فونیکسریمکسبهتام

شهردار کرمان:

تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

عصر خودرو- شهردار کرمان گفت: تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر طی دی‌ماه ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، علی بابایی یکشنبه شب در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر کرمان اظهار کرد: تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر، 14 دی‌ماه 95 به بهره‌برداری خواهد رسید و برای بهره‌برداری از سایر تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیز برنامه‌ریزی شده است.

    وی با اشاره به اینکه آخرین تقاطعی که ساخت آن دو ساله خواهد بود، تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان است، افزود: قرارداد میدان آزادی به شورا تا یک‌شنبه‌ هفته‌ آینده ارائه می شود.

    بابایی در رابطه با طرح قلعه‌های دختر و اردشیر بیان کرد: به‌دلیل نبود منابع، این طرح 46 هکتار به میزان 46 درصد کاهش پیدا کرد.

    وی افزود: طرح قلعه‌های دختر و اردشیر، یک طرح ملی بود که باید با اعطای زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، املاک محدوده‌ این دو قلعه تملک می‌شد که به‌دلیل نبود منابع، با کاهش محدوده‌ این طرح موافقت شد.

    شهردار کرمان ادامه داد: ساکنان محدوده‌ این طرح که بیشتر محدوده‌ قلعه اردشیر را شامل می‌شود، می‌توانند با رعایت ضوابط میراثی، ساخت‌وساز کنند.

    بابایی در رابطه با نصب پل عابر پیاده در وروی هفت‌باغ نیز گفت: اگرچه اعتقاد داریم این پل کارکرد عبور و مرور نخواهد داشت، اما راهی جز اجرا ندارد؛ چراکه در صورتی که نصب نشود، باید به شرکت طرف قرارداد خسارت پرداخت کنیم.

    وی در رابطه با آسفالت نیز گفت: طی چند روز گذشته ادامه‌ بلوار کوثر و خیابان سده به میزان هزار و 100 تن آسفالت ریخته شد و اکنون، میانگین تولید آسفالت توسط کارخانه‌های شهرداری، 700 تن است، اما میزان تولید آسفالت شهرداری، پاسخ‌گوی آسفالت مورد نیاز شهر کرمان نیست.

    بابایی افزود: در شهر کرمان فقط دو میلیون مترمربع معبر خاکی وجود دارد که باید آسفالت شود.

    وی همچنین به آسفالت معابر سرآسیاب نیز اشاره کرد و گفت: از سوی اهالی سرآسیاب، طوماری با 800 امضا به شهرداری ارسال شده که از شهرداری کرمان به‌دلیل آسفالت معابر این منطقه، تشکر کرده‌اند.

    شهردار کرمان همچنین با اشاره به ساخت پل سیدی گفت: دهنه‌ اول، دوم و سوم پل سیدی به پایان رسیده و 350 تن ورق دهنه‌ی ششم و هفتم نیز به کارگاه منتقل شده است.

    بابایی افزود: دهنه‌ وسط نیز نیاز به ورق 30 دارد که باید اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

    وی در رابطه با پرداخت نیم درصد عوارض به کتاب‌خانه‌ها گفت: سال گذشته مبلغی بیش از مبلغ واقعی به کتاب‌خانه‌ها پرداخت شد؛ ضمن این‌که سازمان شهرداری‌ها برای این منظور 650 میلیون تومان از شهرداری کرمان برداشت کرد.

    شهردار کرمان افزود: تعداد کتاب‌خانه‌های شهرداری نیز از کتاب‌خانه‌های اداره‌کل کتاب‌خانه‌ها در شهر کرمان بیش‌تر است و شهرداری کرمان 47 نفر نیرو در کتاب‌خانه‌های مربوط به خود دارد که به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کند.

    بابایی ادامه داد: همچنین برای بهسازی اطراف کتاب‌خانه‌ پارک ریاضیات، بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

    وی هم‌چنین گفت: آیین‌نامه‌ سامان‌دهی نخاله‌های ساختمانی نیز تا هفته‌ آینده به شورا ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو