فونیکسریمکسبهتام

یک مقام سازمان تجارت خارجی ژاپن مطرح کرد

فرصت خوب تولید خودرو در ایران برای تامین بازار داخلی و کشورهای همسایه

عصر خودرو- مشاور سازمان تجارت خارجی ژاپن با بیان این که تقاضا برای خودرو در ایران به دلیل جمعیت بالای این کشور امیدوارکننده است گفت: ایران جای پای مناسبی برای تولید خودرو با هدف تامین بازار داخلی و بازارهای کشورهای همسایه است.

فرصت خوب تولید خودرو در ایران برای تامین بازار داخلی و کشورهای همسایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، گروه خودروسازی بهمن، از سال 2007 در حال مونتاژ خودروهای مزدا 3 در ایران است و تمام قطعات اصلی و فن آوری این خودروها توسط گروه خودروسازی مزدای ژاپن تامین می شود.
    سابقه این همکاری به سال 1959 بر می گردد، یعنی زمانی که گروه بهمن شروع به مونتاژ خودروهای پیکاپ 3 چرخه مزدا با ظرفیت حمل بار 200 کیلو کرد. اولین خودروی مزدای تولید شده توسط گروه بهمن، در مقابل دفتر این شرکت به نمایش گذاشته شده است.
    گروه بهمن که هم اکنون تنها گروه خودروسازی خصوصی ایران است، امیدوار است بتواند همکاری های خود با شرکت های خودروساز ژاپنی را بیش از پیش توسعه دهد.
    محمد ضرابیان، معاون امور برنامه ریزی و توسعه گروه بهمن در این باره گفت: «ما به دنبال شرکای جدید هستیم. دیاهاتسو و تویوتا می توانند یکی از کاندیداها باشند.»
    دولت ایران قصد دارد تولید خودرو در کشور را تا سال 2025 سه برابر کند و به 3 میلیون دستگاه برساند. بر اساس این برنامه، 2 میلیون خودرو در بازار داخلی و یک میلیون دستگاه در بازارهای کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان به فروش خواهند رسید.
    با توجه به لغو تحریم های غرب، ایران امیدوار است بتواند با انتقال تکنولوژی های نوین و تولید داخلی از طریق سرمایه گذاری مشترک شرکت های ایرانی و خارجی، به این هدف بلندپروازانه دست یابد.
    نادر سخا، مدیر کارخانه کروز، تولید کننده تجهیزات سیم کشی خودرو گفت، ایران زیرساخت خوبی برای تولید خودرو دارد. این زیرساخت ها شامل قطعه سازان متعدد، نیروی کار اموزش دیده و امنیت بهتر در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه است.
    وی افزود: «ما پتانسیل کافی در اینجا داریم تا دیگران بیایند و شروع به همکاری با شرکت های ایرانی کنند.»
    یوئیچی یاماموتو، مشاور سازمان تجارت خارجی ژاپن در توکیو گفت، تقاضا برای خودرو در ایران به دلیل جمعیت بالای این کشور امیدوارکننده است.
    وی افزود: «ایران حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 40 درصد آن جوانان 24 ساله و یا جوانتر هستند... ایران کشوری است که همین الان هم خودرو تولید می کند و بازاری برای خودروهای وارداتی نیست... از این رو، ایران جای پای مناسبی برای تولید خودرو برای بازار داخلی و بازارهای کشورهای همسایه خواهد بود.»
    رقبای اروپایی شرکت های ژاپنی به ویژه پژو سیتروئن و رنوی فرانسه، هم اکنون در حال فعال شدن مجدد در بازار ایران هستند.
    ضرابیان گفت: «متاسفانه، ژاپنی ها هر روز دارند بازار را از دست می دهند.» وی افزود، اگر آنها اکنون وارد بازار نشوند، سخت می توانند سهم خود از بازار را باز بیابند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو