فونیکسریمکسبهتام

کوهکن در گفت و گو با «عصر خودرو» مطرح کرد:

محدود کردن پیش فروش خودرو اهرمی برای کنترل جهشی قیمت ها

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اقدام وزارت صنعت ، معدن و تجارت در زمینه پیش فروش خودرو را نمی توان دخالت این وزارتخانه در امور اجرایی خودروسازان دانست بلکه با محدود کرن پیش فروش خودرو می خواهد از آن به عنوان اهرمی برای متعادل نگه داشتن بازار استفاده کرده و از به وجود آمدن رشد جهشی قیمت ها جلوگیری کند.

محدود کردن پیش فروش خودرو اهرمی برای کنترل جهشی قیمت ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره پیش فروش خودرو تنها با مجوز وزارت صنعت، با بیان اینکه امروز صنعت خودرو کشور نیازمند مدیریتی جدی در تمام حوزه های مرتبط با این صنعت است، گفت: اقدام وزارت صنعت ، معدن و تجارت در زمینه پیش فروش خودرو را نمی توان دخالت این وزارتخانه در امور اجرایی خودرو سازان دانست بلکه این اقدام در جهت ایجاد فضای رقابتی و کنترل جهشی قیمت ها بوده است.

    نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید توجه داشت زمانی که تولید محصولی انحصاری باشد تولید کننده با عرضه زیاد و کم می تواند قیمت محصولات خود را کنترل کند و آن زمان شاهد آن خواهیم بود که قیمت ها از واقعیت های اقتصادی تبعیت نخواهد کرد و به طور یقین وزارت صنعت، معدن و تجارت با محدود کرن پیش فروش خودرو می خواهد از آن به عنوان اهرمی برای متعادل نگه داشتن بازار استفاده کند.

    کوهکن با اشاره به این که از دیگر اقدام وزات صنعت ایجاد رقابت در بازار خودرو است، تصریح کرد: هر چند رقابت در بازار خودرو در چند سال اخیر به واسطه وجود خودروسازان داخلی و خودرو های وارداتی وجود دارد اما باید مراقب بود تا بازار خودرو در انحصار تعداد محدودی از خودروسازان قرار نگیرد. اگر این اقدام وزارت صنعت در فضای رقابتی کردن تولید کنندگان خودرو باشد می تواند در آینده شاهد تاثیرات مثبت آن بود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه به طور یقین با کاهش هزینه های سربار و توجه به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ، تولیدات با کیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید، افزود : امروز در صورتی که کیفیت خودروهای داخلی به حدی برسد که رضایت مشتریان جلب شود و همزمان قیمت تمام شده خودروها نیز کاهش یابد مسلما خودروسازان مجددا بازار را به دست گرفته و شاهد بازار رقابتی در این صنعت خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو