فونیکسریمکسبهتام

گفتگو با نماینده شرکت نشت‌بن در استان فارس

با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم

عصر خودرو: در بازار روغن‌موتورها، لیکومولی یکی از نام‌های شناخته شده است، برندی آلمانی که هرچند در دو دهه اخیر فعالیت خود با همکاری شرکت نشت‌بن به‌عنوان نماینده در بازار ایران گسترش داده است ما سابقه حضور آن در بازار کشور به بیش از چهار دهه پیش بازمی‌گردد.

با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم
  • با لیکومولی فناوری‌های روز اروپا را به ایران آورده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، لیکومولی در نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز حضور داشت و پاسخگوی علاقه‌مندان بود. در حاشیه این نمایشگاه با سید امیرهادی هادیان، نماینده شرکت نشت‌بن در استان فارس به گفتگو نشستیم.
***
وی در مورد حضور برند لیکومولی و فعالیت‌های این برند در بازار استان فارس گفت:"ما به‌عنوان نماینده شرکت نشت‌بن و عرضه‌کننده محصولات لیکومولی در استان فارس، از حدود 20 سال پیش و تقریبا همزمان با آغاز کار این برند در ایران کار خود را آغاز کردیم. البته فعالیت در زمینه عرضه روغن‌موتور و سایر فرآورده‌های مرتبط با خودرو، کسب‌وکار خانوادگی ما است و از حدود 40سال پیش مشغول این کار هستیم."
وی در زمینه طیف محصولات لیکومولی گفت:"یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های لیکومولی در بازارهای جهانی، تنوع بسیار بالای محصولاتی است که از سوی این شرکت ارائه می‌شود. البته در ایران تا چند سال پیش لیکومولی را بیشتر به‌عنوان عرضه‌کننده روغن‌موتور می‌شناختند. تولید روغن‌موتور یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های این شرکت است اما در کنار این، لیکومولی طیف کاملی از محصولات در زمینه روانکارها، افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده و مراقبتی خودرو را نیز عرضه می‌کند که در سال‌های اخیر به‌مرور شاهد عرضه آن‌ها به بازار ایران نیز هستیم. هم‌اکنون طیف محصولات لیکومولی در ایران که از سوی ما در استان فارس عرضه می‌شود شامل روان‌کننده‌ها و نگهدارنده‌های ویژه موتور و گیربکس، رنگ، سیستم سوخت و ... است. تقریبا بخش عمده‌ای از محصولات تولید شده توسط لیکومولی از سوی نشت‌بن در ایران عرضه می‌شود و با توجه به شرایط بازار ایران، به‌مرور طیف محصولات عرضه شده را کامل‌تر خواهیم کرد."


هادیان در زمینه حضور برند لیکومولی در بازار شیراز و استان فارس و برنامه‌های این نمایندگی برای گسترش برند گفت:"لیکومولی برند شناخته شده‌ای در بازار ایران است و به دلیل سابقه حضور در بازار و فعالیت‌هایی که از قبل انجام شده است مشتریان به‌خوبی با این برند آشنا هستند اما با توجه به آنکه در یکی دو سال اخیر طیف محصولات لیکومولی به‌ویژه در زمینه افزودنی‌ها در بازار ایران گسترش پیدا کرده است ما هم علاوه بر معرفی برند به دنبال گسترش حضور محصولات هستیم. حضور در نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز نیز به همین دلیل انجام گرفته بود تا بتوانیم نسل جدید محصولات لیکومولی را به مخاطبین معرفی کنیم. به‌علاوه ما از طریق برگزاری سمینارهای آموزشی برای همکاران این صنف، محصولات و به‌ویژه افزودنی‌ها را معرفی می‌کنیم. در استان فارس همکاری تنگاتنگی با مراکز آموزشی و دانشگاهی داریم و از طریق دانشگاه آزاد شیراز، سمینارهایی را برای دانشجویان رشته مکانیک برگزار کرده‌ایم. رابطه ما با هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس نیز بسیار نزدیک است و رانندگان حرفه‌ای هیات، کیفیت محصولات لیکومولی را تایید کرده‌اند."
نماینده لیکومولی در استان فارس در زمینه بازخوردهای دریافتی از مشتریان در زمینه استفاده از محصولات لیکومولی گفت:"ما علاوه بر آنکه نماینده انحصاری لیکومولی در استان فارس هستیم، یک اتوسرویس مجهز نیز داریم که در آن تنها محصولات لیکومولی عرضه می‌شود. در این مرکز تمامی تجهیزات با استاندارد لیکومولی است و به همین دلیل مراجعه‌کننده‌های زیادی داریم و بازخورد کیفیت محصولات را از آن‌ها دریافت می‌کنیم. می‌توانم به جرات بگویم تقریبا تمامی استفاده‌کنندگان از محصولات لیکومولی از کیفیت آن راضی هستند تا جایی که تقریبا تمامی آن‌ها استفاده از این محصول را به دیگران توصیه می‌کنند و ما شاهد هستیم تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان ما را افرادی تشکیل می‌دهند که اطرافیانشان از محصولات لیکومولی استفاده کرده‌اند و با توصیه آن‌ها برای استفاده از محصولات لیکومولی آمده‌اند."
وی افزود:"از سوی دیگر نشت‌بن همکاری تنگاتنگی با عرضه‌کنندگان خودرو دارد و به دلیل کیفیت و دوام بالای محصولات لیکومولی، برخی از خودروسازان استفاده از این محصولات را در نمایندگی‌های خود الزامی کرده‌اند و این مسئله هم به گسترش حضور برند لیکومولی کمک کرده است."
وی در پایان در زمینه محصولات جدید لیکومولی در بازار ایران گفت:"ما در این نمایشگاه برای نخستین بار نسل جدید روغن‌موتورهای لیکومولی با نشان انحصاری Molygen را رونمایی کردیم. این روغن‌موتورها از فناوری انحصاری لیکومولی بهره می‌گیرند که باعث می‌شود با حفظ خواص روغن‌موتورهای پیشین، اصطکاک میان قطعات متحرک را بسیار کم شود. این روغن‌موتور از سری روغن‌موتورهای تمام سینتتیک هستند که افزودنی انحصاری لیکومولی به نام Molygen به آن‌ها افزوده شده است. مولکول‌های این روغن‌موتور به‌صورت خطی هستند و همین مسئله باعث می‌شود به‌راحتی از روی یکدیگر عبور کنند و این مسئله باعث کاهش اصطکاک میان قطعات متحرک موتور خودرو می‌شود."

افزودنی‌های لیکومولی مورد تایید اروپایی‌ها است
شرکت نشت‌بن به‌عنوان نماینده انحصاری لیکومولی در ایران، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با این شرکت دارد و به همین دلیل معمولا شاهد حضور مدیران و کارشناسان لیکومولی در کنار نشت‌بن در نمایشگاه‌های مختلف هستیم. در جریان نمایشگاه خودرو و قطعات شیراز نیز Stephan Weissinger، از اعضا واحد مهندسی و R&D لیکومولی حضور داشت و در دور روز نخست نمایشگاه، پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان بود. در حاشیه نمایشگاه فرصتی دست داد تا به او گفتگویی فنی داشته باشیم.


وی در زمینه اصلی‌ترین نقطه قوت برند لیکومولی در بازار پررقابت محصولات روان‌کننده و افزودنی‌ها گفت:"در درجه اول مسئله کیفیت بالای محصولات مطرح است. لیکومولی در این زمینه حساسیت بالایی دارد و تلاش می‌کنیم بالاترین حد کیفیت را عرضه کنیم. در کنار این، شاید مهم‌ترین مزیت ما تنوع بالای محصولات باشد تا جایی که رقبای بسیار کمی هستند که بتوانند چنین سطح گسترده‌ای از محصولات را در زمینه‌های مختلف عرضه کنند. این مسئله به دلیل آن است که ما به‌طور پیوسته نیازهای مشتریان را بررسی می‌کنم و با داشتن واحد تحقیق و توسعه قدرتمند، می‌توانیم به بهترین شکل به نیازهای آن‌ها پاسخ بگوییم. ما روندهای حاکم بر بازار را بررسی می‌کنیم و به این ترتیب حتی می‌توانیم نیازهای آینده صنایع مختلف را پاسخ بگوییم."
Weissinger افزود:"لیکومولی شاید در ایران بیشتر به‌عنوان عرضه‌کننده روان‌کننده‌ها و مکمل‌ها برای صنعت خودرو و به‌ویژه خودروی سواری مطرح باشد اما ما برای خودروهای تجاری، هواپیماها، کشتی‌ها، موتورسیکلت‌ها و صنایع دیگر نیز محصولات ویژه‌ای را تولید می‌کنیم و همین تنوع باعث می‌شود شما نام این برند را در بسیاری از صنایع به‌عنوان پیشرو ببینید."
یکی از مسائلی که در زمینه انتخاب روغن مدنظر مالکین خودرو است، شرایط آب و هوایی منطقه است. در این زمینه نظر Weissinger را برای انتخاب روغن‌موتور مناسب برای شرایط آب و هوایی ایران جویا شدیم. وی در این رابطه گفت:"در انتخاب روغن‌موتور مناسب برای خودرو باید به نوع خودرو توجه کرد و نمی‌توان یک نوع روغن‌موتور را برای خودروهای مختلف پیشنهاد داد. کیفیت روغن و درجه ویسکوزیته آن بر روی روغن درج شده است و باید روغن مناسب را بر اساس اطلاعاتی که سازنده خودرو اعلام کرده است و دمای هوای محیط انتخاب کرد. در این زمینه ما تلاش می‌کنیم با آموزش و اطلاع‌رسانی به اتوسرویس‌ها، کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند."
با پیشرفت‌های رخ داده در صنعت خودرو، صنعت روان‌کننده‌ها و افزودنی‌ها نیز باید روند رو به پیشرفتی داشته باشد و این مسئله باعث می‌شود شرکت‌های عرضه‌کننده همواره در حال عرضه محصولات جدید باشند و لیکومولی به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو نیز از این قضیه مستثنی نیست. Weissinger به‌عنوان عضوی از دپارتمان تحقیق و توسعه لیکومولی در مورد برنامه‌های این شرکت برای محصولات آینده گفت:"یکی از اصلی‌ترین مسایل در حال حاضر عرضه روغن‌موتورهای با ویسکوزیته پایین است که در عین حال بتواند خصوصیات روغن‌موتورهای عادی را هم داشته باشد. این مسئله باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها می‌شود. از سوی دیگر به‌طورکلی توجه به مسایل زیست‌محیطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما هم در این زمینه تحقیقات زیادی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم به کاهش آلایندگی وسایل نقلیه کمک کنیم. درنهایت ارتقا کیفیت محصولات هدف همیشگی ما است."
وی در زمینه افزودنی‌ها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات لیکومولی گفت:"شاید لیکومولی را در ایران بیشتر به‌عنوان تولیدکننده روغن‌موتور بشناسید اما ما افزودنی‌های بسیار زیادی نیز تولید می‌کنیم ضمن آنکه سایر انواع روان‌کننده‌ها مانند روغن‌های گیربکس نیز در طیف محصولات ما جای دارد. به‌عنوان مثال بر اساس برنامه‌هایی که در ایران وجود دارد نصب DPF بر روی خودروهای دیزلی در ایران به‌زودی اجباری می‌شود. این فیلترها به‌مرور به دلیل آلایندگی‌های گازهای خروجی بسته می‌شوند و باید تعمیر یا تعویض شوند. ما مکمل‌هایی داریم که می‌تواند فیلترها را پاکسازی کنند. به‌علاوه ما مکمل‌هایی برای گیربکس‌های اتوماتیک داریم که نه‌تنها از گیربکس مراقبت می‌کنند بلکه می‌توانند جلوی برخی از نشتی‌های گیربکس را بگیرند بدون آنکه نیاز به باز کردن گیربکس برای تعمیر باشد. به‌علاوه ما روغن‌های مخصوصی برای گیربکس‌های دوکلاچه داریم که در بازار ایران نیز در حال گسترش است. مکمل‌هایی هم برای سیستم سوخت‌رسانی داریم که علاوه بر افزایش اکتان، به پاکسازی سیستم سوخت‌رسانی هم کمک می‌کند."
وی در مورد میزان استقبال از این مکمل‌ها در بازارهای اروپایی گفت:"استقبال از این محصولات در اروپا بسیار زیاد است. این محصولات علاوه بر آنکه باعث افزایش طول عمر خودروها می‌شوند، خاصیت ترمیمی نیز دارند. به این ترتیب هزینه نگهداری و تعمیرات خودروها به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله باعث شده است این محصولات علاقه‌مندان زیادی داشته باشند."
وی در پایان اضافه کرد:"ما برای ششمین سال متوالی عنوان برترین برند را در حیطه کاری خود به دست آورده‌ایم که افتخار بزرگی برای برند لیکومولی است. به‌علاوه ما یک خط تلفن ویژه برای مشتریان در آلمان داریم که می‌توانند از طریق آن با کارشناسان ما گفتگو کنند و راهنمایی‌های ویژه‌ای را در زمینه بهره‌گیری از محصولات مختلف به دست آوردند."
جهت اطلاع از محصولات لیکومولی در ایران می‌توانید به وبسایت www.liqui-moly.ir و یا به کانال تلگرام @iranliquimoly مراجعه نمایید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم