فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

امضای قرارداد ایران خودرو دیزل و بنز در روزهای آینده

عصر خودرو- صالحی نیا در مورد ظرفیت تولید خودرو در کشور گفت: ما امروز توانایی تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم اما باید برای این تولید ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم

امضای قرارداد ایران خودرو دیزل و بنز در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایلنا، معاون امور صنعتی وزیر صنایع در مورد آخرین روند حضور رنو در ایران گفت: ما یک سری سیاست‌هایی داریم که به همه خودروسازهای خارجی اعم از سیتروئن و پژو اعلام کرده‌ایم که بایستی آنها رعایت شوند.

    صالحی‌نیا گفت: مهمترین بخش این سیاست‌ها بازاریابی بین‌المللی و استفاده از قطعات تولید داخل است که به رنو نیز ما آن را اعلام کردیم.

    وی ادامه داد:‌مطابق مکاتبه‌ای که مدیریت ارشد این کمپانی با من داشت چهارچوب کلی این سیاست‌ها را قبول کرده‌اند و بنا بر مذاکراتی که با سایپا داشته مقرر شده یکی از واحدهای زیرمجموعه خودروسازی را به عنوان آورده سایپا قبول کنند تا بتوانند شرکت مشترک را تاسیس کنند.

    صالحی‌نیا ادامه داد: شرکت رنو یک سری محدودیت‌هایی برای ارائه پلاتفرم‌ها و اختلاف‌هایی در خصوص ارزیابی آورده‌ها با سایپا دارد اما مذاکرات برای حل این اختلافات همچنان ادامه دارد و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.

    وی با اشاره به حضور بنز در ایران گفت: تا به امروز مذاکرات خوبی بین شرکت ایران خودرو دیزل و کمپانی بنز انجام شده است و امیدواریم به زودی دو قرارداد را با این شرکت آلمانی به امضا برسانیم.

    وی در مورد ظرفیت تولید خودرو در کشور گفت: ما امروز توانایی تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو را داریم اما باید برای این تولید ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم به عنوان مثال در بخش تعویض خودروهای فرسوده و یا بازارهای صادراتی باید فعالیت بیشتری بکنیم.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ رکود در بخش خودروسازی نداریم و انبارهای خودروسازان ما خالی است از طرف دیگر وزارتخانه به طور جدی پیگیر خروج خودرو از بخش کالاهای انحصاری است و به همین منظور مکاتباتی را با شورای اقتصاد داشته است.

    وی در خصوص سایپا دیزل گفت: این شرکت قرار است به بخش خصوصی واگذار شود اما هنوز اقدام خاصی برای این منظور انجام نشده است در بخش خودروهای سنگین در سال جاری شاهد کاهش بوده‌ایم اما در بخش اتوبوس و مینی‌بوس با توجه به مصوبه تجهیز و نوسازی ناوگان شهری قرار است با همکاری 4 بانک تسهیلاتی به خودروسازها اعطا شود و ما انتظار داریم تولیدات این بخش افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو