فونیکسریمکسبهتام

پشت‌پرده افزایش قیمت خودرو در بازار

عصر خودرو- فعالان بازار خودرو از افزایش ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی قیمت خودرو در یک ماه گذشته خبر می دهند.

پشت‌پرده افزایش قیمت خودرو در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرانلاین ، در حالی این روزها بازار خودرو وارد فاز رونق نشده و همچنان افت تقاضا در این بازار وجود دارد که در کنار آن، نمایشگاه‌داران از کاهش عرضه برخی محصولات سخن می‌گویند.

     کاهش عرضه خودروهای تولید داخل در شرایطی است که در هفته گذشته برخی از خودروسازان به صورت رسمی نسبت به افزایش قیمت برخی محصولات خود اقدام کردند و همین موضوع، افزایش قیمت خودرو در بازار را رقم زد.

    بنا به گفته برخی از فعالان بازار، خودروسازان با کاهش عرضه، تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود در بازار آزاد دارند تا افزایش نرخ کارخانه‌ای خودروها نیز به‌نوعی توجیه پیدا کند.

    آن‌گونه که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، برخی خودروهای داخلی طی یک‌ماه گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند. گزارش‌های میدانی نیز بیانگر رشد قیمت‌ها در بازار است؛ اگرچه افزایش قیمت‌ها در برخی محصولات کاملا نامحسوس بوده است.

    گزارش میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد افزایش قیمت پژو 206 تیپ2 با دو ایربگ کاملا نامحسوس بوده، به طوری که طی یک ماه گذشته کمتر از 100 هزار تومان نوسان قیمت داشته است. در حال حاضر پژو 206 تیپ2 با دو ایربگ با قیمت 32 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رود.

    اما تغییر قیمت‌ها در رابطه با پژو 405 دوگانه‌سوز زیاد بوده؛ به طوری که در طول یک‌ماه گذشته بیش از 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. بنا به گفته نمایشگاه‌داران، در حال حاضر پژو405 دوگانه‌سوز با قیمتی برابر 31 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژوپارس دوگانه‌سوز طی یک ماه گذشته 400 هزار تومان گران شده است؛ تا جایی که هم‌اکنون با قیمت 38 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

    در سوی دیگر، در بازار پراید 111SE حدود 900 هزار تومان افزایش قیمت طی یک ماه گذشته داشته است. بر این اساس، این مدل خودرو هم‌اکنون با قیمت 21 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. تیبا SX نیز حدود 100 هزار تومان گران شده است و در حال حاضر در بازار 24 میلی و 200 هزار تومان قیمت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو