فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تأکید کرد:

الزام بیمه‌ها به پرداخت خسارت بدون کروکی با مبلغ مشخص

لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای روز قدس و مسافرت‌های تابستانی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان بر الزام بیمه‌ها به پرداخت خسارت بدون کروکی با مبلغ مشخص و لزوم اندیشیدن تدابیر لازم برای روز قدس و مسافرت‌های تابستانی تأکید کرد.

الزام بیمه‌ها به پرداخت خسارت بدون کروکی با مبلغ مشخص
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، قاسم قدرتی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم، اظهار کرد: برای کم کردن حوادث باید تلاش‌ها را کاهش داد و روند را به گونه‌ای پیش برد که کاهش حوادث ادامه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه ساختار مهندسی راه‌ها در استان خوزستان دچار مشکل است، افزود: در کنار مشکل مهندسی راه در استان، اشکال در فرهنگ دانستنی‌های ترافیک نیز وجود دارد و علاوه بر آن نیروهای انتظامی نیز مشکل تجهیزات خودرویی دارند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به اینکه 84 درصد تصادفات سال گذشته در شهرها مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بود، تصریح کرد: در این بین 41 درصد مربوط به موتور‌سواران، 39 درصد عابران و 20 درصد مربوط به دیگر تصادفات بوده است.

    قدرتی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که 23 درصد از تصادفات مربوط به کامیون‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: حرکت کامیون‌ها در سطح معابر شهری ممنوع است و برای انجام کارهای عمرانی و اقدامات الزامی به ناچار این اجازه داده می‌شود.

    وی اضافه کرد: برای تردد برخی کامیون‌ها که کار آنها باید در سطح شهر اهواز انجام می‌شد با هماهنگی و همکاری دادستانی مالکان و رانندگان این خودروها مجبور به اخذ مجوز شدند.

    قدرتی با تأکید بر اینکه رانندگان کامیون باید در ساعات اعلام و مقرر شده در شهر تردد کنند، گفت: در سطح شهر اهواز تردد در خیابان امام خمینی(ره) و نادری با توجه به شلوغی، از ساعت یک بامداد تا 6 صبح برای روزهای عادی و در روزهای تعطیل از ساعت یک بامداد تا 7 عصر مجاز شد.

    وی با اشاره به رینگ دوم این طرح‌ها در اهواز گفت: در برخی از اماکن پر رفت و آمد که صبح‌ها محل عبور دانشجویان، کسبه و دیگر شهروندان بود این اقدامات صورت گرفت و ساعت تردد کامیون‌ها از 9 صبح تا 13 و 30 و 15 تا 17 اعلام شد.

    قدرتی ادامه داد: در رینگ سوم نیز خودروها از ساعت 8 و 30 صبح تا 6 بعد از ظهر مجاز به تردد هستند.

    وی با بیان اینکه توقف کامیون‌ها در سطح شهر و محلات از دیگر مشکلات موجود ترافیکی در شهر است که با تشکیل دادن تیم‌هایی نسبت به شناسایی و اعمال قانون آنها اقدام می‌شود.

    * مشکل کمبود پارکینگ در اهواز

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلات جریمه کردن کامیون‌های متوقف شده در سطح شهر در آوردن پلاک‌ها پس از توقف بوده که در این رابطه به ماموران آموزش‌های کافی داده شده است.

    وی با تأکید بر حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهرها تشریح کرد: در اهواز باید برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی جذابیت آن را نیز افزایش داد تا استقبال مشتاقانه صورت بگیرد.

    قدرتی با اشاره به مشکلات نبود و کمبود پارکینگ در سطح شهر اهواز گفت: برخی از پارکینگ‌ها در سطح این شهر قدیمی هستند و برای تعریض خیابان‌ها و ساخت پارکینگ باید هر چند سال یکبار موضوع توسط شورای ترافیک استان مورد بررسی قرار گیرد.

    وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در ایام ماه مبارک رمضان از جمله روز جهانی قدس و تعطیلات تابستانی تصریح کرد: برای این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و طرح‌هایی در نظر گرفته شده و ابلاغات به شهرداری‌ها و شورای ترافیک نیز ارسال شده است.

    قدرتی با درخواست همکاری از مردم برای اجرای بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: برای مهار کردن افراد متخلف از ظرفیت قانونی خود استفاده می‌کنیم.

    *برنامه‌ریزی جهت امنیت مسافرت‌های تابستانی

    وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانه پس از ماه مبارک رمضان گفت: به این منظور کلاس‌های آموزشی ارتقای آگاهی در ادارات برگزار شد تا برای انجام بهتر خدمات فرهنگ سازی‌های لازم انجام شده باشد.

    قدرتی با اشاره به انجام حرکات نمایشی توسط جوانان برای تخلیه کردن انرژی خود اظهار کرد: با گرفتن دستور از مقامات قضایی، خودروهای متخلف 3 ماه متوقف شده و برخی از آنها را روی استیج و در چشم مردم به نمایش خواهیم گذاشت که علاوه بر آن متوقف کردن سه ماهه خودرو در پارکینگ و درج 15 نمره منفی نیز برای راننده لحاظ می‌شود.

    وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت شهرک فرهنگی – ترافیکی شرق اهواز گفت: این پروژه با مساحت 81 هکتار آغاز به ساخت کرد که برای انجام آن 410 میلیارد ریال اعتبار لحاظ شد و جوانان برای تخلیه انرژی خود و انجام امور یادگیری رانندگی از این مکان استفاده خواهند کرد.

    قدرتی ادامه داد: عدم حرکت بین خطوط، عدم توجه به جلو، تغییر ناگهانی مسیر، عدم رعایت حق تقدم و.. از عوامل تصادفات در سطح شهر اهواز بوده است.

    وی با اشاره به کنترل شهر اهواز توسط 63 دوربین خاطرنشان کرد: در آینده نیز 20 دوربین به آنها افزوده خواهد شد.

    * ملزم شدن ادارات به دریافت مجوز برای حفاری در خیابان‌ها

    قدرتی با شاره به اینکه 38 درصد از متوفیان حوادث با موتور سیکلت به دلیل ضربه مغزی و یا استفاده از کلاه ایمنی هستند افزود: حفاری‌های غیر مجاز در سطح شهر نیز از دیگر مشکلات سقوط کردن خودروها و موتورسیکلت‌ها است و تمام ادارات و نهادها را به منظور حفاری ملزم به دریافت کردن مجوز کردیم.

    وی با تأکید بر اینکه کار حفاری باید با نصب تابلو هشدار دهنده انجام بگیرد و در صورت کوتاهی در این امر از حقوق شهروندی کوتاه نخواهیم آمد، گفت: به جز در صحنه سازی‌ها، بیمه ها برای امسال موظف شدند تا سقف 6 میلیون و 300 هزار تومن بدون کروکی به خودروهایی که تصادف کرده‌اند، پرداخت کنند.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو