فونیکسریمکسبهتام

از سال ۹۶ صورت می‌گیرد؛

ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار

عصر خودرو- وزیر صنعت از ورود اولین خودروهای تولید داخلی با پلت‌فرم ایرانی از اواخر سال ۹۶ به بازار خبرداد و گفت: در حال مذاکره با شرکت‌های صاحب تکنولوژی برای تولید موتورهای یورو ۵ خودروهای تجاری هستیم.

ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، محمدرضا نعمت‌زاده گفت: سال گذشته در حوزه صنعت خودرو، سیاست‌هایی اتخاذ و برنامه راهبردی تعیین شده که در قالب این راهبرد، می‌بایست پلتفرم، نیروی محرکه و طرح کلی تولید خودرو ایجاد شود؛ البته این توان در صنعت خودروسازی موجود است و گزارش‌های ارائه شده حاکی از حرکت خودروسازان در این مسیر است و امیدواریم اواخر سال آینده، اولین تولیدات پلت‌فرم‌های ایرانی، وارد بازار شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازی در بخش صنعت و اقتصاد پیشران است و همواره صنایع ماقبل و مابعد خود را به حرکت وا می‌دارد؛ لذا این صنعت برای هر کشور از لحاظ توسعه فن‌آوری بسیار مهم و ضروری است؛ ضمن اینکه با توجه به وجود فن‌آوری های مختلف در صنعت خودروسازی، روز به روز خودروهای تولید شده در دنیا پیچیده‌تر می‌شوند و سطح تکنولوژی ارتقا می‌یابد؛ لذا توسعه فن‌آوری در کشور بسیار مورد اهمیت است.

    وی تصریح کرد: در گذشته خودروها براساس استاندارد یورو 2 تولید می‌شد؛ ولی با ورود فناوری‌های جدید به صنعت، استاندارد یورو 5 لحاظ شده و ارتقا به یورو 6 نیز مدنظر است و امیدواریم که کیفیت سوخت نیز به صورت همزمان با رشد کیفی محصولات بهبود یابد.

    نعمت‌زاده درباره خودروهای تجاری نیز گفت: در خصوص تولید کامیون مقرر شده موتورهای یورو 5 تولید شود و بر همین اساس باشرکت‌های صاحب تکنولوژی در حال مذاکره هستیم و در نظر است که گیربکس اتوماتیک کامیون، اتوبوس نسل جدید و سایر قطعات این خودرو با همکاری کشورهای صاحب تکنولوژی در ایران تولید شود.

    وی تصریح کرد : به طور قطع مردم همچون گذشته از تولید کالاهای داخلی در کشور حمایت خواهند کرد و خودروسازان نیز با افزایش کیفیت به این همراهی پاسخ خواهند داد تا به زودی، شاهد رشد در این صنعت باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو