فونیکسریمکسبهتام

بهره برداری از ۹۵ سامانه هوشمند ثبت تخلف جاده ای در تیرماه

سامانه هوشمند جاده ای از مرداد پارسال ۲میلیون پیامک تخلف فرستاده است

عصر خودرو- مدیر مرکز مدیریت راه های کشور از ارسال دو میلیون پیامک تخلف جاده ای با استفاده از سامانه های ثبت هوشمند از مرداد پارسال تاکنون و همچنین بهره گیری از ۹۵ سامانه تازه از تیرماه امسال خبر داد.

سامانه هوشمند جاده ای از مرداد پارسال ۲میلیون پیامک تخلف فرستاده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر آشوری» اعلام کرد 95 سامانه هوشمند ثبت تخلفات در‌ مسیر تهران- کرج- قزوین- زنجان- تبریز و قزوین- رشت (آزادراه و محور قدیم) نصب می شود.
    به گفته وی، سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور بزرگ ترین پروژه ITS کشور است و باید در آن از توانمندی های داخلی استفاده شود.
    آشوری گفت: قرارداد خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری و نگهداری از سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در خرداد ماه سال 1394 منعقد شد.
    وی افزود: با پیاده سازی شیوه نوین اجرای سامانه های ثبت تخلفات از مردادماه سال 1394 تاکنون نزدیک به دو میلیون پیامک تخلف و دو میلیون برگه جریمه برای متخلفان جاده ای ارسال شده است.
    به گفته وی، سازمان راهداری اکنون بیش از 400 سامانه ثبت تخلفات فعال را نگهداری می کند. همچنین پس از احصای تخلفات جاده ای مانند رد کردن سرعت لحظه ای و متوسط، عبور کامیون و اتوبوس از خطوط غیرمجاز، 74 سامانه دیگر نیز از بهمن ماه پارسال در محورهای تهران- قم- کاشان- اصفهان و تهران-ساوه به بهره برداری رسید.
    مدیر مرکز مدیریت راه های کشور افزود: طبق برنامه زمانبندی شده شمار سامانه های هوشمند ثبت تخلف تا پایان شهریورماه امسال به 600 دستگاه می رسد.
    وی در تحلیل میزان اثربخشی این سامانه ها به کاهش 30 تا 40 درصدی میزان تخلفات جاده ای مانند سرعت یا سبقت غیرمجاز، رعایت نکردن فواصل طولی و جانبی، رانندگی روی خطوط و... در محورهای تهران- قم- کاشان و تهران- ساوه اشاره کرد.
    به گزارش ایرنا، انتظار می رود با راه اندازی و بهره برداری از 600 سامانه ثبت تخلف تا پایان سفرهای تابستانی امسال، میزان تخلف رانندگی در راه های کشور کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو