فونیکسریمکسبهتام

موانع بر سر راه خصوصی سازی مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از روند خصوصی سازی مراکز معاینه فنی در تهران گلایه کرد.

موانع بر سر راه خصوصی سازی مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  نواب حسینی منش در خصوص ورود بخش خصوصی به مراکز معاینه فنی شهر تهران ضمن انتقاد از افزایش ناچیز بهای معاینه فنی در کشور گفت‌: پس از سال‌ها نرخ معاینه فنی به 22 هزار تومان افزایش یافت که این رشد بسیار ناچیز بوده است چرا که با توجه به نوع خدمات ارائه شده و تورم باید نرخ معاینه فنی به بیش از 30 هزار تومان افزایش می‌یافت.

    وی با بیان اینکه با این ارقام، رسما خصوصی سازی منتفی می‌شود گفت: معاینه فنی در دو دوره تجربه خصوصی‌سازی داشته و شرکت‌های بزرگ با استانداردهای بالا میلیاردها تومان در حوزه معاینه فنی ضرر کرده‌اند و واقعیت این است که با ارقام 22 هزار تومان نمی‌توان بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در حوزه معاینه فنی علاقه‌مند کرد.

    آزادسازی قیمت معاینه فنی راه حل خصوصی سازی

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه باید مدیریت و قیمت معاینه فنی با رعایت ضوابط و مقررات موجود آزادسازی شود، گفت: مرکز سراج و بیهقی در قلب تهران قرار دارد و اگر فضای موجود را برج می‌ساختیم! برای شهرداری درآمد بیشتری تا معاینه فنی داشت تا اینکه شهرداری بخواهد سالانه چندین  میلیارد تومان یارانه به معاینه فنی بدهد؟

    وی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت معاینه فنی در شهرهای مختلف، شهرداری می‌تواند به شورا لایحه‌ای تقدیم کند، تصریح کرد: با این قیمت‌ها خصوصی‌سازی در تهران برای مراکز توجیه پذیر نیست هر چند که ممکن است در شهرهای کوچک که تعداد مراکز معاینه فنی و مراجعه خودروها کم است این اقدام مقرون به صرفه باشد اما برای مراکز تهران این رقم بسیار ناچیز است.

    حسینی منش با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه تهران دو مرکز معاینه فنی باید با مشارکت بخش خصوصی اداره شوند گفت: هنوز این مراکز مشخص نشده‌اند اما قطعا مراکزی که درآمدشان بهتر باشد برای تشویق بخش خصوصی، خصوصی سازی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان هزینه و درآمد این مراکز هستند، ادامه داد: شهرداری تهران سالانه چندین میلیارد تومان یارانه به مراکز معاینه فنی تخصیص می‌دهد و بعید می‌دانیم با این شرایط فعلی بخش خصوصی مشتاق به حضور در این مراکز باشند.

    حسینی منش با بیان اینکه دست و پای ما را بسته و به ما می‌گویند شنا کنید! گفت: اگر اختیار نگهداری مراکز معاینه فنی بر اساس قانون به شهرداری‌ها داده شده است، باید اجازه قیمت گذاری و اعمال قانون نیز به این مراکز داده شود و باید بگویم که نگاه ما به معاینه فنی کاسب کارانه نیست ما تنها بر اساس دستورالعمل، حدود مجاز و پروسه کاری نسبت به کنترل استانداردهای معاینه فنی اقدام می‌کنیم و خودروهایی که استاندارد لازم را داشته باشند، برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند و چانه زنی ما برای افزایش رقم معاینه فنی تنها به دلیل افزایش اشتیاق بخش خصوصی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو