فونیکسریمکسبهتام

دوو اسپروی ۱۹۹۶ چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک مدل اسپروی خاص!

عصر خودرو- محصولات دوو موتورز کُره جنوبی برای نخستین‌بار در سال ۱۹۹۲ توسط گروه خودرویی کرمان خودرو به بازار ایران وارد شدند و ریسر و اسپرو نخستین خودروهای این برند بودند که به خیابان‌های کشور راه پیدا کردند. اما از محصولات سایز متوسط این برند که بگذریم، اسپرو بزرگ‌ترین محصول دوو موتورز است که در حد فاصل ۹۲ الی ۹۶ (به غیر از ۱۹۹۵) به بازار ایران رسید.

یک مدل اسپروی خاص!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو در سال‌های 1993، 1994 و 1995 پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر را در خود جای داده بود که سیستم پاشش سوخت تک انژکتور TBI برای نمونه‌های 92 و 93 و سیستم پاشش سوخت چند‌نقطه‌ای MPFI برای نسخه‌های 94 در نظر گرفته شده بود. اما هرچند که عمده اسپروهای موجود در بازار مدل‌هایی از 92 الی 94 هستند، تعداد نسبتا محدودی از نسخه‌های 1996 هم در بازار حضور دارند که عمدتا توسط کرمان خودرو عرضه نشده‌اند! در واقع اسپروهای 1996 برای برخی ارگان‌های دولتی، سفارتخانه‌ها و... به کشور وارد شده بود و بعد از اینکه بعضا مورد استفاده یا تایید مقامات قرار نگرفتند، به بازار تزریق شدند.
    اسپروهای 1996 از چیدمان کابینی شبیه به نسخه 1994 بهره می‌برند با این تفاوت که در برخی از این نمونه‌ها شاهد سانروف فابریک برقی، تریم چوبی داخلی و ایربگ فرمان هستیم. همچنین دو نوع پیشرانه برای نسخه‌های مربوط به این سال وجود دارد. نخست نمونه 4 سیلندر 2 لیتری MPFI مشابه مدل 1994 است که البته به جای سنسور اکسیژن، همچون نسخه‌های TBI از پتانسیومتر (سنسور کربن) برای تنظیم میزان سوخت بهره می‌برند. نمونه دوم هم نسخه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری 16 سوپاپ است که در نیم موتور پایینی با سی‌یلو مشترک است و فقط سرسیلندر و سیستم برقی آن با سی‌یلو و ریسر متفاوت بوده و البته لوازم یدکی آن نیز وضعیت چندان خوبی ندارد. همچنین چراغ‌های جلوی کریستالی، پروژکتور مستطیلی سپرهای جلو، پروژکتور عقب، پلیت خطر عقب یک‌تکه بدون نوشته ESPERO، آینه‌های تاشو و... از جمله تفاوت‌های ظاهری این مدل با اسپروهای دیگر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو