فونیکسریمکسبهتام

ضرورت جلوگیری از واردات تایر از مبادی غیررسمی

عصر خودرو- در حال حاضر بخش مهمی از تایرهای بی‌کیفیت و بدون استاندارد از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند که متاسفانه نظارتی روی آن وجود ندارد و ضروری است تدابیری اندیشیده شود تا فعالان و مصرف‌کنندگان این صنف بیش از این متضرر نشوند.

ضرورت جلوگیری از واردات تایر از مبادی غیررسمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در حال حاضر با پی‌گیری‌های انجمن صنفی صنعت تایر و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد تا همه واردات قانونی تایر از تمامی مبادی ورودی دارای شناسنامه انجام شود. بر این اساس هر تایر وارداتی به کشور باید در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشد که این اقدام نه تنها به جهت افزایش کیفیت، بلکه بیشتر به لحاظ پذیرش مسئولیت و پاسخگویی اشخاص یا شرکت‌هایی که به واردات تایر می‌پردازند، انجام شده است.
    بنابراین با این مصوبه هر تایری که قرار است وارد کشور شود باید ابتدا موردتایید سازمان ملی استاندارد قرار گرفته و سپس وارد بازار شود. در حال حاضر مبادی ورود تایرهای غیررسمی از طریق مرزنشین‌ها، پیله‌وری و ملوانی و اتوبوسی انجام می‌شود که همگی دارای مجوز ورود هستند بنابراین باید مانع از واردات تایر به این شکل شویم. امروز تایرهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند دارای استاندارد و قیمت مشخصی بوده و استاندارد ملی ایران در آنها رعایت می‌شود. علاوه بر این، بخش مهمی از کارخانه‌های تولید تایر در ایران استاندارد ایمارک اروپا را داشته و امکان صادرات به اروپا را نیز دارند. بنابراین تولیدکنندگان ایرانی تایرهایی تولید می‌کند که به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی و اروپایی است.


    محمدرضا گنجی - رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو