فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد:

خط قرمزهای طرح تابستانی پلیس راه

کنترل سرعت با محاسبه سرعت متوسط

عصر خودرو- سرهنگ حمیدی درباره طرح تابستانی پلیس راه، اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاز تابستان با ماه مبارک رمضان همزمان شد، از این رو طرح تابستانی پلیس نیز از یک روز قبل از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شد و برابر برنامه ریزی‌ها حداقل تا روز سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

خط قرمزهای طرح تابستانی پلیس راه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از  نسیم آنلاین، سرهنگ محمدحسین حمیدی درباره طرح تابستانی پلیس راه، اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاز تابستان با ماه مبارک رمضان همزمان شد، از این رو طرح تابستانی پلیس نیز از یک روز قبل از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شد و برابر برنامه ریزی‌ها حداقل تا روز سوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه افزایش حجم سفرها همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، پیک سفرها در طرح تابستانی بود اظهار کرد: برای اجرای این طرح کلیه نیروها اعم از دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی با حداکثر ظرفیت در محورهای مختلف به خصوص محورهای پر تردد حضور دارند.

    فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به استفاده برخی از مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر با توجه به مقرراتی که در این زمینه وجود دارد در دستور کار پلیس است و ماموران پلیس راه با تخلفات خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی و ... با جدیت برخورد خواهد کرد.

    وی ادامه داد: در همین راستا برچسب هایی در داخل اتوبوس‌ها نصب شده و در آن مسافران می‌توانند با ارسال پیام به سامانه پیامکی کد تخلف راننده اتوبوس را اعلام کرده تا در اولین پاسگاه پلیس راه نسبت به متوقف کردن آن اقدام شود.
    کنترل سرعت با محاسبه سرعت متوسط

    حمیدی با اشاره به استفاده از دوربین‌ها و تجهیزات جدیدی برای کنترل سرعت در جاده‌ها، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید سرعت غیر مجاز یکی از خط قرمزهای پلیس در طرح تابستانی و جز تخلفات حادثه ساز به حساب می‌آید. در همین راستا تعداد قابل توجهی دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها نصب شده و تعدادی دیگر نیز در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

    وی ادامه داد: همچنین با استفاده از دوربین‌های جدید متوسط سرعت خودرو بین  دو نقطه محاسبه شده و در صورتی که زمان رسیدن بین دو نقطه کمتر از زمان استاندارد باشد سرعت خودرو محاسبه شده و راننده متخلف به دلیل سرعت غیر مجاز جریمه می‌شود.
    شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده‌ها

    فرمانده پلیس راه کشور درباره نقاط حادثه خیز در جاده‌ها اظهار کرد: موضوع نقاط حادثه خیز و محل‌های پر تصادف در جاده‌ها موضوع جدیدی نیست و سالهاست که وجود دارد و مسئولان مربوطه برای آن برنامه ریزی می‌کنند. پلیس نیز این نقاط را با توجه به شکل هندسی راه و همچنین فراوانی وجود تصادفات شناسایی کرده و به سازمان راهداری اعلام می‌کند تا نسبت به رفع خلأهای موجود اقدام شود.

    حمیدی افزود: نقاط حادثه خیز در طول جاده‌ها با نصب علائم مشخص می‌شود و لازم است رانندگان نیز هنگام تردد و عبور از این نقاط با سرعت مطمئنه حرکت کنند. در حقیقت سرعت مطمئنه سرعتی است که از سرعت مجاز کمتر است.

    وی از شناسایی بین سه تا چهار هزار نقطه حادثه خیز در حوزه شهری و جاده‌ای خبر داد و گفت: تعدادی از این نقاط شناسایی و مشکل آن رفع شده است. برخی دیگر از نقاط رفع مشکلش زمانبر و هزینه بر است و اقدامات لازم برای آن ایجاد شده است. یک سری از نقاط نیز شناور بوده و ممکن است دوباره ایجاد شود.

    به گفته فرمانده پلیس راه برای حل این مشکل اولویت بندی‌های لازم انجام شده است.
    هشدار نسبت به واژگونی خودروها

    حمیدی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در فصل تابستان 40 درصد از تصادفات به دلیل واژگونی رخ می‌دهد افزود: واژگونی خودروها دلایل مختلفی دارد که عمده‌ترین آن ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، عدم استراحت و حرکت یکنواخت در طول سفر است. به همین دلیل لازم است که رانندگان به ازای هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت رانندگی در حاشیه امن جاده توقف کرده و حداقل نیم ساعت استراحت کنند.

    فرمانده پلیس راه کشور درباره دیگر دلایل حوادث رانندگی در جاده‌های کشور گفت: سبقت غیر مجاز به خصوص در جاده‌های یکطرفه از مهمترین دلایل تصادفات است که باید رانندگان آن را رعایت کنند.

    وی ادامه داد: حرکت از شانه خاکی نیز تخلفی خطرناک است که در طرح تابستانی پلیس با آن برخورد کرده و در فواصل مختلف از شانه خاکی‌راه مانع‌هایی را به همین منظور قرار داده است.

    وی درباره اینکه چه تعداد دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور نصب شده نیز به ایسنا گفت: بیش از 1000 دوربین در جاده‌ها نصب شده و 1800 دوربین نیز بزودی در جاده‌ها نصب خواهد شد که اولویت نصب دوربین نیز در جاده‌های پر تردد است.

    حمیدی در خاتمه درباره بهترین زمان سفر نیز اظهار کرد: بهترین زمان برای سفر زمانی است که راننده خسته نباشد. همچنین راننده باید مسیر را بشناسد البته بیشترین تصادفات ما بین ساعت 12 شب تا 7 و 8 صبح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو