فونیکسریمکسبهتام

با امضای قرارداد جدید؛

رقابت پژوسیتروئن با چینی‌ها در بازار ایران جدی تر شد

عصر خودرو- گروه پژوسیتروئن در راستای پس گرفتن سهم بازارش در بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه، با شرکت سایپا قراردادی امضا کرد که دومین قرارداد این خودروساز فرانسوی با یک تولیدکننده داخلی است.

رقابت پژوسیتروئن با چینی‌ها در بازار ایران جدی تر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تحت این قرارداد، پژوسیتروئن در جوینت ونچری که با سایپا خواهد داشت، 300 میلیون یورو (330 میلیون دلار) در طراحی و تولید سه مدل سیتروئن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

    پژوسیتروئن که در سال 2011 تحت فشار تحریم‌های آمریکا ناچار شد از بازار ایران خارج شود، با رقابت شدید از سوی رقیبان چینی روبروست که در دوران تحریمها وارد بازار ایران شده و سهم بازار این خودروساز فرانسوی را تصاحب کردند. این شرکت همچنین با رقابت همتایان غربی مانند رنو روبروست که با عرضه مدلهای جدیدتر قصد دارند در بازار رو به رشد ایران جای پای محکمتری پیدا کنند.

    کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن درباره قرارداد جدید گفت: توافق جدید فصل جدیدی در همکاری این شرکت با سایپا به شمار می‌رود. وی در ادامه افزود: هدف ما فراهم کردن خودروهای مدرن با راحتی بالا، ایمنی فوق‌العاده و فناوری روز دنیا برای مشتریان ایرانی است.

    قرارداد با سایپا که از سال 1996 شریک سیتروئن بوده است، پس از امضای قرارداد میان پژو و ایران خودرو در ماه گذشته صورت می گیرد. مدلهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند شامل پژو 208، شاسی بلند 2008 و مدل کامپکت 301 خواهند بود که با استفاده از قطعاتی که عمدتا در ایران ساخته می‌شوند، تولید می‌شوند. برند گران قیمت "دی اس" پژوسیتروئن هم یک توافق فروش در ایران امضا کرده است.

    تحت توافق جدید که تا پایان سال 2016 نهایی می شود، سیتروئن و سایپا نخستین مدل از سه مدل برنامه ریزی شده برای برند فرانسوی را در سال 2018 معرفی خواهند کرد.

    برای پژوسیتروئن که پرفروش‌ترین خودروساز اروپا در دوران پیش از تحریمها در ایران بود، پس گرفتن سهمش در بازار ایران حیاتی به شمار می‌رود. این خودروساز که پس از پشت سرگذاشتن خطر ورشکستگی بدنبال گسترش حضور در بازارهای خارج از اروپاست، روی فروش سالانه 400 هزار دستگاه خودرو در ایران تا سال 2020 حساب می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، ایران یکی از امیدبخش‌ترین بازارهای نوظهور برای خودرو در جهان است، زیرا از هر 100 نفر در این کشور تنها یک نفر خودرو دارد که شش برابر کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.

    فروش بازار ایران در سال 2011 به 1.6 میلیون خودرو رسید و در دوران تحریمها که کمبود قطعات وارداتی تولید داخلی را محدود کرد، به پایین یک میلیون خودرو کاهش یافت. طبق برآورد پژو، تقاضا برای خودرو در ایران ممکن است در دو سال آینده به یک میلیون و 600 هزار دستگاه افزایش پیدا کند و تا سال 2022 به دو میلیون خودرو برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو