فونیکسریمکسبهتام

رونمایی اقدامات هوندا و تویوتا در فناوریهای خودرو

عصر خودرو- تویوتا و هوندا در راستای اقدامات اخیر صنعت خودروی ژاپن برای مقابله با نفوذ رقیبان جدید از حوزه فناوری، ابتکارهای جداگانه ای در زمینه قابلیت اتصال خودرو و هوش مصنوعی رونمایی کردند.

رونمایی اقدامات هوندا و تویوتا در فناوریهای خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا با هدف ساخت یک پلتفرم ارتباطات جهانی که به جای اتکا به شبکه‌های مختلف، از اتصال پذیری واحد خودرو در سراسر جهان حمایت می‌کند، دست به یک شراکت جدید زده است.

    در این بین هوندا هم ماه سپتامبر یک لابراتوار تحقیقات و توسعه نوآوری در توکیو تاسیس خواهد کرد که فراتر از مهندسی مکانیکی عمل کرده و در زمینه فناوریهای هوشمند مانند قابلیت اتصال خودرو، روباتیک، تحقیقات مغز و تشخیص چهره کار می‌کند.

    این پروژه که اواخر هفته گذشته اعلام شد، منعکس کننده فوریتی است که خودروسازان برای سرمایه گذاری بیشتر در فناوریهای نسل جدید برای رانندگی اتوماتیک و سیستمهای ایمنی احساس می‌کنند. این شرکتها با ظهور رقبایی از خارج صنعت خودرو مانند گوگل و اوبر تلاشهایشان در این عرصه را مضاعف کرده اند.

    تویوتا اواخر سال گذشته به منظور تاسیس یک واحد تحقیقات و توسعه در سیلیکون والی برای طراحی هوش مصنوعی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد. این شرکت با هدف بهره‌برداری از فرصتها در بخش خدمات تاکسی آنلاین و برنامه‌های داخل خودرو ماه گذشته با اوبر پیمان شراکت بست.

    بزرگترین خودروساز جهان همچنین سرگرم مذاکره برای خرید دو زیرمجموعه روباتیک از شرکت آلفابت است که شرکت مادر گوگل است.

    هوندا که فناوریهای خودران را دنبال می‌کند، همچنین یک واحد ماهواره ای در کالیفرنیا برای همکاری با شرکتهای فناوری نوپا تاسیس کرده که " لابراتوار هوندا سیلیکون والی" نام دارد.

    لابراتوار جدید این شرکت در توکیو تحت نظر شرکت "هوندا آر اند دی" که زیرمجموعه تحقیقاتی هوندا است، فعالیت خواهد کرد.

    واحد جدید تویوتا با شرکت مخابراتی ژاپنی KDDI برای طراحی یک ماژول DCM که در هر خودرویی در جهان قابل استفاده باشد، همکاری می‌کند.

    تویوتا قصد دارد تا سال 2019 ماژولهای DCM را طراحی کرده و آنها را در همه خودروهای تویوتا و لکسوس که تا سال 2020 در ژاپن و آمریکا فروخته می‌شوند، به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه کند و این فناوری را به تدریج به بازارهای دیگر معرفی خواهد کرد.

    ماژولهای DCM به خودروها امکان می‌دهند به صورت اتوماتیک به شرکتهای مخابراتی در کشورهای مختلف متصل شوند و آنها را قادر می‌سازند خدمات رومینگ جهانی را دور بزنند.

    بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، به این ترتیب اتصال خودرو به اینترنت بهبود پیدا کرده و تویوتا را قادر می‌سازد اطلاعات مهمی که در خودروها تولید می‌شود را بهتر ردیابی کند. این پلتفرم واحد ممکن است تویوتا را قادر سازد خدمات بهتری مانند به‌روزرسانی‌های نرم افزاری اتوماتیک و دستیار راننده عرضه کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو