فونیکسریمکسبهتام

پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان دو سال راکد بود

عصر خودرو- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان طی دو سال گذشته به دلیل ناتوانی پیمانکار راکد بوده است.

پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان دو سال راکد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، خداداد مقبلی ظهر سه شنبه در اولین نشست خبری خود در استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه به چه دلیل پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان طی دوسال گذشته تنها 30 درصد پیشرفت اعلام می شود، یادآور شد: این پروژه طی دو سال گذشته راکد بوده و کار خاصی بر روی آن انجام نمی شده.

    وی ادامه داد: این پروژه مشارکت دولت و بخش خصوصی بود اما پیمانکار مربوطه توان مالی انجام این پروژه را ندارد.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه ظرفیت مالی و توان پیمانکار در اول پروژه مد نظر قرار داده شده بود، گفت: این پیمانکار در زمان واگذاری پروژه توان انجام کار را داشته اما طی چند سال گذشته پیمانکار کارهای دیگری را نیز شروع کرده که باعث کاهش حرکتی در این پروژه شده است.

    مقبلی تاکید کرد: طی دو ماه گذشته جلسات مختلفی با حضور پیمانکار برگزار شده و تصمیمات مناسبی نیز گرفته شد که به موقع اعلام می شود.

    وی در پاسخ به سخنان خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه مسئولین گذشته با اعلام زمان پایان پروژه ژست فعالیت گرفته بودند، گفت: در حال حاضر استاندار فارس جلسات متعددی را با وزارتخانه برگزار کرده و تلاش می کند که هرچه سریعتر وضعیت این پروژه ساماندهی شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: طی دو ماه گذشته برخلاف روند گذشته ما در استان نیز بر این پروژه نظارت داریم و برنامه ریزی های مختلفی را در این راستا خواهیم داشت و امیدوارم طی سال جاری و آینده شاهد پیشرفت 60 درصد باشیم.

    مقبلی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت راه های استان فارس نیز گفت: در فارس 23 هزار و 778 کیلیومتر راه نیازمندیم که از این میزان 15 هزار و 843 کیلومتر ساخته شده، 2009 کیلیومتر در حال ساخت است و 5926 کیلومتر دیگر نیازمند هستیم.

    وی افزود: در خصوص راه های همسنگ با کشور استان فارس 11 درصد کل را که شامل 43 هزار و 900 کیلومتر است را در اختیار دارد.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه در بحث تصادفات جاده ای ایام نوروز استان فارس رتبه اول را در کشور داشت، گفت: هرچند که در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 21.7 درصدی بودیم اما باز هم باید تلاش و برنامه ریزی بیشتری داشت.

    مقبلی تاکید کرد: در هیچ تصادف جاده ای عامل اصلی جاده نبوده است.

    وی در پاسخ به سان سئوال که به چه دلیل جشن پایان اجرای راه های روستایی در فارس گرفته شده اما همچنان راه های روستایی فارس نیازمند احداث است، گفت: از اینکه جشن پایان افتتاح راه های روستایی در فارس گرفته شده بی اطلاع هستم اما جای تعجب دارد زیرا همچنان روستاهای استان فارس به ایجاد راه احتیاج دارند.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان نیز گفت: 112 هزار و 605 واحد مسکن مهر تعهد استان فارس بوده که از این میزان 51 هزار و 452 واحد مربوط به شمال استان و 7 هزار و 396 واحد نیز مربوط به حوزه لارستان است.

    مقبلی تصریح کرد: 23 هزار و 873 واحد در شهر صدرا و همچنین 29 هزار و 884 واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن بوده که تاکنون 90 درصد کل ساخته شده است.

    وی افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده امیدوارم طی سال جاری مابقی مسکن مهر استان فارس تحویل داده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو