فونیکسریمکسبهتام

الزامات حضور سیتروئن در ایران

عصر خودرو- سیتروئن از خودروسازان قدیمی و صاحب فناوری اروپا است که در گذشته نیز تجربه تولید در ایران داشته است.

الزامات حضور سیتروئن در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در چنین شرایطی و با آغاز همکاری‌های مشترک با خودروسازان شناخته شده جهانی در دوره پسابرجام، صنعت خودرو کشور باید با دو استراتژی مشارکت با خودروسازان صاحب فناوری جهان و به موازات آن توسعه محصولات با نشان داخلی، برای بهبود وضعیت تلاش کند.
    به طور قطع همکاری با خودروسازان معتبر جهانی باعث انتقال فناوری و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد. البته در فضای پسابرجام و دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی باید به‌گونه‌ای عمل شود که تجربه تولید تندر 90 در کشور تکرار نشود. در قرارداد پیشین با رنو اختیار مطلق تولید تندر 90 با شرکت رنو بود، به‌گونه‌ای که این شرکت تعداد تولید روزانه این محصول در ایران را تعیین می‌کرد، بنابراین در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی این تجربه باید مدنظر قرار گرفته و اختیار تعیین تیراژ تولید محصولات با طرف ایرانی باشد.
    از دیگر نکاتی که در همکاری با شریک فرانسوی باید مدنظر قرار گیرد، این است که در دوره پسابرجام همکاری با خودروسازان خارجی نباید مانند همکاری پیشین با رنو و تولید تندر90 تک محصولی باشد. در دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی از جمله سیتروئن باید همکاری‌ها متمرکز بر تولید خودروهای جدید، روزآمد و البته با مدل‌های متنوع باشد.
    خودروهای مشترک تولیدی در ایران باید متناسب با تغییرات فناوری و مدل در خودروساز خارجی مادر، در ایران نیز روزآمد شوند.
    در حوزه داخلی‌سازی این محصولات نیز داخلی‌سازی باید روی قطعات اصلی مانند موتور، گیربکس و اکسل باشد تا بتوان روی یک پلتفرم خارجی، چندین مدل خودرو متفاوت را تولید کرد.
    با توجه به تجربه تحریم در گذشته در دور جدید همکاری با خودروسازان خارجی این شرکت‌ها باید ملزم به سرمایه‌گذاری در داخل کشور شوند تا دیگر نتوانند به راحتی ایران را ترک کنند.


    شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو