فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو مشهد (۱۸)

نفس ایویکو در ایران باز شد

عصر خودرو: استرالیس را می توان از بی حاشیه ترین و کم سر و صدا ترین کامیون های موجود در ایران دانست که نسل فعلی آن در بازار ایران با وجود قدرت ۴۸۰ اسب بخاری آن در کنار جعبه دنده اتوماتیکش، چندان سر و صدایی به پا نکرده بود و درست از این نظر در نقطه مقابل ولوو FH با همین مشخصات قرار داشت. اما با روی کار آمدن ولوو FH۵۰۰ نسل جدید و از طرفی معرفی اسکانیا R۵۶۰ هشت سیلندر در ماه های گذشته، این بار نوبت به ایویکو رسید تا با پیشرانه ای یورو ۵ و ۵۰۰ اسب بخاری به همراه کابین نسل جدید آن در ایران خبرساز باشد.

نفس ایویکو در ایران باز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، استرالیس کشنده ای دوست داشتنی است و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که برای این کامیون احترام قائل نشود و این ویژگی در نسل جدید این کامیون نمود بیشتری پیدا کرده است. این کشنده در نسخه جاده ای خود که با نام Hi-way شناخته می شود و نسل جدید معرفی شده در کشورمان نیز از همین اتاق است، توانسته است به عنوان کامیون سال 2013 اروپا انتخاب شود که با وجود رقبای قدرتمندی مثل مرسدس بنز آنتوس و مان TGX یک موفقیت بزرگ برای این کامیون محسوب می شود.
نسل جدید این کشنده دارای تفاوت های ظاهری آشکاری با نسل قبلی آن است که تغییر در جلو پنجره از بارز ترین آن هاست. نکته مهم تر در خصوص حضور این کشنده در صف 500 اسبی های کشورمان در این است که در آن از موتوری با تکنولوژی بالاتری نسبت به کشنده ولوو استفاده شده است که استاندارد یورو 5 بودن آن نشان از همین برتری دارد. ضمن این که با وجود گیربکس اتوماتیک و قیمت گذاری مناسب  که با وجود بازار کاملا شفاف و وضعیت نامناسب تجاری ها و حضور رقبای قدرتمند، بعید است از این قسمت دچار ایراد شود، می تواند مشتریان زیادی از خریداران دیگر برند ها را به سمت خود جلب کند.
زامیاد نماینده ایویکو در کشورمان است و بعد از عرضه کشنده  های ایویکو چون توربو استار، یوروتک، تراکر و استرالیس، شانس خود را این بار با استرالیس 500 آزمایش کرده است که می توان به موفقیت آن امید زیادی داشت. این کشنده هم چون دیگر ساخته های ایویکو از پیشرانه های سری کرسر برخوردار است. پیشرانه کرسر 13 یورو 5  این کشنده با 13 لیتر حجم از بیشترین قدرتی برابر با 500 اسب بخار بهره مند است که بیشینه گشتاور تولیدی توسط آن نیز به رقم بسیار خوب 2300 نیوتن متر می رسد که با وجود در دسترس بودن قسمت اعظمی از آن در دور موتور پایین، می توان گفت باز هم از این ایویکو باید مثل دیگر ساخته های این شرکت، انتظار چابکی بالایی داشت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو