فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار خودروهای کانورتیبل کشور در روز‌های فصل تابستان

سقفی از جنس آسمان

عصر خودرو: معمولا با فرارسیدن فصول گرم سال و خصوصا تابستان، بازار خرید و فروش خودروهای روباز یا همان کانورتیبل‌ها نیز رونق بیشتری پیدا می‌کند و حتی در این شرایط ممکن است قیمت برخی مدل‌های محبوب و پر‌فروش، اندکی نسبت به قبل افزایش یابد.

سقفی از جنس آسمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان
  • سقفی از جنس آسمان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، البته در 2 سال اخیر، این افزایش قیمت بیشتر در مدل‌های دست دوم با حجم موتور بالای 2.500 سی‌سی دیده شده است که طبیعتا با وجود پیشرانه‌های قوی‌تر و البته، بازار فروش مناسب‌تر، بیشتر مورد توجه مشتریان اتومبیل‌های اسپرت و کانورتیبل (یا کبریوله) قرار می‌گیرند اما از طرفی دیگر، تنوع بسیار کم مدل‌های روباز صفرکیلومتر در بازار داخلی و همچنین، استقبال نه‌چندان جالب توجه از آنها موجب شده است تا برخی ‌فروشندگان، قیمت این مدل‌ها را نسبت به قبل کاهش دهند. با این تفاسیر، در ادامه به معرفی و بررسی خودروهای کانورتیبل و صفرکیلومتر موجود در بازار داخلی و همچنین، مدل‌هایی که به‌زودی وارد کشور می‌شوند خواهیم پرداخت، ضمن اینکه در پایان مطلب، نگاهی خواهیم داشت به گزینه‌هایی که علی‌رغم وجود نمایندگی در ایران، هنوز به کشور وارد نشده‌اند.

مدل‌هایی که به زودی وارد بازار ایران‌ می‌شوند

آئودی A5 Cabrio

آئودی A5 کبریوله ‌قرار است با پیشرانه 4 سیلندر توربو به قدرت 230 اسب‌بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر در بازار داخلی عرضه شود و مانند TT، نوع دیفرانسیل جلو آن برای ورود به کشور انتخاب شده است. این کبریوله لوکس و اسپرت با شتاب اولیه 7.6 ثانیه، تجهیزات و امکانات رفاهی مناسبی را همراه با کیفیت خوب متریال داخلی در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد و به عنوان رقیبی برای ب‌ام‌و سری‌4 و مرسدس بنز E-Class کبریوله در بازار داخلی شناخته می‌شود. قیمت اعلام شده برای این مدل نیز 425 میلیون تومان است.

ب‌ام‌و 228i Convertible

همانطور که می‌دانید، ثبت سفارش 228i کانورتیبل به‌تازگی بازگشایی شده است و حضور این مدل در گمرکات کشور، حاکی از آن است که احتمالا به زودی در بازار داخلی عرضه می‌شود. اگرچه پیش‌تر، سری 2 با مدل 220i کوپه به ایران وارد شده بود اما شاید 228i کانورتیبل با پیشرانه قوی‌تر (به قدرت 245 اسب‌بخار) و همچنین، شتاب‌گیری سریع‌تر (یعنی 6 ثانیه) بتواند جایگاه و میزان فروش بهتری را نسبت به 220i کوپه در بازار  داخلی کسب کند، خصوصا اینکه معمولا در ایران، مدل‌های کانورتیبل نسبت به کوپه، طرفداران بیشتری دارند. فعلا قیمت مشخصی برای عرضه این مدل در بازار ایران تعیین نشده ‌و این در حالی است که اکنون 220i کوپه با قیمتی حدود 270 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آئودی TT رودستر

یکی از مدل‌هایی که نمایندگی آئودی برای واردات به ایران در نظر گرفته است، TT رودستر با پیشرانه 2 لیتری توربو به قدرت 230 اسب‌بخار و گیربکس 6 دنده اتوماتیک است که البته فعلا مشخص نیست چه زمانی در بازار داخلی عرضه می‌شود. این رودستر کوچک و اسپرت دارای سقف جمع‌شونده پارچه‌ای و از نوع دیفرانسیل جلو است که در بازار داخلی با ب‌ام‌و Z4 و مرسدس بنز SLK به رقابت می‌پردازد. همچنین، شتاب اولیه این مدل برابر 6.1 ثانیه است که برای خودرویی در این کلاس، نسبتا خوب به نظر می‌رسد. فعلا قیمت تعیین‌شده برای این خودرو در بازار داخلی، معادل 429 میلیون تومان است.

مدل‌های صفرکیلومتر موجود در بازار داخلی

ب‌ام‌و428i Convertible

ب‌ام‌و 428i Convertible، فعلا به عنوان پر‌تعدادترین کانورتیبل صفرکیلومتر موجود در بازار داخلی شناخته می‌شود که اگرچه تعداد و میزان استقبال از آن، به اندازه رقیب هموطنش یعنی مرسدس بنز E350 کبریوله نبوده است اما با بهره‌گیری از طراحی ظاهری اسپرت و جذاب، قوای فنی رضایت‌بخش، داینامیک خوب رانندگی و همچنین، تجهیزات و امکانات رفاهی قابل توجه، می‌تواند گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای خرید یک خودرو روباز صفرکیلومتر در بازار داخلی باشد. این خودرو دارای پیشرانه 2‌لیتری توربو به قدرت 245 اسب بخار و شتاب صفر تا صدی برابر 6.4 ثانیه است و در حال حاضر، مدل 2016 آن با قیمتی حدود 380 الی 390 میلیون تومان در بازار آزاد و 414 میلیون تومان در نمایندگی به فروش می‌رسد.

ب‌ام‌و Z4 20i

چند وقتی است که نام مدل Z4 از لیست فروش نمایندگی خارج شده است و البته حالا باید منتظر معرفی نسل جدید آن توسط ب‌ام‌و باشیم. آخرین Z4‌های وارد شده به کشور از نوع 20i 2015 بودند که شاید هنوز هم بتوان تعداد بسیار محدودی از نمونه‌های صفرکیلومتر یا بسیار کم‌کارکرد آن را در بازار داخلی پیدا کرد. این رودستر 2 نفره با سقف جمع‌شونده فلزی، از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو به قدرت 184 اسب‌بخار و گشتاور 270 نیوتن‌متر بهره می‌گیرد و به لطف یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک، در مدت زمان 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. قیمت نمونه صفرکیلومتر یا بسیار کم‌کارکرد مدل 2015 این خودرو، حدود 250 الی 270 میلیون تومان است.

مرسدس بنز E250 Cabriolet

اگرچه مرسدس بنز E250 فقط در اتاق سدان، مجوز ورود به کشور را دریافت کرده بود اما تعداد محدودی از اتاق کوپه و کبریوله این خودرو نیز به کشور وارد شده است که اکثرا به علت کمیاب‌بودن در بازار، با قیمتی نسبتا کاذب به فروش می‌رسند. این کبریوله به عنوان یک مدل لوکس و اسپرت، تجهیزات و امکانات رفاهی مناسبی را همراه با کیفیت خوب ادوات داخلی و همچنین، سواری راحت در اختیار شما قرار می‌دهد و شتاب اولیه آن، با وجود پیشرانه 4‌سیلندر 2.0 لیتری توربو 211 اسب‌بخاری متصل به گیربکس 7 دنده اتوماتیک، برابر 7.5 ثانیه است. در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از این خودرو در بازار یافت می‌شود که عمدتا با قیمتی حدود 610 الی 630 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

ولوو C70

تقریبا می‌توان گفت ولوو C70 یکی از خودرو‌های ناکام در بازار داخلی است که علی‌رغم اعتبار خوب برند ولوو و همچنین‌ دوام و مشخصات فنی مناسب، چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت و هنوز هم تعدادی از نمونه‌های صفرکیلومتر مدل 2013 آن در بازار موجود است. این کبریوله  سوئدی از پیشرانه 5‌سیلندر توربو به حجم 2.5 لیتر بهره می‌گیرد که قدرتی معادل 227 اسب‌بخار را همراه با گشتاور 320 نیوتن‌متر تولید می‌کند و شتاب اولیه آن نیز، حدود 8 ثانیه است. طراحی داخلی ساده، امکانات رفاهی متوسط و البته، وجود رقبای سریع‌تر، از جمله دلایل عدم موفقیت C70 در بازار داخلی هستند که حالا با قیمتی حدود 220 الی 265 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مدل‌هایی که پتانسیل ورود به کشور را دارند

مرسدس بنز C-Class Cabriolet

فعلا نسل پیشین مرسدس بنز E-Class با مدل E250 سدان، تنها مدلی است که به‌صورت انبوه و صفرکیلومتر در بازار داخلی یافت می‌شود اما در میان مدل‌های مرسدس بنز، گزینه‌های دیگری چون C-Class کبریوله نیز وجود دارند که با پیشرانه‌های زیر 2500 سی‌سی (مانند C200 یا C250) می‌توانند مجوز ورود به کشور را دریافت کنند. این کبریوله اسپرت با سقف جمع‌شونده پارچه‌ای، تجهیزات و امکاناتی هم‌طراز با اتومبیل‌های لوکس را به خریداران خود ارائه می‌دهد و ضمنا، نسبت به مدل‌های قبلی، از قابلیت‌های اسپرت بیشتری برخوردار است.

مرسدس بنز SLC

علاوه بر C-Class کبریوله، SLC نیز به عنوان نسل جدید SLK کلاس و البته، کوچک‌ترین رودستر مرسدس بنز می‌تواند مجوز ورود به کشور را در مدل‌های SLK180 ،‌SLK200 و SLK300 کسب کند که همگی از پیشرانه‌های کم‌حجم و زیر 2.5‌لیتر بهره می‌گیرند. این رودستر 2نفره نیز نسبت به رقبای خود، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بیشتری را به نمایش می‌گذارد و از این لحاظ، تا حدودی به رودسترهای لوکس هم شباهت دارد.

آئودی A3 Cabriolet

آئودی A3 کبریولت که بر پایه مدل‌هاچ‌بک A3 توسعه یافته، یکی دیگر از ساخته‌هایی است که در آینده می‌تواند همراه با دیگر مدل‌های آئودی با حجم موتور کمتر از 2.5‌لیتر به ایران وارد شود و یقینا رقیب مستقیم این کبریوله کامپکت در بازار داخلی، ب‌ام‌و سری 2 کانورتیبل خواهد بود که آن هم از قابلیت‌های اسپرت خوبی برخوردار است.

آلفارومئو 4C Spider

اگرچه آلفارومئو 4C در تعداد انگشت‌شمار و با قیمتی نزدیک به 600 میلیون تومان در بازار داخلی عرضه می‌شود اما در صورت اقدام نمایندگی، امکان واردات مدل Spider یا همان نوع روباز آن نیز فراهم خواهد شد که البته فعلا این احتمال، با توجه به شرایط به وجود آمده برای 4C در ایران، بعید به نظر می‌رسد.

فیات 124 Spider

احتمالا خیلی‌ها از فعالیت نمایندگی فیات در ایران با‌خبر نباشند، زیرا تا امروز فقط تعداد محدودی از مدل مشهور 500 که به عنوان یک‌هاچ‌بک جمع و جور و اقتصادی شناخته می‌شود را در بازار داخلی عرضه کرده است اما شاید در آینده، واردات ساخته جدید و البته اسپرت و جوان‌پسند فیات، یعنی 124 Spider که برپایه مزدا MX-5 توسعه یافته، بتواند توجه خیلی از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت را به سمت این برند ایتالیایی جلب کند. این خودرو دارای پیشرانه 1.4 لیتری توربو به قدرت 140 اسب‌بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر است و در مدت زمان 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

پورشه 718 Boxster

حالا که پورشه مدل جدید باکستر را با نام 718 Boxster و با پیشرانه‌های زیر 2.500 سی‌سی تولید می‌کند، امکان بازگشایی ثبت سفارش آن توسط نمایندگی پورشه در ایران نیز امکان‌پذیر خواهد بود و طبیعتا این مدل نیز می‌تواند مانند نسل پیشین خود، از استقبال خوبی در بازار داخلی برخوردار شود. این رودستر کوچک در دو نوع 718 باکستر و 718 باکستر S و به ترتیب با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری توربوشارژ تولید می‌شود که قدرتی معادل 300 و 350 اسب بخار را تولید می‌کنند. همچنین شتاب صفر تا 100کیلومتر باکستر و باکستر S به ترتیب برابر 4.7 و 4.2 ثانیه است که هر دو، علاوه بر ویژگی‌های اسپرت و منحصربه‌فرد پورشه، سطح بالایی از امکانات رفاهی را همراه با کیفیت بسیار خوب متریال داخلی در اختیار شما قرار می‌دهند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم