فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروهای روباز سال ۲۰۱۶

عصر خودرو: تابستان گرم فرا رسیده و دیدن خودروهای کانورتیبل و صدالبته راندن آن‌ها در این هوا لذتی توصیف نشدنی دارد. در این لیست ما ۶ نسخه از بهترین کانورتیبل های جدیدی را که با هر بودجه‌ای مناسب هستند گردآوری کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

بهترین خودروهای روباز سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰
  • بهترین خودروهای روباز سال 2016
  • بهترین خودروهای روباز سال 2016
  • رولزرویس دون
  •  فورد موستانگ
  •  کاترهام Seven 620S
  • پورشه 718 باکستر
  • مرسدس S500 کابریولت
  •  اسمارت فورتو کابریو

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، علیرغم تغییرات آب و هوایی، انگلیسی‌ها بیش از کشوری در اروپا خودروهای کانورتیبل را خریداری می‌کنند و بنابراین معرفی بهترین کانورتیبل ها در همین جهت صورت می‌گیرد.

همه نوع خودرویی در این لیست معرفی شده است، از اسمارت فورتو کابریوی ارزان گرفته تا کاترهام 620S که روی پیست تمرکز دارد و حتی رولزرویس دون فوق لوکس نیز از این امر مستثنا نشده است.

در لیستی که تهیه کرده‌ایم یک مورد از قلم افتاده است و آن خودرو رنجروور اووک کانورتیبل است. این یک خودروی جدال‌برانگیز است و از خودروهایی که عموماً توسط لندروور ساخته می‌شوند فاصله گرفته است.
هرچند که توجهات زیادی به این خودرو شده و کاربران نظرات زیادی در مورد این خودرو داشته‌اند. به شما حق می‌دهیم که به خاطر عدم حضور این خودرو در لیست ما را سرزنش کنید.

پس از معرفی بین‌المللی، عملی معمول در بین خودروسازان وجود دارد که خودروهای خود را به جاده‌های انگلستان می‌فرستند تا در آنجا نیز آزمایش شوند. لندروور نیز همین کار را برای اووک کانورتیبل انجام داد اما ما را برای تست این خودرو دعوت نکرد. ما برای لندروور درخواست یک نمونه برای تست این خودرو را فرستادیم اما لندروور از پذیرش آن سر باز زد.

به‌هرحال لیستی که پیش رو دارید، 6 خودروی کانورتیبل برتر سال 2016 و مناسب هر بودجه‌ای است.

1- اسمارت فورتو کابریو

S کلاس کابریولت بزرگ‌ترین خودروی سقف باز مرسدس است و در طرف دیگر اسمارت فورتوی کابریو قرار دارد. با 2.6 متر طول، این خودرو تقریباً نصف S500 درازا دارد و رانندگی آن نسبت به پیشینیان بسیار بهتر شده است.

قیمت این خودرو برای مدل پایه از 14260 پوند آغاز می‌شود و از پیشرانه‌ی 70 اسب بخاری استفاده می‌کند. هرچند در تست ما مدل 90 اسب بخاری توربو را در اختیار داشتیم. سقف الکتریکی اسمارت به‌صورت دومرحله‌ای باز می‌شود و می‌توانید آن را به‌طور کامل و یا نیمه باز کنید.

فورتو نسبت به دیگر خودروهای حاضر در تست مزیتی دارد و آن باز و بسته کردن سقف در هر سرعتی حتی در سرعت‌های بزرگراهی است. این سقف در مدت 13 ثانیه باز می‌شود اما بسته شدن در 11 ثانیه صورت می‌گیرد.

در کل این خودرو سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به نسل‌های قبل دارد و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه آن نیز ناهنجاری‌های گیربکس‌های قدیمی را ندارد و تعویض‌های نرمی را ارائه می‌کند.

مشخصات:
قیمت: 14855 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 90 اسب بخار/135 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 11.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 155 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر

2- پورشه 718 باکستر

سال گذشته پورشه پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 911 را با واحدی توربو جایگزین نمود و حالا این برند آلمانی باکستر رودستر را نیز از این تغییر بی‌نصیب نگذاشته است. نام خودرو نیز عوض شده و رسماً 718 باکستر خوانده می‌شود. نه تنها پیشرانه عوض شده بلکه دیگر پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت نیز در دسترس نیست.

پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری تخت جدید در باکستر S 345 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در مدت زمان 4.6 ثانیه خودرو را به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

برای به راه افتادن توربوها باید صبر کنید اما پاسخ پدال گاز هنوز هم احساس‌برانگیز است و با افزایش دور موتور حتی بهتر هم می‌شود. هرچند که تغییراتی در صدای پیشرانه ایجاد شده، مخصوصاً اگر سقف باز باشد.

چیزی که تغییر نکرده، بالانس باورنکردنی و چابکی آن است. با سیستم فرمان سریع‌تری که از 911 توربو قرض گرفته شده و سیستم تعلیقی که از کیمن GT4 آمده،718 سریع و دقیق به فرمان‌های راننده پاسخ می‌دهد.

دامپرهای تطبیق شونده‌ی خودرو سواری راحت و کنترل‌شده‌ای را در حالت نرمال ارائه می‌دهند اما فراموش نکنید که این یک خودروی اسپورت است. در حالت اسپورت خودرو سریع‌تر شده و چسبندگی بالایی نشان می‌دهد. به‌علاوه، با فضای بار 375 لیتری، کابینی راحت و سقفی که در 11 ثانیه باز می‌شود،718 باکستر همه‌روزه در اختیار شماست.

مشخصات:
قیمت: 51105 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری تخت توربو
قدرت/گشتاور: 345 اسب بخار/420 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

3- مرسدس S500 کابریولت

هنگام فکر کردن به یک خودروی لوکس به احتمال زیاد مرسدس S کلاس به ذهن متبادر می‌شود. همانند برادر کوپه، این مدل سقف باز نیز در نسخه‌های 8 سیلندر S500 و S63 AMG و S65 AMG 12 سیلندر عرضه می‌شود. حتی مدل پایه‌ی S500 نیز کارایی بالایی داشته و شتاب صفر تا 100 آن در 4.6 ثانیه ثبت می‌شود.

کابین خودرو خیلی پایین‌تر از رولزرویس دون نیست و کیفیت بالایی دارد. چرم و چوب زیادی در جای‌جای کابین بکار رفته است.

سیستم تعلیق بادی خودرو نیز می‌تواند در بازه‌های راحت تا اسپورت تنظیم گردد. با پرداخت 4995 پوند اضافی می‌توانید ماساژور صندلی‌های جلو، دوربین‌های 360 درجه، سیستم صوتی برمستر، گرم‌کن‌های گردن و پشت‌سری‌ها دست یابید.

سقف خودرو در 18 ثانیه جمع می‌شود و در 19.3 ثانیه نیز بالا می‌آید. باز و بسته کردن سقف را می‌توان تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت انجام داد.

با سقف باز خودرو آرام است اما در سرعت‌های بالای 80 کیلومتر در ساعت شاهد مقادیر زیادی از باد و کوران در کابین هستیم. هنوز هم شاهد یک S کلاس با سواری مجلل و نرم و پیشرانه‌ای قوی هستیم که باعث ایجاد لذت فراوانی می‌شود.

مشخصات:
قیمت: 110120 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4.7 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 449 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر

4 - کاترهام Seven 620S

کاترهام 620 در مبحث پرفورمنس همه چیز را ارتقا داده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری سوپرشارژردار متعلق به فورد استفاده می‌کند اما در نسخه‌ی 620S کاترهام تلاش کرده تا این خودرو را بیش‌ازپیش قابل استفاده در جاده‌ها بکند.

پکیج S یک گیربکس 5 سرعته دستی را به خودرو اضافه کرده است. همچنین حفاظت آب و هوایی کامل و بخاری نیز در لیست هستند. صندلی‌های گرم شونده‌ی آپشنال نیز وجود دارند که در ماه‌های زمستان بسیار به کار می‌آیند.

سیستم تعلیق اسپورت خودرو نیز سواری ناآرام و خشنی را ارائه نمی‌دهند. لاستیک‌های خودرو نسبتاً نازک هستند بنابراین 310 اسب بخار قدرت و 297 نیوتون متر گشتاور خودرو می‌تواند کمی شما را به دردسر بیندازد.

فرمان خودرو هیدرولیک نیست ولی بااین‌وجود تجربه‌ی رانندگی بیشتری را ایجاد می‌کند. شاید 620S کاربردی‌ترین کانورتیبل بازار نباشد اما هیچ خودرویی این همه لذت و کارایی را ارائه نمی‌کند.

مشخصات:
قیمت: 44995 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری سوپرشارژردار
قدرت/گشتاور: 310 اسب بخار/297 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 234 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: اعلام نشده

5- رولزرویس دون

از لحظه‌ای که درب بزرگ دون را باز می‌کنید واضح است که خودرویی خاص را به دست آورده‌اید. پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.6 لیتری تویئن توربوی دون را روشن کنید و غرش‌های آن بشنوید. این پیشرانه همان نسخه‌ی بکار رفته در کوپه‌ی ریث است اما قدرت آن به 563 اسب بخار کاهش یافته که مناسب کاراکتر ریلکس این خودرو است.

شتاب گیری دیوانه‌وار شاید کار اصلی رولزرویس نباشد اما فکر نکنید که این خودروی 2.5 تنی کند است. 5 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد.

خودرو بسیار نرم بوده و گیربکس از داده‌های سیستم ناوبری برای انتخاب بهترین دنده در جاده استفاده می‌کند. با بسته بودن سقف تقریباً نویزی از لاستیک‌ها وجود ندارد و با باز شدن سقف، سکوت خودرو به اندازه‌ی ریث است.

چند مورد وجود دارد که دون در آنجا عقب می‌افتد. قیمت خودرو بسیار گران است درحالی‌که برخی رانندگان ب ام و برخی از دکمه‌ها و طرح سیستم اطلاعات سرگرمی را تشخیص خواهند داد. اما به هر حالی دون یکی از اشرافی‌ترین کانورتیبل های حال حاضر است.

مشخصات:
قیمت: 265155 پوند
پیشرانه: 12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/780 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر

6- فورد موستانگ

فورد با عرضه‌ی موستانگ در انگلستان مدال طلا را بر گردن آویخته و با قیمتی رقابتی، ظاهری تهاجمی و مواردی که کمتر رقیبی داراست، نباید از وجود لیست انتظار 12 ماهه برای خرید این خودرو متعجب شد.

ما قبلاً نسخه‌ی کانورتیبل با پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست را رانده‌ایم و آن را احساس‌برانگیز یافته‌ایم اما حالا نسخه‌ای 8 سیلندر در اختیارمان است. همانند مدل اکوبوست، این مدل هم سقفی دومرحله‌ای دارد. کل فرایند باز کردن سقف 10.5 ثانیه طول می‌کشد که سریع‌ترین زمان بین این 6 خودرو است. بستن سقف نیز در 12.2 ثانیه صورت می‌گیرد.

با باز بودن سقف شاهد وزش باد در کابین خواهیم بود اما این به اندازه‌ی مرسدس S500 نیست و باید توجه داشت که فورد از هیچ بادگیری استفاده نکرده است.

خودرو انعطاف‌پذیر و چابک است و شاسی آن سفتی یافت شده در مدل کوپه را ندارد. سواری خودرو در اکثر شرایط و موقعیت‌ها راحت و نرم است. با بسته بودن سقف، کابین تقریباً به راحتی مدل کوپه است اما صدای پیشرانه‌ی 8 سیلندر شما را وسوسه می‌کند تا سقف را بازکنید.

مشخصات:
قیمت: 38495 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری
قدرت/گشتاور: 412 اسب بخار/530 نیوتون متر
گیربکس:6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم