فونیکسریمکسبهتام

حجم موتور ملاک مناسبی برای منع واردات خودرو نیست

عصر خودرو- رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: تعیین تعرفه بالا برای برخی کالاهای وارداتی ،زمینه رقابتی شدن تولیدات داخلی در بازار را فراهم کرده است.

حجم موتور ملاک مناسبی برای منع واردات خودرو نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص افزایش تعرفه لوازم خانگی کره ای اذعان داشت: لوازم خانگی ساخت کره در گروه کالاهایی قرار دارد که پیش از این دولت اجازه واردات آن را صادر نمی کرد.

    وی همچنین عنوان کرد: در دولت جدید مجوز ورود کالاهای گروه 10 با شرط استفاده از ارز آزاد و تعرفه دو برابر صادر شد که این امر بستر خوبی را از لحاظ ایجاد فضای رقابت پذیری محصولات داخلی فراهم آورد.

    افخمی راد تصریح کرد: ادامه واردات کالاهای خارجی بدون هیچ گونه سرمایه گذاری و مشارکت برندهای معروف بین المللی به نفع اقتصاد کشور نیست بلکه در بحث تجارت جهانی باید شرایطی را فراهم کنیم تا جذب گسترده سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای تولید در داخل را داشته باشیم.

    وی در ادامه درخصوص رابطه تجاری با کشور کره اذعان داشت: در چهارماهه اول سال، کره جنوبی جزو 5 کشور خریدار محصولات ایران بوده که در این معاملات حدود 2هزار و 400 درصد افزایش را شاهد بودیم و با توجه به مذاکراتی که در سفر رئیس جمهور این کشور به ایران داشتیم تغییر جهت سیاست های اقتصادی برای پابرجا بودن روابط تجاری کاملا قابل لمس بوده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد برای تولید خودرو و لوازم خانگی کره ای در داخل ایران، کشور کره جنوبی در حال تغییر جهت دادن است.

    وی گفت: برندهای بین المللی باید بدانند اوضاع همیشه اینگونه باقی نمی ماند تا بتوانند فقط خودروهای آماده را به ایران وارد کنند بلکه باید ترتیبی اتخاذ شود تا زمینه تولید خودروهای وارداتی در کشور فراهم شود.

    افخمی راد در ادامه افزود: قطعه سازان باید قابلیت تولید قطعات برندهای بین المللی خودرو را در داخل کشور کسب کنند تا علاوه بر مصرف داخلی به سمت صادرات نیز پیشروی کنیم.

    وی در پایان در رابطه با ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 cc عنوان کرد: باید در قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بالا اصلاحاتی صورت گیرد چراکه برخی خودروهای با حجم موتور بالا مصرف سوخت کمی دارند لذا ملاک خوبی برای ممانعت از واردات این خودروها محسوب نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو