فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرودر هفته نخست مرداد نشان داد

ثبات در بازار وارداتی‌ها

عصر خودرو- کمرنگ شدن سایه تحریم‌ها صنعت کشور را به سوی رقابتی شدن تشویق می‌کند؛ امیدی که ارتقای محصول را نوید می‌دهد.

ثبات در بازار وارداتی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، یکی از بسترهای رقابت صنعت خودرو، خودروهای وارداتی است. بررسی روند بازار از کشاکش قیمتی بازار خودرو و جذب مشتریان بیشتر بین تولیدات داخلی و وارداتی‌ها خبر می‌دهد که به عقیده کارشناسان این پویایی نهان، ترغیبی برای پیشرفت است.


    رقابت آزاد در بازار
    روزهای انتهایی تیر و ابتدایی مرداد نشان از تلاطم قیمتی بازار خودروهای وارداتی دارد. فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو در این‌باره  گفت: تقاضای مشتریان و پیشرفت‌هایی که در محصولات از سوی عرضه‌کنندگان در نظر گرفته شده منجر به تفاوت قیمت‌ها شده است به طوری که به تفکیک، برخی خودروها کاهش قیمت داشته و برخی دیگر با افزایش قیمت روبه‌رو بوده‌اند و این براساس شرایط رقابتی است که بین خودروهای مختلف (سگمنت‌ها) در زمان‌های گوناگون وجود دارد و نویدبخش روزهای خوبی است که نشان می‌دهد رقابت آزادی در بازار خودروهای وارداتی وجود دارد و این بازار به شکل پویا در حال فعالیت است.
    وضعیت بازار عرضه و تقاضا
    احتشام‌زاد درباره بازار فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: وضعیت بازار نسبت به سال گذشته مناسب‌تر و از ثبات بهتری برخوردار است.
    وی درباره وضعیت بازار به لحاظ عرضه نیز گفت: خوشبختانه این بازار با کمبودی مواجه نیست و تمام خودروها به میزان تقاضا در بازار موجود است و به واسطه اینکه نماینده‌های رسمی و واردکنندگان غیرنمایندگی هر دو قابلیت واردات دارند، شاهد رقابت خوبی در بازار خواهیم بود که در این شرایط بازار از ثبات نسبی برخوردار شده است.
    برخی کارشناسان در گزارش‌های گذشته اشاره داشتند که بازار خودروهای دست‌دوم وارداتی به نسبت دیگر خودروها از وضعیت بهتری برخوردار است که احتشام‌زاد در این‌باره تصریح کرد: عملکرد انجمن تنها در زمینه خودروهای صفر کیلومتر است و در بحث خودروهای دست دوم فعالیت ندارد بنابراین آماری در این‌باره در اختیار نیست.
    علت تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو
    رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین درباره تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو به دنبال رکود بازار نیز به گفت: تعطیلی نمایشگاه‌ها مربوط به سال گذشته است، زیرا اداره مالیات و وزارت امور اقتصادی و دارایی سخت‌گیری‌هایی درباره رسیدگی به دفاتر خرید و فروش اصناف اعمال کردند که این امر مشکلاتی برای برخی صنف‌ها به وجود آورد در نتیجه این فرآیند، بعضی نمایشگاه‌های خودرو تعطیل شدند که این مسئله جدا از خودروهای وارداتی یا تولیدی است و ارتباطی به میزان واردات یا فروش ندارد.
    وی درباره وضعیت بازار از نظر عرضه نیز گفت: خوشبختانه بازار با کمبودی مواجه نیست و تمام خودروها به میزان تقاضا در بازار موجود است و به واسطه اینکه نماینده‌های رسمی و واردکنندگان غیرنمایندگی هر دو قابلیت واردات دارند، شاهد رقابت خوبی در بازار هستیم.
    احتشام‌زاد در پایان اظهار کرد: امیدواریم با ثبات قوانین در این حوزه شاهد حفظ شرایط بازار و کنترل آن باشیم زیرا تغییر قوانین بیشتر به ثبات بازار خودروهای وارداتی آسیب می‌رساند و تصمیم‌های متعدد و شتاب‌زده باعث التهاب بازار می‌شود.


    بازار وارداتی‌ها
    بازار خودروها بعد از تصمیمات برجامی در حال حرکت است و اگرچه این پویایی ابتدا بیشتر در بحث قیمت‌ها رخ داده اما به گفته برخی فعالان بازار، این امر در حال تسری به بخش فروش نیز هست. در بحث تغییر قیمت‌های دو هفته اخیر می‌توان به هیوندای سوناتا ال‌اف کامل با رادار 2016 اشاره کرد که با افزایش 2میلیون تومانی 175میلیون تومان عرضه شد.
    اپتیما جی‌اف کامل 2016 با اتاق جدید نیز از 173میلیون تومان به 172میلیون تومان رسید.
    اما کیا سورنتو اتاق 204 کامل 2016 که مجهز به اتوپارک است با افت یک‌میلیون تومانی به 231میلیون تومان رسید.
    کیا اسپرتیج کامل 2016، ضمن افزایش قیمت شرکتی آن از 171میلیون و 142هزار تومان به 176میلیون و 603هزار تومان، قیمت بازار آن نیز با یک‌میلیون افزایش، 165میلیون تومان معامله شد.
    پیکانتو 2016 نیز کاهش یک‌میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به قیمت گذشته خود، 68میلیون و 500هزار تومان رسید.
    سراتو کوپه 2016 نیز از خودروهایی است که با افزایش 2میلیون تومانی، 138میلیون تومان معامله شد.


    نوسان در بازار خودرو داخلی
    تغییرات قیمتی تنها در بازار خودروهای وارداتی رخ نداد و خودروهای داخلی نیز این روزها با نوسانات قیمتی مواجه بودند، به طوری که پژو 206 تیپ2، از 32میلیون و 700هزار تومان به 33میلیون و 400هزار تومان رسید.
    برلیانس 320 اتوماتیک نیز با 500هزار تومان افزایش 54میلیون و 500هزار تومان معامله شد.
    همچنین رانا ال‌ایکس با کاهش 300هزار تومانی به 32میلیون و 700هزار تومان رسید.
    قیمت بازار پژو 405 جی‌ال‌ایکس نیز با افزایش 600هزار تومانی، 29میلیون و 400هزار تومان معامله شد.
    پژو پارس سال نیز با 900هزار تومان افزایش در نهایت به 36میلیون تومان رسید.
    سمند ال‌ایکس که 30میلیون و 283هزار و 400 تومان از سوی شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شد شاهد کاهش حدود یک‌میلیون تومانی قیمت بود، اما قیمت بازار آن با افزایش 500هزار تومانی روی 30میلیون و 400هزار تومان ثابت ماند. سورن ای‌ال‌ایکس نیز با همین میزان کاهش در بخش کارخانه‌ای آن به 36میلیون و 273هزار تومان رسید و قیمت بازار آن با یکصدهزار تومان افزایش 36میلیون تومان خرید و فروش شد.
    دنا ای‌اف7 که شاهد تغییر آنچنانی در قیمت کارخانه‌ای خود نبود، با افزایش یک‌میلیون تومانی به 43میلیون و 800هزار تومان رسید.
    رنو تندر اتوماتیک ای2 دو ایربگ نیز با تغییری جزئی به 47میلیون و 345هزار تومان رسید اما قیمت بازار آن با 600هزار تومان کاهش 48میلیون و 400هزار تومان معامله شد.
    سایپا پراید ای‌ایکس111 نیز از مدل‌هایی بود که قیمت بازار آن با افت یک‌صدهزار تومانی به 21میلیون و 400هزار تومان رسید.
    قیمت شرکتی پراید 131 اس‌ای پایه‌گازسوز (سفید) سایپا نیز با افزایش 300هزار تومانی به 21میلیون و 850هزار تومان رسید. قیمت این خودرو در بازار شاهد افزایش 900هزار تومانی بود که در نهایت روی قیمت 22میلیون و 400هزار تومان ثابت باقی ماند.
    در ادامه این تغییرات دو جانبه شرکت سایپا، پراید 132 تی‌ال در بخش کارخانه‌ای خود از 20میلیون و 570هزار تومان به 20میلیون و 50هزار تومان رسید و قیمت بازار آن با افزایش یکصدهزار تومانی 20میلیون و 900هزار تومان خرید و فروش شد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو