فونیکسریمکسبهتام

انهدام باند پرجمعیت سرقت از خودرو

عصر خودرو- معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک باند حرفه‌ای سرقت از داخل خودرو در تهران خبر داد.

انهدام باند پرجمعیت سرقت از خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در تاریخ 28 اردیبهشت ماه امسال عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی (ع) به یک دستگاه خودرو مزدا 3 با سه سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاکِ خودرو مشخص شد که خودرو مزدا 3 دارای سابقه سرقت است و به همین دلیل مأموران گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف دادند اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار کرد.

    در ادامه و باز آغاز تعقیب و گریز مأموران پس از یک تعقیب و گریز طولانی و عدم توجه راننده به شلیک چندین تیر هوایی، نهایتا در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو مزدا 3 را مورد هدف قرار دادند و خودرو پس از برخورد با گاردریل متوقف شد.

    با متوقف شدن خودرو مزدا 3، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار کردند که مأموران یک نفر از آنان به نام رضا. ح را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی فرزین. د و محمدرضا. س نیز در حین فرار دستگیر شدند.

    با دستگیری هر سه متهم، بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل اورژانس برای انتقال رضا. ح به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، وی پس از چند ساعت فوت کرد.

    در بازرسی اولیه داخل خودرو، مقادیر متنابهی از اموال داخل خودرو متعلق به سایر خودروها کشف شد که با هماهنگی به‌عمل آمده با سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی شدند اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار، سرانجام فرزین اعتراف کرد که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی، از یکی از سارقان سابقه‌دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو به نام «حسن. م» تحویل گرفته و مدعی شد که دو سرنشین دیگر خودرو را صرفا برای تفریح سوار خودرو مسروقه کرده بود.

    فرزین. د در ادامه اظهاراتش به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی حسن. م اعتراف و عنوان کرد که اموال مسروقه را به‌واسطه دیگر متهم دستگیر شده یعنی محمدرضا. س به متهم فوت شده فروخته است.

    تحقیقات گسترده ای در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه سه نفر از خریداران اموال مسروقه به اسامی سلیمان و حسن. ی و جعفر. ص شناسایی، دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه خلازیر مقادیر متنابهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد.

    هر سه متهم پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی، صراحتا به خرید اموال مسروقه از حسن. م اعتراف کردند که حسن. م نیز در در منطقه خلازیر به همراه سه نفر از همدستانش به‌نام های رها. الف، اسماعیل. ک و مسعود. ن، با دو دستگاه خودرو پراید مسروقه و همچنین مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله باطری خودرو، رینگ و لاستیک خودرو و ... دستگیر و به سرقت تمامی این اموال در همان شب اعتراف کردند.

    متهم اصلی پرونده یعنی حسن. م  در تحقیقات صورت گرفته به ده‌ها فقره سرقت با همدستی فرزین و همچنین ده‌ها فقره سرقت دیگر با همدستی خواهرزاده اش به‌نام محسن. الف اعتراف کرد.

    با شناسایی مخفیگاه محسن. الف در منطقه پاکدشت، وی با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار کرد که کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح او را از ناحیه پا زمین گیر و سپس دستگیر کردند،  با دستگیری متهم و در بازرسی از مخفیگاهش، یک دستگاه خودرو پرشیا مسروقه و همچنین چند دستگاه لپ تاپ مسروقه به همراه مقادیر متنابهی از لوازم خودرو مسروقه از قبیل ده‌ها عدد باند و رادیو پخش کشف و توقیف شد.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه صفدر جان‌پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به این پرونده  تاکنون ده‌ها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی به‌عمل آمده با مقام قضایی، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمان به مالباختگان تحویل داده شده است.

    وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان ادامه دارد، گفت: همچنین تحقیقات برای شناسایی سایر اموال مسروقه و همچنین مالباختگان و پیگیری اقدامات قانونی برای تحویل اموال به مالباختگان در دستور کار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو