فونیکسریمکسبهتام

استراتژی جدید فولکس واگن برای انطباق با قوانین زیست‌محیطی

تولید خودروهای برقی و هیبریدی

عصر خودرو- گروه خودروسـازی فولکس واگن آلمان انتظار دارد با فروش یک میلیون خودروی برقی در سال بتواند فعالیت‌های خود را با قوانین سختگیرانه زیست‌محیطی انطباق دهد. در این راستا ‌‌توماس لیبر، ‌مدیر بخش توسعه و تکمیل خودروهای برقی می‌گوید: ‌«‌بسیار ساده است، قوانین آلایندگی در مناطق مختلف به معنای آن است که شرکت‌های خودروسازی باید به حمل‌و‌نقل برقی توجه داشته و خودروهای الکتریکی را در سبد محصولات‌شان قرار دهند.»

تولید خودروهای برقی و هیبریدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، وی ادامه داد: ‌«‌تولید یک میلیون دستگاه خودروی برقی در سال 2025 میلادی در راستای استراتژی فولکس‌واگن برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی در سراسر جهان است.» ‌لازم به ذکر است که در حال حاضر گروه خودروسازی فولکس واگن سه خودروی برقی به نام‌های ‌«‌e-Up، e-Golf و Audi R8 e-tron » ‌و شش خودروی برقی – هیبریدی به نام‌های ‌«‌VW Golf GTE، Passat GTE، Audi A3 Sportback e-tron، Q7 e-tron Quattro، Porsche Panamera S E-Hybrid و Cayenne S E-Hybrid ‌» را در لیست محصولات خود جای داده است.

    در همین رابطه و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فولکس واگن تا سال 2020 میلادی قصد دارد 20 مدل برقی و برقی – هیبریدی دیگر را نیز به فهرست خودروهای خود اضافه کندکه یک پورشه برقی و e-tron Quattro شرکت آئودی از جمله این خودروها محسوب می‌شوند.

    با این وجود و به‌رغم برنامه‌ریزی فولکس واگن جهت تولید یک میلیون خودروی برقی تا سال 2025 میلادی، در حال حاضر میزان فروش خودروهای برقی این خودروساز آلمانی بسیار محدود و کوچک بوده و مدیران این شرکت امیدوارند با عرضه مدل برقی گلف و پاسات و سایر برندهای زیرمجموعه فولکس واگن بتوانند میزان تولید خودروهای برقی و برقی – هیبریدی را به 103 هزار دستگاه در سال برسانند.
    در این بین و همزمان با تلاش‌های فولکس واگن، دیگر شرکت‌های خودروسازی جهانی نظیر تویوتا و رنو نیز به ترتیب با فروش 75 و 85 هزار دستگاه خودروی  برقی – هیبریدی حضوری جدی در این بازار داشته‌اند. گفتنی است تویوتا در حالی 75 هزار دستگاه خودروی برقی به بازار عرضه کرده است که ‌«‌تویوتا پرایوس» ‌تنها مدل برقی – هیبریدی این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود.

    با توجه به حضور جدی سایر خودروسازان در بازار خودروهای برقی و هیبریدی، شرکت فولکس واگن نیز فعالیت جدی خود را در این حوزه آغاز کرده و به منظور کاهش هزینه‌های تولید، مدل‌های ‌«‌e-Golf و Golf GTE » ‌مشترکا روی یک خط تولید در شهر ولفسبورگ آلمان تولید و به بازار عرضه  می‌شوند.

    لازم به ذکر است که این مدل‌های برقی در کنار دیگر مدل‌های فولکس واگن نظیر کراس اوور ‌«‌Tiguan» ‌و ون کوچک ‌«‌Touran»‌ تولید می‌شوند که این موضوع به معنای استفاده از تجهیزات و خطوط تولید مشترک بوده و تنها یک ساعت به ساعات کاری خطوط تولید فولکس‌واگن اضافه می‌کند.

    در این راستا کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که تولید مدل‌های برقی و برقی – هیبریدی فولکس واگن در سایت ولفسبورگ سبب می‌شود در صورت افزایش تقاضا برای مدل‌های برقی ‌«‌e-Golf‌» ‌و ‌«‌Golf GTE» ‌بتواند به سادگی میزان تولید خود را افزایش دهد.

    BMW دیگر خودروساز مشهور و معتبر آلمانی رویکردی دیگر در رابطه با تولید خودروهای برقی و هیبریدی خود اتخاذ کرده و آنها را با استفاده از برند زیرمجموعه i به بازار عرضه می‌کند. در همین رابطه این خودروساز خوشنام آلمانی سرمایه‌گذاری سنگینی روی مدل ‌«‌i3 ‌» ‌خود کرده و تمامی فرآیند ساخت و تولید آن را در سایت تولید خودروی خود در شهر لایپزیک به انجام می‌رساند.

    گفتنی است استفاده از سایت لایپزیک در حالی صورت می‌پذیرد که پیش‌تر از خط تولید موجود در این کارخانه استفاده چندانی به عمل نمی‌آمد. با وجود سرمایه‌گذاری‌های مذکور، مدل شهری i3 و مدل اسپورت i8 با افت فروش چشمگیری در ماه مارس مواجه شده و تیراژ آنها به 5100 دستگاه رسیده  است.

    با وجود افت و خیزهای موجود در بازار خودروهای برقی، ‌«‌ThomasUlbrich» ‌مدیر تولید فولکس‌واگن که در کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران و رسانه‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: «به‌رغم حضور جدی دیگر خودروسازان جهانی در حوزه تولید خودروهای برقی و برقی – هیبریدی، براساس اطلاعات منتشر شده شرکت خودروسازی فولکس‌واگن قادر است در صورت افزایش تقاضا برای خرید خودروهای برقی و هیبریدی، بر میزان تولید خود افزوده و سالانه 75‌هزار دستگاه از این خودروها را به تولید برساند.

    وی در پایان گفت: ‌«‌در صورت نیاز فولکس‌واگن قادر است ظرفیت تولید خودروهای برقی و هیبریدی – برقی خود را با استفاده از سه کارخانه تولید خودروی خود در اروپا به میزان دو برابر افزایش دهد.»

    در راستای تلاش‌های فولکس واگن برای تولید انبوه خودروهای برقی و هیبریدی، لازم به یادآوری است که این شرکت در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که از یک معماری مدولار برای طراحی باتری‌های استفاده شده در خودروهای برقی خود استفاده خواهد  کرد.

    این معماری که به اختصار به آن MEB گفته می‌شود به مهندسان فولکس واگن اجازه می‌دهد تا از یک سامانه استانداردسازی شده در طراحی تمامی خودروهای برقی خود استفاده کنند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو