فونیکسریمکسبهتام

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

حمل و نقل پایدار و ترویج پیاده‌روی در دستورکار شهرهای جدید

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از مکان یابی شهرک‌های تفریحی و گردشگری در استان مازندران در برنامه سال ۹۷ خبر داد و گفت: بحث تکمیل پروژه قطار برقی هشتگرد و اتمام عملیات ساخت ایستگاه قطار برقی بهارستان – اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های ما برای امسال خواهد بود.

حمل و نقل پایدار و ترویج پیاده‌روی در دستورکار شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت راه و شهر سازی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید   با بیان این که حمل و نقل پایدار و ترویج پیاده‌روی نیز باید در چارچوب فعالیت‌های شهرهای جدید قرار گیرد گفت: طبق برنامه عملیاتی تدوین شده برای شرکت عمران شهرهای جدید در سال 97 قصد داریم تا عملیات اجرایی نسل دوم شهرهای جدید تیس و سیراف را در سال جاری آغاز کرده و برخلاف سنوات گذشته تمرکز خود را بر سایر کارکردهای شهری به جز بحث سکونتی قرار دهیم.
    طاهرخانی با تأکید براینکه طبق برنامه مورد نظر تنها 18 درصد از فضای شهری تیس برای سکونت و مابقی برای سایر کارکردهای ارتقا دهنده کیفیت زندگی متمرکز شده است گفت: قطعا باید در بحث بازنگری‌های مجدد طرح‌های توسعه شهری به سمت افزایش هرچه بیشتر فضاهای عمومی در شهرها حرکت کرده و به این مناطق شخصیت بدهیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا ضمن تأکید بر ضرورت همکاری تمامی شرکت‌های تابعه در پیشبرد اهداف مذکور گفت: بدین منظور در نظر گرفته‌ایم تا در سال جاری به شرکت‌هایی که بیشتر از سایر شهرها به کمک و توسعه نیازمند هستند توجه کرده و برای ان‌ها یک معین تأمین منابع در نظر بگیریم.
    این مقام مسئول در ادامه از بازنگری طرح جامع شهری 2 شهر جدید ایوانکی و امیرکبیر در سال جاری خبر داد و گفت: تصویب طرح جامع خوارزمی و تابناک در شورایعالی معماری و شهرسازی و همچنین مکان‌یابی شهرهای جدید کوشک، فردوس و ... از دیگر اقدامات مورد پیگیری ما در این بازه زمانی خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود از قرارگیری موضوعات دیگری ازجمله مکان یابی شهرک‌های تفریحی و گردشگری در استان مازندران در برنامه سال 97 خبر داد و گفت: بحث تکمیل پروژه قطار برقی هشتگرد و اتمام عملیات ساخت ایستگاه قطار برقی بهارستان – اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های ما برای امسال خواهد بود.
    طاهرخانی همچنین ضمن ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن مناقصه احداث ایستگاه قطار برقی شهر جدید گلبهار نیز بیان کرد: هم‌اکنون عملیات فاینانس قطار برقی مشهد – گلبهار را آغاز کرده و در تلاشیم تا بتوانیم در سال 97 مطالعات قطار حومه‌ای پردیس- تهران، سهند – تبریز و فولادشهر – اصفهان و همچنین 2 خطه شدن مسیر ریلی تهران - پرند را نیز به نتیجه برسانیم.
    این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهرهای جدید بیان کرد: قطعا فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقلی از نکات مهمی است که باید پیگیری شود، اقدامی که در شهر جدید پرند به عنوان پروژه پایلوت در نظر گرفته شده و امید است به نتیجه مطلوب ختم شود.
    طاهرخانی همچنین چندی پیش برنامه محوری را موضوع کلیدی شرکت عمران شهرهای جدید در سال 97 اعلام کرد و افزود: انتظار داریم تا تمامی مدیران عامل شهرهای جدید و همچنین مدیران ستادی شرکت در این سال دارای برنامه کاری مشخص در حوزه وظایف خودبوده و معیار ارزیابی دقیق برای عملکرد خود تعیین کنند تا دچار روزمرگی در امور جاری نشوند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های شاخص این شرکت در شهرهای جدید طی سال 97 بیان کرد: قطعا باید با مدنظر قرار دادن این پروژه‌ها در سال جدید، در صورت لزوم به اصلاح آن‌ها پرداخته و همچنین نظارت کامل را در فرآیند اجرای آن‌ها داشته باشیم.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه مسیر سال‌های آتی این شهرها باید امروز و به کمک طرح‌های شاخص مشخص شود گفت: به عقیده من خلاقیت و نوآوری اصل ویژه‌ای در تأمین مالی و نحوه پیشبرد پروژه‌ها خواهد بود که باید در سال جدید به این مطلب نیز توجه شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط