فونیکسریمکسبهتام

استاندار سیستان و بلوچستان:

ساخت کارخانه خودرو برقی در چابهار به زودی عملیاتی می شود

عصر خودرو- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور کارخانه تولید خودروهای برقی در چابهار بزودی ساخته می شود و با تولید قطعات آن در ۵ استان دیگر تحول بسیار بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

ساخت کارخانه خودرو برقی در چابهار به زودی عملیاتی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی دوشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در زاهدان اظهار داشت: قدم های بسیار خوبی از سوی دولت تدبیر و امید برای توسعه سیستان و بلوچستان برداشته شده که این استان را متحول خواهد کرد.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع موانع بر سر راه تولید کنندگان این استان گفت: امروز با همت دولت تدبیر و امید هیچ مانعی برای دسترسی تولید کنندگانی که در مسیر توسعه و پیشرفت و اشتغال گام بر می دارند، به تسهیلات بانکی وجود ندارد.
    وی تصریح کرد: واحدهایی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور دارند در اولویت اول پرداخت وام های با سود کم قرار دارند تا این واحدها به چرخه تولید برگردند.
    وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که 40 درصد پیشرفت فیزیکی در سیستان و بلوچستان داشته باشند می توانند از تسهیلات بانکی با سود کم برخوردار شوند.
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 400 میلیارد تومان کف تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی استان است که تا کنون 106 میلیارد تومان آن به این واحدها پرداخت شده است.
    هاشمی خاطر نشان کرد: بیش از 800 کارگر در کارگاه های تولیدی یادشده که با حمایت دولت فعال می شوند، مشغول بکار خواهند شد.
    وی ادامه داد: 32 بانک در سیستان و بلوچستان وجود دارد کههر یک از آنها مکلف شدند حداقل 2 پروژه جدید صادرات محور در استان را ایجاد کنند.
    وی تصریح کرد: بانک ها باید زمینه همکاری بخش خصوصی با خودشان را هموار کنند و این توقع زیادی از بانک ها نیست زیرا 84 درصد منابع مالی کشور را تولید می کنند.
    وی بیان کرد: مردم باید نقش بانک ها را در عرصه تولید برجسته ببینند که این خود باعث افزایش و اقبال افراد برای سپرده گذاری در این بخش می شود.
    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مصوب شده منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به اتاق بازرگانی داده شود تا یک شرکت در ضلع خودش تاسیس و دولت نیز حمایت می کند تا یک بازارچه ویژه ی اقتصادی در این منطقه ایجاد شود.
    هاشمی خاطر نشان کرد: 300 هکتار زمین برای این کار در نظر گرفته شده تا یک منطقه ویژه اقتصادی خوبی در میرجاوه که محل رفت و آمد مردم باشد، ایجاد شود.
    وی بیان کرد: امیدواریم که پایانه پیشین و ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان در جلسه هیات دولت به تصویب برسد تا شاهد توسعه چشمگیر این استان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو