فونیکسریمکسبهتام

سایپا بلوک ۲۴.۱۱ درصدی "ورنا " را به سرمایه‌گذاری سایپا فروخت

عصر خودرو- پیگیری خبرنگار فارس از کارگزاری فروشنده بلوک ۲۴.۱۱ درصدی سهام سرمایه‌گذاری رنا نشان می دهد این دارایی امروز از سوی سرمایه گذاری سایپا به قیمت پایه ۳۶۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۳۰۲ خریداری شده است.

سایپا بلوک ۲۴.۱۱ درصدی "ورنا " را به سرمایه‌گذاری سایپا فروخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس؛ امروز شنبه تعداد 723.540.000 سهم معادل 24.11درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری رنا از طرف شرکت های تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان (وابسته به گروه سایپا) روانه میز فروش بورس شد که به همان قیمت پایه سرمایه گذاری سایپا آنرا بدون رقابت خرید.

    مهدی پارچینی مسئول بازار نقد شرکت بورس  با اشاره به قیمت پایه 5.063 هر سهم سرمایه گذاری رنا در این معامله گفت : این بلوک به صورت یکجا و نقد و یا 5 درصد نقد و مابقی بطور اقساطی امروز در بازار معاملات عدمه بورس تهران از سوی کارگزاری مهر آفرین به وکالت از شرکت‌های تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان عرضه شد که در نهایت بدون رقابت از سوی یک شرکت حقوقی خودرو ساز خریداری شد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه قطعیت این معامله طی 9 روز آینده احزار خواهد شد ، گفت: طی روز های آینده سهام عمده دو شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و لیزینگ صنعت و معدن از طریق بورس تهران عرضه می شود.

    پیگیری خبرنگار فارس از کارگزاری فروشنده بلوک 24.11 درصدی سهام سرمایه گذاری رنا نشان می‌دهد، این دارایی امروز از سوی سرمایه گذاری سایپا به قیمت پایه 366 میلیارد و 328 میلیون و 302 خریداری شده است.

    از نکات جالب این معامله درون گروهی سهامداری مستقیم سرمایه گذاری سایپا با مالکیت 20 درصدی در پیشگامان بازرگانی ستاره تابان و 3 درصدی سهام در تجارت الکترونیک خودرو تابان است.

    نحوه شناسایی سود حسابداری در گروه سایپا و زیر مجموعه های آن در حالی یادآور فعالیت برخی معاملات پر شائبه شرکت های کوچک خصوصی در اوایل دهه 80 است که نهادهای نظارتی این روزها چشم خود را بر این گونه معاملات بسته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو