فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت شماره‌گذاری ۱۵خودرو داخلی

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری ۱۵ مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی خبر داد.

ممنوعیت شماره‌گذاری ۱۵خودرو داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصرایران، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری 15 مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی خبر داد.

    سعید متصدی افزود: بر اساس مصوبه اسفندماه سال 90 هیات دولت با عنوان "برنامه کاهش آلودگی هوا در 8 کلانشهر بزرگ کشور" شرکت‌های تولیدکننده خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز مکلف بودند از ابتدای سال 95 استاندارد آلایندگی یورو 4 را در تولید محصولات خود رعایت کنند.

    وی با اشاره به این که در این خصوص چندین بار به شرکت‌های تولیدکننده هشدارهای لازم داده شده بود، افزود: بر اساس آزمون‌های به عمل آمده 15 مدل از خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز تولیدی در کشور از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن موتور، پارس خودرو، سایپا و زامیاد نتوانستند این استاندارد را رعایت کنند و بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف شماره‌گذاری این خودروها را به پلیس راهور ناجا صادر کرد.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص خودروهایی که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است به سایت خبری محیط زیست ایران گفت: از شرکت ایران خودروسمند CNG (با موتور XU7)، سمند سورن CNG (با موتور XU7)، پژو 206 اس دی CNG (با موتور XU5)، پژو 405 CNG (با موتور XU7)، پژو پارس CNG (با موتور XU7)، تندر 90 CNG و وانت پیکان CNG (با موتور OHV)، از شرکت بهمن موتور وانتمزدا تک کابین CNG و وانتمزدا دو کابین CNG بخشی از این خودروها بوده‌اند.

    وی افزود: همچنین از گروه پارس خودرو نیسان پیکاپ دوکابین CNG و تندر 90 CNG، از گروه سایپا سایپا 132 CNG و سایپا 131 CNG و از گروه زامیادوانتنیسان (Z24) CNG سایر خودروهایی بودند که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مصوب دولت برای خودروسازان الزامی است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی استانداردهای مصوب را پیگیری می‌کند و خودروسازان مکلفند طوری برنامه‌ریزی کنند که در مهلت تعیین شده محصولات تولیدی خود را به استانداردهای مصوب برسانند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو