فونیکسریمکسبهتام

«آموزش» و «آزمون» لازمه ورود به صنف لوازم یدکی

عصر خودرو- غلامحسن حمزه عضو هیات مدیره انجمن قطعات یدکی خودرو تهران: رکود بازار لوازم یدکی این روزها یکی از چالش‌های اصلی فعالان و فروشندگان این صنف شده است اما ورود افراد بی‌تجربه برای دایر کردن فروشگاه‌های قطعات خودرو مشکلی بر چالش‌های دیگر این صنف افزوده است.

«آموزش» و «آزمون» لازمه ورود به صنف لوازم یدکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صمت، بنابراین برای رفع این معضل باید از تمام افرادی که خواهان دایر کردن فروشگاهی در حوزه فروش قطعات یدکی خودرو هستند آزمونی گرفته شود چرا که فعالیت افراد ناآگاه در این حوزه موضوعی است که موجب گلایه بسیار از فروشندگان این صنف شده است.
    شاید به همین علت باشد که حجم اجناس تقلبی و بی‌کیفیت در بازار قطعات یدکی رو به افزایش است.
    پیش از این، قانونی وجود داشت که اگر فعالی خواستار دریافت مجوز کسب بود باید چند سالی در این حوزه پیشینه فعالیت داشت اما متاسفانه این قانون لغو شده و شاهد هستیم که افراد بی‌تجربه وارد این صنف می‌شوند که کمترین اطلاعاتی از قطعات خودرو ندارند.
    در حال حاضر اگر کسی بخواهد مجوز کسب از اتحادیه داشته باشد باید در کلاس‌های آموزشی این اتحادیه شرکت کند. این دوره‌های آموزشی در مجموع به صورت فشرده 200 دقیقه است که به نظر می‌رسد باید زمان بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.
    پس از گذراندن این دوره آموزشی اجباری، آزمونی برگزار می‌شود و اگر کسی در آزمون نمره لازم را کسب نکند به طور قطع قادر به دریافت مجوز کسب از سوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی نخواهد بود.
    بنابراین در شرایط امروز تنها کاری که می‌توان انجام داد تا قطعات بی‌کیفیت و غیراصلی وارد بازار لوازم یدکی نشوند «آموزش» و «آزمون» است.
    چنانچه مغازه‌داری بخواهد از سلامت یک قطعه مطمئن شود با مراجعه به اتحادیه می‌تواند از کارشناسان خبره و با تجربه بهره‌مند شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط