فونیکسریمکسبهتام

مقایسه جدیترین پیک آپ رنو و هایلوکس تویوتا

عصر خودرو: مقایسه جدیترین پیک آپ رنو با تویوتا هایلوکس را در مطلب زیر بخوانید.

مقایسه جدیترین پیک آپ رنو و هایلوکس تویوتا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران ، آلاسکان نام جدیدترین مدل معرفی شده از سوی شرکت خودروسازی "رنو" است. خودرویی که شباهت زیادی به مدل "ناوارا"ی نیسان دارد. خشن، قوی و پرقدرت به نظر می‌رسد و قطعا با تصوری که می‌توانید از نام رنو داشته باشید متفاوت است.

   اما "هایلوکس" تویوتا یک محصول ژاپنی است که قابلیت‌های فراوانی دارد و قطعا یکی از حریفان جدی "آلاسکان" تازه وارد به شمار می‌آید. نسل ششم "هایلوکس" در سال 2014 یکی از پرفروش‌های اروپا شد و اینک با ورود یک پیک‌آپ فرانسوی در قاره اروپا قطعا احساس خطر می‌کند. اما تویوتا امیدوار است نسل هشتم این خودرو، رقیب خوبی برای رنو محسوب شود.

آلاسکان یک پیک‌آپ بزرگ و تنومند به نظر می‌رسد و برعکس خودروهای اروپایی از ظرافت چندانی برخوردار نیست و می‌توان برای کار کشیدن و باربری از آن استفاده‌های زیادی کرد استفاده از جلو پنجره بزرگ نیز بر خشونت ظاهری این خودرو می‌افزاید.

در هایلوکس جلو پنجره با سه خط کرومی پهن که چراغ‌ها در امتداد آن قرار گرفته ظاهری شکیل‌تر پیدا کرده و نمای خودرو را تند و تیز‌تر نشان می‌دهند.

"آلاسکان" در معرفی خود از یک مدل با قابلیت حرکت چهار چرخ صحبت می‌کند که مجهز به سامانه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی است. رنو در این خودرو برای سفرهای بدون جاده و آفرودی نیز از نگه‌دارنده دیفرانسیل مکانیکی بهره می‌گیرد.

فضای درونی "آلاسکان" کاربردی و عملکردی است. خودرو در طرفین به 4 دوربین با نمای 360 درجه مجهز  شده است. از آنجایی که آلاسکان یک پیکاپ بزرگ است، این دوربین‌ها ، تسلط محیطی راننده را در حرکت افزایش می‌دهند. تصاویر حاصل از دوربین‌ها روی یک صفحه نمایشگر 5 یا 7 اینچی روی مرکز داشبورد به نمایش درمی‌آیند. سامانه‌های اطلاعاتی و سرگرمی نیز از روی همین صفحه نمایش داده می‌شوند.
مقایسه آلاسکان و هایلوکس تویوتا

از آن طرف روح و مدل طراحی تویوتا در فضای درونی نسل هشتم هایلوکس دیده می‌شود. یک صفحه نمایش TFT در مرکز داشبورد سامانه اطلاعاتی و سرگرمی راننده به شمار می‌آید.

پیشرانه (موتور) "آلاسکان" در نسخه دیزلی می‌تواند 160 تا 190 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت از یک موتور 2.3 لیتری دوقلوی توربودیزل dCi گرفته می‌شود.

با توجه به سفارش و خواست مشتریان رنو می‌تواند این پیک‌آپ غول‌پیکر را در یک نسخه 2.5 لیتری بنزینی با 160 اسب بخار قدرت تولید کند. خریداران می‌توانند این پیک‌آپ را با یک گیربکس 6 سرعتۀ دستی و یا 7 سرعتۀ اتوماتیک به همراه سامانه انتقال قدرت دوچرخ یا چهارچرخ محرک سفارش دهند.

هایلوکس‌ها نیز به دو موتور توربودیزل و یک مدل بنزینی مجهز می‌شوند. اولین مدل، یک پیشرانه دیزلی 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 160 اسب بخار تولید می‌کند که با یکی از نسخه‌های "آلاسکان" برابر است. اما موتور دیگر دیزلی این خودرو، یک توربوی 2.8 لیتری است که توانش به 174 اسب بخار می‌رسد.
گیربکس‌های هایلوکس از نمونه‌های 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک هستند که با توجه به درخواست مشتریان قابلیت حرکت 4 چرخ یا چرخ‌های عقب را خواهند داشت.

آنچه که برای یک پیک‌آپ به عنوان خودروی کار مهم است، فضا و ظرفیت حمل بار است. آلاسکان رنو ظرفیت حمل حداکثر 1 تن بار را دارد و می‌تواند مجموعه 3.5 تنی را با خود بکشد. در هایلوکس نیز ارقام مشابه هستند. یک هایلوکس نسل هشتمی ظرفیت یدک کشی 3.5 تنی و ظرفیت 1240 کیلوگرمی را دارد.

آنچه که در ساختن نسل جدید پیک‌آپ‌ها و خودروهای کار امروزی دیده می‌شود، تجمل‌گرایی و رفاه آنهاست که رانندگی را برای مشتریان آسان می‌سازد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو