فونیکسریمکسبهتام

۲۳ رام قطار جدید وارد خطوط مترو پایتخت می شود

عصر خودرو- قائم مقام شهردار تهران گفت: مبنای انتظارمان از واگن سازی مترو، تحویل ۲۳ رام قطار جدید مترو تا پایان سال است تا به تدریج وارد ناوگان ریلی پایتخت شوند .

۲۳ رام قطار جدید وارد خطوط مترو پایتخت می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، عیسی شریفی در جلسه بررسی پیشرفت خطوط 6 و 7 متروی پایتخت و فرودگاه حضرت امام (ره) با تأکید بر این که برای خدمت به شهروندان، حتی یک روز را نیز نباید از دست بدهیم و از این رو در پروژه مترو، هر روز برایمان حیاتی بوده و روز طلایی محسوب می شود.

    وی ادامه داد: تونل‌ های خطوط جدید مترو را باید هر چه زودتر ریل‌ گذاری کنیم، چرا که گذاشتن ریل، حرکت جدید و تحول بزرگی را در مجموعه مترو به وجود می آورد.

    وی با اعلام اینکه مجموعه مترو در حوزه بهره برداری باید برنامه ریزی کند تا به محض اتمام خطوط 6 و 7 مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، حتی یک روز هم معطل نشویم، تأکید کرد: روند کار زنجیره مترو از حفر تونل گرفته تا ساخت واگن و از تأمین منابع مورد نیاز گرفته تا بهره‌ برداری از مجموعه، مانند دانه های تسبیح هستند که در کنار هم معنا و مفهوم می یآبند.

    قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اینکه هر چه تفکر سیستمی در مجموعه جامع تر و کامل تر باشد، موفقیت در آن مجموعه زودتر و بزرگ تر اتفاق می افتد، اظهار کرد: دغدغه از دست ندادن فرصت خدمت، خط قرمز مدیریت شهری در خدمات رسانی به شهروندان است.

    شریفی با بیان اینکه برای راه اندازی هر چه سریع تر خطوط جدید مترو، علاوه بر دستگاه های حفار مترو موسوم به    تی بی ام، باید جبهه های کاری جدیدی نیز از طریق انجام حفاری تونل با روش های دستی گشوده شود، تصریح کرد: عملیات حفر مترو را باید با سرعت تر انجام دهیم و منتظر رسیدن تی بی ام نمانیم.

    وی با تأکید بر این که خط 6 مترو به همراه بخش جنوبی آن که به شهر ری متصل می ‌شود، باید افتتاح شود و این اتصال، شیرینی افتتاح این خط را بیشتر می ‌کند، اضافه کرد: خط 6 پس از بهره برداری کامل، این ظرفیت را دارد که روزانه یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار نفر را جا به جا کند و به همین دلیل است که در کل پروژه های شهری، اولویت با مترو است.

    قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که کارخانه واگن‌ سازی متروی تهران باید سرعت کار خود را دو برابر کند و پا به پای ساخت تونل، نسبت به تولید واگن اقدام نماید، اظهار کرد: واگن سازی مترو به جز تولید واگن های جدید، باید نسبت به بازسازی کامل و به اصطلاح اُورهال واگن های قدیمی نیز اقدام نماید.

    شریفی با بیان این که کارخانه واگن سازی متروی تهران باید سرعت تحویل واگن را بیشتر کند، تصریح کرد: مبنای انتظارمان از واگن سازی مترو، تحویل 23 رام قطار جدید مترو تا پایان سال است تا به تدریج وارد ناوگان ریلی پایتخت شوند و جهت جا به ‌جایی مسافران در خطوط جدید مورد استفاده قرار گیرند.

    وی با تأکید بر این که در کار با کسی رو در بایستی نداریم و اگر پیمانکاری نتواند مطابق با برنامه پیش‌ بینی شده حرکت کند، نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام می کنیم، اضافه کرد: حرکت پروژه ها طبق برنامه زمان بندی شده برایمان بسیار مهم است و نمی توانیم بپذیریم پروژه ای از برنامه عقب بیفتد.

    قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که بر اساس تصمیم مدیریت شهری به موجب تدبیر حکیمانه و عالمانه شهردار تهران، اولویت اول پروژه های شهری، حمایت از مجموعه فعالیت هایی است که در زنجیره پروژه مترو قابل تعریف است، اظهار کرد: برای تحقق این تدبیر از هیچ حمایتی به منظور پیشرفت روند کار خطوط 6 و 7 مترو، فروگذار نمی کنیم.

    ریفی با بیان این که پروژه های مترو نباید عقب بیفتند و به این منظور باید سه شیفته کار کنیم و ریل گذاری تونل های حفاری شده را هر چه زودتر آغاز کنیم، تصریح کرد: انتظار داریم با مدیریت قوی و فکر جدید، تمرکزمان را بر روی خط 7 بگذاریم، تصریح کرد: انتظار داریم 6 ایستگاه این خط را هر چه سریع تر، به بهره برداری برسانیم.

    وی در پایان با تأکید بر اهمیت خط متروی فردگاه امام خمینی (س) به عنوان راه ورود و خروج بین المللی از اقصی نقاط جهان به تهران، خاطرنشان کرد: به موازات اجرای خط متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، باید نسبت به تأمین ایمنی این خط و تجهیز آن به دوربین های نظارت تصویری که از اهمیت ویژه ای برخورداراند نیز اقدام کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه که با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، مدیرعامل بانک شهر، مدیران عامل شرکت مترو و شرکت بهره برداری مترو، شهرداران مناطق مربوطه و مجریان، مشاوران و پیمانکاران مترو برگزار شد، گفت: همزمان با پیشرفت خطوط 6 و 7 مترو، تحول در مجموعه حمل و نقل برای اثربخشی مضاعف خطوط جدید مترو را در دستور کار قرار داده‌ ایم.

    مازیار حسینی با اعلام اینکه پایانه های حمل و نقل عمومی، مکمل ایستگاه های مترو هستند و همزمان با افتتاح هر ایستگاه جدید آغاز به کار می کنند، افزود: ورود ایستگاه ‌های مترو به هر منطقه، در آن منطقه تحول ایجاد می کند و از این رو، بازنگری در مسیرهای اتوبوس و تاکسی را اجتناب ناپذیر می نماید.

    وی از تولید و تأمین واگن های مورد نیاز برای خطوط جدید مترو به عنوان بحث کلیدی مترو نام برد و خاطرنشان کرد: معماری ایستگاه های مترو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان، معماری ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره) که دروازه ورود به کشورمان است از اهمیت مضاعف برخوردار است.

    مجری خط 6 مترو در گزارش خویش با اشاره به اینکه 8 هزار و 50 نفر نیروی انسانی در 78 کارگاه این خط فعال هستند و در فاز نخست، 8 و و نیم کیلومتر از بخش جنوبی این خط افتتاح می شود، اظهار کرد: برای اولین بار، رکورد 9 پارت بتن ریزی با یک قالب در کارگاه متروی پارک لاله شکسته شد.

    همچنین مجری خط 7 مترو نیز در گزارش خود با بیان این که بخشی از این خط از زیر رَمپ تونل توحید عبور می کند، تصریح کرد: از مجموع 20 کیلومتر خط و 19 ایستگاه پیش بینی شده خط 7 مترو، 6 ایستگاه آن به زودی به بهره برداری می رسد.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران نیز با ارائه توضیحی در خصوص اظهاراتش در مراسم افتتاح ایستگاه مترو سهروردی گفت: نگفتم ایرباس نخرید، گفتم اهمیت مترو از ایرباس کمتر نیست و اگر هواپیمای ایرباس می خرید، قطار مترو هم بخرید و به نظر نمی رسد حتی گفتن چنین واقعیت هایی در شرایطی که تعهد دولت مبنی بر تامین یک هزار دستگاه واگن مترو هنوز عملی نشده، اِشکالی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو