فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیرصنعت:

توسعه صنعت خودرو با اتکا به توان داخلی محقق می شود

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه و جهش صنعت خودرو در کشور با استفاده از توان داخلی، اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی و با مشارکت های بین المللی محقق می شود.

توسعه صنعت خودرو با اتکا به توان داخلی محقق می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، منصور معظمی عصر پنجشنبه پس از بازدید از چند شرکت قطعه ساز گروه سایپا و نشست با مدیران واحدهای صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: راه برون رفت از مشکلات کنونی خودروسازان و قطعه سازان کشور با مشارکت، توسعه و تقویت قطعه سازان، ارائه خدمات پس از فروش، مشتری مداری، توجه به کیفیت محصولات با استفاده از فن آوری و تجهیزات نوین، رقابت پذیری و قیمت منطقی صورت می گیرد.
    وی اظهار کرد: در اجرای بهره گیری از مشارکت و سرمایه گذاری بین المللی در صنعت خودرو تاکنون با پژو فرانسه قرارداد بسته ایم که نهایی شده و قرارداد دیگری با سیتروئن نیز در آینده نزدیک نهایی می شود و در نظر است تا پایان امسال هم با دو خودروساز معروف دیگر جهان قرارداد منعقد کنیم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این اقدام از فرصت های خوبی است که پس از برجام برای سرمایه گذاری خارجی و دستیابی به فن آوری نو برای کیفی سازی و بالا بردن توان رقابت صنعت خودرو در کشور حاصل شده است که مردم نیز آثار آن را خواهند دید.
    معظمی در عین حال اظهار کرد: بازار کشور بر روی محصولات ساخته شده خارحی باز نیست اما به شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری با فناوری نو نیز خوش آمد می گوئیم.
    وی همچنین در باره حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع کوچک گفت: در این زمینه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور، مشکلات واحدهای نیازمند تسهیلات و نقدینگی را بررسی و برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی می کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از بانک های عامل نیز انتظار می رود با نگاه جدی تر به بخش صنعت در زمینه ارائه تسهیلات به متقاضیان این بخش و برای رونق بیشتر تولید همراهی کنند.
    معظمی در مورد بازدید از واحدهای قطعه ساز گروه خودروسازی سایپا در شهرستان گلپایگان نیز گفت: توانمندی خوبی هم از نظر نیروی انسانی و هم مدیریتی در این واحدها وجود دارد و شرایط برای رفع برخی مشکلات و دغدغه های این واحدها نیز با ایجاد راهکارهای مناسب فراهم است.
    محمدرضا شیخ عطار مدیرعامل شرکت مگاموتور نیز که در این بازدید حضور داشت با اشاره به اینکه این شرکت مسوولیت تامین قطعات موتور، گیربکس و اکسل گروه خودروسازی سایپا را بصورت انبوه در نقاط مختلف کشور بر عهده دارد، گفت: شهرستان گلپایگان یکی از قطب های خوب تولید قطعه است و در اولویت شرکت ما برای استفاده از محصولات تولیدی قطعه سازانش قرار دارد.
    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان نیز به به خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی وجود دارد.
    علی یوسفی افزود: در این شهرک ها و خارج از آن حدود پنج هزار نفر در حدود150 واحد صنعتی تولیدی شامل قطعه سازی خودرو، پلیمر، لبنیات، شیرآلات، صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع اشتغال دارند.
    شهرستان گلپایگان در180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو