فونیکسریمکسبهتام

پیش نیازهای رونق صنعت خودرو

عصر خودرو- «برای اینکه صنعت خودروی کشور از رکود فعلی خارج شود و بتواند حرکت رو به جلویی داشته باشد باید سه محور مهم در اولویت کاری مقامات صنعت خودرویی کشور قرار گیرد.» این مطلب سرآغاز یادداشتی در روزنامه فرهیختگان است.

پیش نیازهای رونق صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» در ادامه این یادداشت که در شماره یکشنبه 24 مرداد به قلم بهرام شهریاری کارشناس صنعت خودرو انتشار یافت، می خوانیم: اولین محور توجه به افزایش قدرت خرید مردم است؛ چراکه اگر تحرکات لازم برای افزایش قدرت خرید مردم انجام نشود، نمی توانند خودرو خریداری کنند و همین موضوع صنعت خودرو را در رکود باقی می گذارد. محور دوم که از اهمیت زیادی هم برخوردار است؛ موضوع تنوع در تولید خودرو است.
    بنابراین برای رونق این صنعت باید تنوع تولید خودرو افزایش یابد تا مردم بیش از پیش حق انتخاب داشته باشند. محور سومی که برای تحقق اهداف موردنظر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد، بحث کیفیت و قیمت خودرو است. برای رونق صنعت خودرو علاوه بر ارتقای کیفیت خودرو باید قیمت نیز کاهش پیدا کند تا مردم اطمینان بیشتری برای خرید پیدا کنند.
    با این توضیحات؛ اگر این سه محور از سوی مقامات صنعت خودروی کشور عملیاتی شود، می توان امیدوار بود که این صنعت از رکود موجود فاصله گرفته و وارد دوران رونق شود در غیر این صورت چطور می توان به آینده روشن این صنعت امیدوار بود.
    به هر جهت، هم اکنون که برجام اجرایی شده و روابط با کشورهای دیگر در حال عادی شدن است و تاکنون نیز مذاکرات خوبی با خودروسازان دنیا انجام شده است، باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.
    بنابراین آینده صنعت خودرو بستگی به تصمیمات آتی دارد. اگر این تصمیمات به درستی انجام شود، می توان انتظار این را داشت که صنعت خودروی کشور رونق بگیرد، در غیر این صورت این صنعت در شرایط فعلی باقی خواهد ماند. موضوع بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به قطعه سازان است؛ چراکه بعد از این هم صنعت بدون زنجیره قطعه سازان راه به جایی نمی برد و نای حرکت کردن ندارد.
    بنابراین برای اینکه صنعت قطعه سازی از شرایط فعلی خارج شود باید بتواند در تیراژ اقتصادی، قدرت تامین قطعات را داشته باشد تا از این طریق هم بازار صادرات را ازآن خود کند و هم این بخش رونق گیرد. برای اینکه صنعت خودرو آینده ای روشن داشته باشد، همه باید دست به دست هم دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو