فونیکسریمکسبهتام

فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام می‌کنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد.

فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: سیستم فراخوان خودرو در ایران این است که در صورت کشف عیب در خودرو با مالک آن تماس گرفته و خواستار مراجعه مشتری برای حل عیب خودرو می‌شوند.

    وی در پاسخ به اینکه چرا شرکت‌های خودروسازی در ایران برخلاف خودروسازان جهانی برای فراخوان خودروهای معیوب اعلام عمومی نمی‌کنند؟ خاطرنشان کرد: به هر حال هنوز فرهنگ فراخوان خودرو در ایران جا نیفتاده و این تفکر وجود دارد که فراخوان خودروی معیوب یک نقطه ضعف برای خودروساز است.

    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اینگونه تصور می‌شود که اعلام عمومی فراخوان باعث زیر سوال رفتن کیفیت خودروهای تولیدی می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که طبق استانداردهای جهانی فراخوان خودروهای معیوب نشان‌دهنده التزام خودروسازان به حقوق مشتریان و حفظ کیفیت محصولاتشان است.

    وی ادامه داد: فراخوان یک روند معمول در صنعت خودروی جهان است زیرا به هر دلیلی این امکان وجود دارد که یکی از هزاران قطعه به کار رفته در تولید یک خودرو معیوب بوده و یا هنگام استفاده معیوب شود بنابراین فراخوان خودروهای معیوب به معنای زیر سوال رفتن عملکرد یک خودروساز نیست.

    کاکایی افزود: گذشته از خودروسازان داخلی اما نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در ایران معمولا هنگام اعلام فراخوان جهانی خودروها از سوی شرکت‌های خارجی تولیدکننده، در روند فراخوان خودروها مشارکت نمی‌کنند که دلایل آن نیز متعدد است.

    وی با بیان اینکه برخی خودروهای وارداتی به ایران از سوی واردکنندگان متفرقه وارد شده و متولی مشخصی برای خدمات‌دهی به آنها وجود ندارد، تصریح کرد: علاوه بر آن واردکنندگان رسمی خودرو نیز یا به دلیل هزینه‌های مترتب یا به دلیل نداشتن سیستم خدمات‌دهی مناسب معمولا از فراخوان خودروهای معیوب وارد شده به ایران خودداری می‌کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو