبهتام

ضرب الاجل دو کمیسیون شورا به شهردار رشت؛

وضعیت نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت تعیین تکلیف شود

عصر خودرو- اعضای کمیسیون های حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه شورای شهر رشت برای شهردار نسبت به تعیین تکلیف در حوزه ناوگان اتوبوسرانی رشت ضرب الاجل سه ساعته دادند.

وضعیت نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت تعیین تکلیف شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، در یکصد و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و ترافیک شورای اسلامی رشت که به طور همزمان با کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شد، اعضای شورا ضرب الاجل چند ساعته به شهردار دادند تا درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی رشت تعیین تکلیف کند.

    در این جلسه که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد و نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید، قرار بود بودجه سازمان های حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مورد بحث و بررسی کمیسیون های فوق قرار گیرد اما در بررسی اولیه این بودجه منابع درآمدی سازمان اتوبوسرانی مورد توجه قرار گرفت که با حضور مدیرعامل این سازمان و همینطور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و برخی مدیران شهرداری، بحث ها به نبود اتوبوس های کافی در سطح شهر رسید.

    توجه اعضای شورا زمانی جلب شد که از سوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اعلام شد در حال حاضر تنها هفت اتوبوس در سطح شهر فعال هستند و جابجایی شهروندان را بر عهده دارند و بودجه ای که برای سال جاری این سازمان تنظیم شده است، قابلیت وصول ندارد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با ابراز نارضایتی از نبود اراده کافی برای حل کمبود اتوبوس در سطح شهر رشت گفت: با توجه به برنامه هایی که برای مدیریت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اندیشیده شده بود، قرار بر این شد که تجهیز ناوگان اتوبوسرانی از اولویت های شهرداری باشد اما متاسفانه چنین رویکردی در شهرداری دیده نمی شود.

    رضا رسولی با بیان اینکه صبوری در این حوزه دیگر جوابگوی نارضایتی و حقوق واقعی شهروندان نیست  افزود: در حال حاضر پس از ماه ها گفتگو و رایزنی و ارائه طرح و برنامه و وعده های شهردار، ناوگان اتوبوسرانی در حال فلج شدن است و با تصمیماتی که طی یک سال اخیر برای حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر گرفته شده، عملا مردم نسبت به کمبود اتوبوس ها ناراضی هستند.

    این عضو شورا تاکید کرد: آنچه که امروز وجود دارد و متاسفانه مورد اهمال مدیران شهرداری رشت قرار گرفته، نبود اتوبوس در سطح شهر رشت است.

    رئیس کمیسیون ترافیک شورا با بیان اینکه علاوه بر خرید اتوبوس، شهرداری باید برنامه جامع و شفافی نسبت به بازگشت اتوبوس های متوقف شده در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی به خطوط حمل و نقل همگانی شهر ارائه دهد، اظهار کرد: باید تصمیم قاطع برای این منظور گرفت و لازم است ظرف سه ماه آنده و به سرعت برنامه شهرداری برای تعمیر 40 تا 50 دستگاه اتوبوس متوقف شده که به تعمیر نیاز دارند، اتخاذ شود.

    رسولی ادامه داد: برای خروج از بحران موجود لازم است که شهرداری توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی را از اولویت های خود قرار داده و هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد و گزارش مبسوطی به شورا ارائه کند.

    با این توضیحات، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به فعالیت 45 دستگاه اتوبوس که در سال 93 در سطح شهر فعال بودند گفت: سازمانی که با هفت اتوبوس در حال فعالیت است و از سویی نمی تواند درآمدی برای خود تامین کند و در عین حال رانندگان آن بیکار هستند و حقوق دریافت نمی کنند، بهتر است که تعطیل شود.

    امیرحسین علوی با اظهار تاسف از نبود تصمیم جدی در شهرداری رشت نسبت به نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح این شهر افزود: توسعه حمل و نقل از شعارهای شهردار از ابتدای قبول مسئولیت بود ولی در عمل شاهد اهمال در این حوزه هستیم.

    وی تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که شهرداری درباره تچهیز و نوسازی و همینطور تامین اتوبوس های مورد نیاز در سطح شهر چه تصمیم و برنامه ای دارد در حالی که روز به روز از تعداد اتوبوس های فعال در سطح شهر کاسته می شود.

    این عضو شورا با بیان اینکه به جای وظایف قانونی و خدمات رسانی، مدیریت شهری رشت به سمت اقدامات و فعالیت های نمایشی سوق پیدا کرده است گفت: باید هر چه زودتر نسبت به اینکه در حوزه حمل و نقل شهری رشت چه اتفاقی خواهد افتاد، تعیین تکلیف شود.

    با این سخنان، اعضای کمیسیون های فوق تصمیم گرفتند ظرف دو تا سه ساعت آینده یعنی پیش از اینکه شهردار رشت در صحن شورا برای پاسخگویی نسبت به برخی ابهاماتی که در جلسه گذشته شورا نسبت به عملکرد شهرداری اعلام شده بود حاضر شود، نسبت به تعیین تکلیف فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تصمیم گیری کند.

    در پی ارائه برخی اسناد از تخلفات مجموعه شهرداری رشت توسط یکی از اعضای شورا در جلسه گذشته، امروز و تا ساعاتی دیگر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت برای پاسخگویی در این باره در صحن علنی شورا حاضر می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو