فونیکسریمکسبهتام

تراک‌های برتر ۲۰۱۶

عصر خودرو- در میان خودروهای شاسی‌بلند، تراک‌ها با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند مورد توجه طیف وسیعی از افراد قرار می‌گیرند.

تراک‌های برتر ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این خودروها فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات زیاد وجود دارد که با داشتن دو کابین، سرنشینان می‌توانند در فضایی ایمن و با راحتی و آسایش از سفرهای کوتاه و بلند لذت ببرند. تراک‌ها از گذشته تا به حال با تغییرات زیادی در قدرت و طراحی بدنه مواجه شده‌اند تا با در اختیار داشتن امکانات شاسی بلند‌های لوکس، فضای فوق‌العاده‌ای برای حمل تجهیزات، سفرهای ماجراجویانه یا کاری و خدماتی ارائه دهند.این در حالی است که لذت رانندگی در کابین‌های راحت با امکانات بالا را هم در خود جای داده‌اند. برخی خودروسازان در این زمینه با داشتن سال‌ها تجربه به محصولات فوق العاده‌ای رسیده‌اند که خودروهایشان در بخش‌های مختلفی از جامعه فعالیت می‌کنند. در ادامه با 10 تراک برتر که در سال 2016 در معرض فروش قرار دارند، آشنا خواهیم شد.

     

    فورد F 250

    فورد در رقابت با هموطن خود شورولت توانسته است با ساخت تراک‌های فورد سری F نمایشی از قدرت و استحکام را به رخ تراک ساز‌های دنیا بکشد. تراک‌های مختلف فورد با مشخصه‌های متنوعی که دارند برای انجام فعالیت‌های سنگین مانند کشیدن تریلی‌های بزرگ گاو‌چران‌های آمریکایی تا حمل خودرو‌های در راه مانده امکان خدمت‌رسانی و مورد مصرف دارند. فورد در مدل F250 برای رسیدن به قدرت بالای 440 اسب بخار از موتوری توربو دیزل با حجم 4/ 6 لیتر استفاده می‌کند که با 8 سیلندری که دارد این قدرت فوق‌العاده را به هر چهار چرخش منتقل می‌کند. تراک‌های فورد در 2400 دور در دقیقه می‌توانند چنین قدرت بی‌نظیری را تولید کنند. فورد با ساخت سری F و قرار دادن تمام مولفه‌های قدرت یکه تاز تراک‌های آمریکایی است که در برابر هر شرایط سخت کاری می‌توانند از پس وظایف محوله بر‌آیند.

     

     

    فورد F 450 پلاتینیوم

    شرکت فورد با ساخت این غول عظیم‌الجثه و با قرار دادن یک موتور 8 سیلندر توربو دیزل توانسته به قدرتی ورای تصور دست یابد. پلاتینیوم برای تحمل بار در محور عقب مانند کامیون‌ها، چهار چرخ دارد که دو به دو در کنار هم قرار گرفته‌اند. تولید قدرتی معادل 440 اسب بخار و انتقال آن به چرخ‌ها می‌تواند هر تریلی را که امکان جابه‌جا‌یی داشته باشد حرکت دهد. فورد امکانات زیادی را در این خودرو گنجانده است که در نهایت با قیمتی بیش از 72 هزار دلار در معرض فروش قرار گرفته است که در میان تراک‌های تولیدی در سال 2016 این رقم بیشتر از تراک‌های سایر شرکت‌ها است. شرکت فورد توانسته است همان کیفیتی که در محصولات سوپر اسپرتش گنجانده را در تراک‌هایش هم ایجاد کند و به‌عنوان برترین تراک‌ساز شناخته می‌شود.

    شورولت کلرادو 2500

    شورولت در طول تاریخچه خودرو‌سازی خود به ساخت خودروهای کشیده و محکم شهرت دارد و در طول فعالیتش در کنار خودروهای سواری، خودروهای همه جا روی قابل اتکا و البته پر مصرفی را به بازار عرضه کرده است. در میان مدل‌های تراک، شورولت کلرادو مدل 2016 برای افرادی طراحی شده است که به خودرویی راحت با امکان حمل وسایل و بار نیاز دارند که قلبی 5/ 2 لیتری آن را به حرکت در می‌آورد. شورولت کلرادو با 200 اسب بخار قدرت به جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی مجهز شده است که بعد از سد‌های دفاعی مانند بدنه مقاوم به کیسه‌های هوای متعددی مجهز شده است تا از سرنشینانی که روی چهار صندلی‌اش نشسته‌اند حفاظت کامل را انجام دهد. مدل‌های متنوعی از تراک‌ها با اندازه کوچک از سوی شورولت تولید شده که کلرادو محبوبیت زیادی پیدا کرده است و نوع بنزینی و دیزیلی آن نیز برای علاقه‌مندان به این نوع خودروها ساخته شده که با داشتن موتورهایی با حجم‌های مختلف هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

     

    هوندا ریج لاین

    هوندا با ساخت تراکی کوچک اما قدرتمند و خوش ساخت توانسته است خود را در لیست انتخاب تراک دوستان قرار دهد. هوندا در مدل ریج لاین از موتوری
    5/ 3 لیتری و 6 سیلندر استفاده کرده است که می‌تواند 250 اسب بخار قدرت تولید کند. هوندا با کمک جعبه دنده‌ای 5 سرعته و اتوماتیک این‌قدرت را بین چهار چرخش تقسیم می‌کند. طراحی نیمه‌اسپرت چرخ‌های این خودرو ظاهری خشن‌تر نسبت به تراک‌های دیگر به او داده است. هوندا نگاه متفاوتی در طراحی این تراک کوچک داشته است و بدنه خودرو بر اساس تم هیجان طراحی شده است. ریج لاین از نظر امکانات و سامانه‌های ایمنی از فورد و شورولت چیزی کم ندارد و انواع کیسه‌های هوا، ترمز‌های ضد قفل و امکانات رفاهی به‌صورت کامل برخوردار است و با قیمت 30 هزار دلار به‌فروش می‌رسد که از نظر قیمت هم توان رقابت زیادی با رقبا دارد.

    دوج رم 2500

    شرکت کرایسلر از جمله خودروسازانی است که در زمینه ساخت تراک‌ها تلاش کرده است با ارائه محصولاتی متنوع سایه به سایه فورد و شورولت تراک‌هایش را عرضه کند. رام نام تراکی است که در سری‌های مختلفی در دسترس قرار دارند، موتورهایی که FCA در این خودروها استفاده کرده است با حجم‌های متنوع تولید می‌شوند که عبارتند از 7/ 5 لیتر، 4/ 6 لیتر و 7/ 6 لیتری که به ترتیب می‌توانند 383 تا 410 اسب بخار قدرت تولید کنند. مدل 2500 می‌تواند در ظرف 4/ 8 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو از نظر طراحی شباهت زیادی به شورولت کلرادو دارد و با قیمت پایه 32 هزار دلار می‌توان یکی از آن را خرید و علاوه بر نشستن در فضای راحت داخل کابین تجهیزات زیادی را برای سفر و یا کار با خود حمل کرد.

     

    شورولت سیلورادو 2500

    سیلورادو با ظاهری کلاسیک‌تر نسبت به همسانان خود می‌تواند صرفا با جلو پنجره خود شناسنامه و ماهیتش را رو کند. شورولت با استفاده از موتوری 8 سیلندر با حجم 6 لیتر توانسته است قدرت موتور را به 360 اسب بخار برساند و با کمک جعبه دنده پر‌قدرت 6 سرعته‌اش این نیروی عظیم را به چرخ‌ها منتقل کند. کیسه‌های هوایی که در این خودرو کار گذاشته‌اند توانسته‌ امنیت سرنشینان را در حوادث تضمین کند. از نظر زیبایی این مدل خودرو امکان رقابت با سایر تراک‌ها را ندارد اما قلب تپنده شورولت موضوعی نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن عبور کرد. قیمت پایه برای این تراک 32 هزار دلار است که ممکن است با تغییر مشخصه‌ها قیمت هم تغییر کند اما در لبه رقابت با سایر تراک‌ها قرار دارد.

    تویوتا تاکوما

    تویوتا، تاکوما را خودرویی برای خلق آخر هفته‌ای پر‌هیجان معرفی می‌کند که با داشتن موتوری 5/ 3 لیتری و شش سیلندر می‌تواند 278 اسب بخار قدرت تولید کند. تویوتا تجربه زیادی در ساخت خودروهای همه جا رو دارد که برخی از آنها برای همیشه در تاریخ صنعت خودرو‌ ثبت شده‌اند. تاکوما 2016 با قابلیت بالا در مسیر‌های آفرود توانسته پرچم‌دار خوبی برای اجدادش باشد و به‌عنوان تراکی با اندازه کوچک قدرتی در خور نام تویوتا را با جعبه دنده 6 سرعته‌اش به چرخ‌ها منتقل کند. تویوتا تلاش کرده است در طراحی این خودرو به تمام نیاز‌های یک همه‌جا‌رو توجه کند. سامانه‌های کنترل خودکار موسوم به خزیدن دراین مدل هم مانند برخی مدل‌های اف‌جی‌کروزر استفاده شده است و به راحتی در شرایط سخت آفرود کنترل گاز و ترمز خودرو را بر عهده گرفته و هدایت آسانی را رقم می‌زند.

     

    نیسان تیتان XD

    نیسان با محصول جدیدی با نام تیتان XD در تلاش است تا در کنار رقیب هم‌وطنش تویوتا، نماینده خوبی در کنار تراک‌های بیابان‌رو آمریکایی باشد. نیسان در سابقه خودروهای همه‌جا‌رو پاترول‌هایی ماندگار دارد که توانسته است سال‌ها در مسیرهای صعب‌العبور خدمت کند.
    تیتان XD با آپشن‌های مختلفی عرضه شده است و مشتری بر اساس نیاز خود می‌تواند موتورهایی با قدرت 310 تا 390 اسب بخار را به‌صورت دیزیل یا معمولی انتخاب کند البته قیمت این مدل‌ها به مرز 50 هزار دلار می‌رسند که با توجه به ویژگی‌ها و آپشن‌ها ممکن است تا 35 هزار دلار هم این قیمت تغییر کند. از نظر ظاهر نیسان نو‌آوری خاصی در بدنه خود نسبت به سایر همسانانش نداشته است و با جلو پنجره‌ای بزرگ می‌توان گفت ظاهری مشابه دیگر تراک‌ها پیدا کرده است.

    جی‌ام‌سی کانیون

    جی‌ام‌سی به‌عنوان برادر خوانده شورولت زیر نظر جنرال موتورز فعالیت می‌کند که با محصول کانیون 2016 در میان تراک‌ها به‌دنبال پیدا کردن جایگاهی در خور برندش است. جی‌ام‌اس در این مدل از پیشرانه‌ای 5/ 2 لیتری و چهار سیلندر استفاده کرده است و در صورت تمایل مشتریان این مدل می‌توانند موتور 6/ 3 لیتری 6 سیلندر یا 6/ 2 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر را در تراک خود داشته باشند. در مقایسه با تراک‌های مطرح جی‌ام‌سی از قدرت کمتری برخوردار است و با 181 اسب بخار در انتهای لیست بهترین‌ها قرار دارد. این خودرو می‌تواند در ظرف 4/ 9 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسد و از نظر سرعت و شتاب و قدرت موتور از برادر خوانده‌های خود در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.

     

    تویوتا هایلوکس

    شرکت تویوتا با معرفی مدل هایلوکس و فروش آن در بسیاری از نقاط دنیا محصولی موفق را روانه بازارهای جهانی کرده است و در سال‌های مختلف روند رو به جلویی را در پیش گرفته است و با انجام اصلاحات در موتور باعث کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی آن شده است. نسخه‌های متعددی از هایلوکس در کشورهای دیگر مونتاژ می‌شود و سه نوع موتور در مدل 2016 استفاده شده است که عبارتند از نوع 5/ 2 لیتری توربو دیزل با قدرت 101 اسب بخار، 2 لیتری بنزینی با قدرت 137 اسب بخار و 7/ 2 لیتری بنزینی با قدرت 164 اسب بخار نیروهای تولید شده به کمک دو نوع جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و دستی نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. این خودرو با داشتن دو کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو از نظر ایمنی در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. در نسخه‌های مونتاژ استرالیا موتور استفاده شده در این خودرو 8/ 2 لیتر و توربو دیزل است و می‌تواند با گشتاور فوق‌العاده 400 نیوتن بر متر را تولید کند و همچنین موتور 4 لیتری بنزینی و پیشرفته با 6 سیلندر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو