فونیکسریمکسبهتام

شمار جایگاههای CNG از مرز ۲۳۰۰ باب گذشت

عصر خودرو- مدیر طرح ساخت جایگاههای گاز طبیعی فشرده (CNG) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: شمار جایگاههای سی ان جی کشور امسال به ۲ هزار و ۳۳۵ باب رسید.

شمار جایگاههای CNG از مرز ۲۳۰۰ باب گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مهرابی با اشاره به تعداد 13 هزار و 534 هزار نازل راه‌اندازی شده در جایگاههای سی ان جی،گفت: میزان ظرفیت ایجاد شده در بخش سی ان جی با تعداد جایگاهها و نازلهای موجود به 2 میلیون و 662 هزار و 607  مترمکعب بر ساعت رسیده است.

    وی، با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون 15 باب جایگاه در 13 منطقه کشور ساخته شده است، افزود: این جایگاهها به ترتیب در شهرهای کازرون، کرمانشاه، دزفول، ساوه، ساری، تنکابن، مشهد، کرج، میاندوآب، بیرجند،کردستان، اردبیل، و تهران ساخته شد و به بهره برداری رسید.

    مدیر طرح ساخت جایگاههای گاز طبیعی فشرده (CNG) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره وضع جایگاههای در حال بهره برداری اظهار کرد: از میان 2 هزار و 335 باب جایگاه افتتاح شده نزدیک به 3.3  درصد از جایگاهها به دلایل مختلف از مدار بهره‌برداری خارج هستند.

    وی ادامه داد: از این مقدار حدود یک درصد مربوط به جایگاههایی است که در دوران گارانتی به سر می‌برند و حدود 2.3  درصد مربوط به جایگاههایی است که از دوران گارانتی خارج شده‌اند.

    به گفته مهرابی، این جایگاهها به طور عمده به دلیل نداشتن قرارداد تعمیر و نگهداشت با پیمانکار، پرداخت نکردن به موقع قبوض گاز و قیمت مصرفی از سوی جایگاه داران و دیگر موارد تعطیل هستند.

    وی درباره مصرف سی ان جی در کشور گفت: برابر آمار موجود، تا پایان سال 94 مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده (CNG) حدود 20 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

    مدیر طرح ساخت جایگاههای گاز طبیعی فشرده (CNG) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: بیشترین کارکرد کمپرسور در کشور با 9.31  ساعت در شبانه روز متعلق به ارومیه و کمترین ساعت کارکرد کمپرسور با3.25  ساعت در شبانه روز متعلق به خراسان جنوبی بوده است.

    به گفته وی، میانگین ساعت کارکرد کمپرسور در کشور 7.5  ساعت در شبانه روز ثبت شده است.

    به گزارش شانا ، وی در مورد تعداد جایگاههای احداثی در سال جاری افزود: امسال 50 جایگاه گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این تعداد، جایگاههای سی ان جی به 2 هزار و 385 باب می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو