فونیکسریمکسبهتام

نخستین رالی گردشگری بانوان در جاده‌های ۴ استان

عصر خودرو- نخستین رالی گردشگری بانوان ایران ۸ صبح سوم شهریورماه از محوطه کاخ سعدآباد در تهران به سمت استان‌های البرز، قزوین و زنجان استارت می‌خورد تا رانندگان زن بتوانند هدف‌های گردشگری معرفی شده در نقشه رالی را بیابند و به شهر زنجان برسند.

نخستین رالی گردشگری بانوان در جاده‌های ۴ استان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، برگزار کنندگان این رالی می‌گویند هدف از این اقدام معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده برای گردشگران و تعریف مسیر جدید گردشگری برای آنهاست تا گردشگران در روزهای تعطیل سال به جای هجوم بردن به شمال کشور و گرفتار شدن چندین ساعته در ترافیک این جاده شمالی مناطق دیگر را جایگزین سفرهای خود کنند.

        از کاخ سعدآباد تا رختشویخانه زنجان

    رقیه حاتمی پور، مجری نخستین رالی گردشگری بانوان به همشهری گفت که در استان البرز 2 بنای تاریخی کاروانسرای شاه‌عباسی و کاخ مروارید هدفگذاری شده که البته ممکن است یکی از این نقاط تغییر کند. همچنین دریاچه سد طالقان به‌عنوان یک مقصد گردشگری در این رالی قرار داده شده است که ممکن است به‌دلیل مسافت زیاد برای رسیدن به این نقطه حذف شود. به گفته او، در استان قزوین هم یافتن سرای سعدالسلطنه برای رانندگان رالی هدفگذاری شده است. حاتمی‌پور افزود: در استان زنجان نیز یافتن و بازدید از بنای رختشویخانه زنجان، گنبد ثبت جهانی شده سلطانیه، بنای داش‌کسن و همچنین مردان نمکی برای رانندگان این رالی درنظر گرفته شده است. به گفته مجری برگزاری رالی گردشگری بانوان رانندگان رالی در زنجان اقامت داده می‌شوند و ‌پس از بازدید از غار کتله‌خور به تهران بازمی‌گردند. نخستین رالی گردشگری بانوان با مشارکت کاخ موزه سعدآباد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و یک هلدینگ گردشگری برگزار می‌شود.

        رالی بدون پیش شرط و سختگیری

    بیوک موسوی، رئیس کاخ موزه سعدآباد به همشهری گفت: رالی گردشگری بانوان از داخل محوطه سعدآباد با حضور نمایندگان مجلس و چهره‌های ورزشی آغاز می‌شود و می‌تواند در عرصه توریسم ورزشی و فعالیت بانوان در این بخش اثرگذار باشد.

    عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در نشستی که دیروز در کاخ موزه سعدآباد برگزار شد به خبرنگاران گفت که شرط نخست رالی گردشگری بانوان، رانندگی بانوان در این رالی است و پیش‌شرطی برای نوع خودروها گذاشته نشده است. به گزارش همشهری، او گفت: در مسابقات حرفه‌ای رالی سختگیری‌هایی در مورد نوع خودرو و رانندگی افراد و همچنین توجه رانندگان به محیط‌زیست صورت می‌گیرد که در مورد نخستین رالی گردشگری بانوان این سختگیری‌ها اعمال نشده است. قرار است یک هفته پیش از برگزاری نخستین رالی گردشگری بانوان که به‌صورت رایگان انجام می‌شود، کلاس‌های آموزشی برای بانوان شرکت‌کننده در رالی گردشگری برگزار شود تا آنها با شیوه رانندگی و نقشه خوانی و توضیحاتی در مورد رالی جاده‌ای آشنا شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو