فونیکسریمکسبهتام

همکاری مشترک خودروسازان ایران با جمهوری آذربایجان؛

نخستین محصول مشارکت جدید ایران خودرو و پژو اسفندماه وارد بازار می شود

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت همکاری های بین المللی در زمینه خودرو، گفت: سایت تولیدی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در مجموعه ایران خودرو در حال تجهیز است و بر اساس زمانبندی انجام شده، نخستین محصول، اسفندماه امسال وارد بازار می شود.

نخستین محصول مشارکت جدید ایران خودرو و پژو اسفندماه وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، محسن صالحی نیا امروز (دوشنبه) در نشستی خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، درباره همکاری های بین المللی خودروسازان ایران گفت: بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، قراردادهای اصلی و فرعی ایران خودرو و پژو به امضا رسید و شرکت مشترک نیز تشکیل شد.
    صالحی نیا ادامه داد: به دنبال این قرارداد، شرکت سایپا و خودروسازی های داخلی دیگر نیز مذاکرات خود را با شرکت های فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و کره ای ادامه دادند.
    وی افزود: سایپا بزودی به توافق نهایی خواهد رسید و ایران خودرو نیز به دنبال استراتژی صادرات 50 درصد از محصولات خود به بازارهای خارجی، علاوه بر پژو شرکای دیگری نیز انتخاب خواهد کرد.
    وی همچنین به همکاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه خودرو نیز اشاره کرد و گفت: ایران خودرو دیزل درباره سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان مذاکراتی را انجام داده و یک طرح کسب و کار (Business Plan) به طرف آذربایجانی پیشنهاد کرده که این همکاری در حال بررسی است.

    ** ارایه تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی با نرخ 18 درصد
    صالحی نیا در مورد برنامه های وزارت صنعت برای رونق تولید نیز گفت: امسال با توجه به سیاست های ابلاغ شده، رونق تولید را در محورهای مختلف پیش بینی کرده ایم؛ کارگروه رفع موانع تولید در سراسر استان ها و در وزارت صنعت تشکیل شده است و سیاست های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کند.
    وی ادامه داد: در این ارتباط طرحی را با هدف رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط صنعتی تعریف کرده ایم که بیش از 10 هزار واحد را در قالب رفع موانع و تامین نقدینگی در برخواهد گرفت.
    معاون امور صنایع وزیر صنعت، اضافه کرد: تاکنون 24 هزار واحد تولیدی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی برای دریافت تسهیلات درخواست های خود را ارایه کرده اند که از این تعداد، سهم بخش صنعت و معدن به همراه کشاورزی، هر کدام 50 درصد است.
    صالحی نیا افزود: این طرح علاوه بر اینکه واحدهای کوچک و متوسط تولیدی را تحت پوشش قرار می دهد، واحدهایی که در قالب طرح هستند و بیش از 60 درصد پیشرفت دارند را نیز مشمول می شود.
    وی نرخ سود این تسهیلات را 18 درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون شرایط پنج هزار و 700 واحد بررسی شده و به بانک های عامل معرفی شده اند؛ از این مجموع، 300 واحد مصوبه نهایی را اخذ کرده اند و در مرحله عقد قرارداد هستند.

    ** افزایش تولید در برخی از واحدهای صنعتی
    معاون امور صنایع وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود درباره ورشکستگی صنایع گفت: در برخی واحدهای صنعتی شاهد افزایش تولید هستیم؛ ‌به عنوان نمونه در بخش لوازم خانگی، تولید یک واحد صنعتی در استان تهران نسبت به سال گذشته دو برابر شده است؛ به همین ترتیب در استان هایی مانند اصفهان، سمنان و خراسان تولید واحدها در حال افزایش است.
    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود باید به جای بزرگداشت روز صنعت و معدن، مراسم یادبود بگیریم، گفت: این حرف کم انصافی است؛ تولید در واحدهای صنعتی مختلف در بخش های لوازم خانگی، پتروشیمی،خودرو، پوشاک و ... در حال انجام و ظرفیت ها در حال افزایش است.
    صالحی نیا گفت: هرچند نمی توان گفت واحدهای تولیدی مشکلی ندارند، اما ذکر این حرف که برای روز ملی صنعت و معدن به جای بزرگداشت باید مراسم یادبود بگیریم، بیشتر به یک مزاح شبیه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو