فونیکسریمکسبهتام

پیاده روها وگذرگاه های عرضی عابران استاندارد سازی می شود

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری بندرعباس از استاندارد سازی گذرگاه های عرضی عابرین خبر داد.

پیاده روها وگذرگاه های عرضی عابران استاندارد سازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا کهوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهردار بندرعباس در خصوص رفاه حال شهروندان تاکید و تصریح نموده که تمام تلاش خود را جهت افزایش ایمنی عابران پیاده با محوریت مناسب سازی پیاده روها و استاندارد سازی گذرگاه های عرضی عابران و تقاطع های چراغ دار سطح شهر بکار گرفته شود .

    مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در راستای شناسایی نواقص گذرگاه های عرضی عابران پیاده و جانمایی آنها به منظور لحاظ کردن ضوابط استاندارد موجود بنا بر مشکلاتی که در این گذرگاهها وجود دارد گفت: همسطح سازی و نصب تجهیزات ترافیکی جهت تردد کودکان، افراد مسن و معلولان از مزایای اجرای این پروژه است.

    وی بیان داشت: عملیات اجرایی استاندارد سازی پیاده روها، گذرگاه های عرضی عابرین پیاده و تقاطع های چراغ دار سطح شهر یکی از فعالیت های اولویت دار مدیریت شهری است که در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار گرفت.

    این مقام مسئول اظهارداشت: در حال حاضر 19 تقاطع چراغ دار در سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است، البته باید اذعان داشت که جانمایی، طراحی و نظارت بر این پروژه  توسط سازمان و  اجرای آن توسط مناطق سه گانه شهرداری صورت می گیرد.

    وی افزود: در میان کاربران معابر شهری، عابران پیاده به عنوان آسیب پذیرترین گروه ها که در معرض خطرات زیادی هستند، محسوب می شوند. زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابر پیاده تقریباً به طور اجتناب ناپذیری منجر به جرح یا مرگ عابر پیاده می شود.

    کهوری با اشاره به اینکه ایمنی عابران پیاده مقوله ای است که با اولویت، بایستی در کنار مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد افزود: تحقیقات نشان  می دهد استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات عابران دارد.

    وی افزود: بنابراین مکان یابی و طراحی گذرگاه های عرضی عابران پیاده، شناسایی  و دسته بندی نواقص آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همواره یکی از دغدغه های مدیریت شهری محسوب می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو