فونیکسریمکسبهتام

ضعف نظارت پلیس بر تخلفات رانندگی در بزرگراه‌های پایتخت

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رد قصور شهرداری تهران در بروز تصادف بامداد دوشنبه در بزرگراه شهید بابایی اظهار داشت: هم‌اکنون تمام معابر و بزرگراه‌های تهران دارای علائم هشدار‌دهنده حداکثر سرعت مجاز هستند و نمی‌توان سانحه‌خیز بودن معبر را علت مطلق حادثه اعلام کرد.

ضعف نظارت پلیس بر تخلفات رانندگی در بزرگراه‌های پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، مازیار حسینی با بیان این مطلب  گفت: متأسفانه پلیس راهور نظارت بر شریان‌های فرعی را بر نظارت در بزرگراه‌ها ترجیح می‌دهد و علت این امر نیز وجود دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌هاست. وی در ادامه یادآور شد: شاید اگر پلیس بزرگراه در زمان وقوع تصادف چند روز قبل در بزرگراه بابایی حضور داشت شاهد چنین حادثه دردناکی نبودیم. معاون شهردار تهران تأکید کرد: بایدها و نبایدها در کنترل تردد خودروهای پایتخت جابه‌جا شده است.

    هم‌اکنون به جای سیستم هوشمند کنترل ترافیک، یک افسر پلیس راهور تصمیم به سبز کردن چراغ تقاطعی می‌گیرد و صدها متر ترافیک پشت چراغ پدید می‌آورد.

    وی گفت: باید بر این نکته متمرکز شد که به واقع برنامه پلیس درخصوص انضباط ترافیکی چیست؟ آنها وقتی دوربین‌های شهری را می‌پوشانند، وقتی چراغ‌ها را از مدیریت هوشمند خارج می‌کنند، وقتی در بحث تصادفات خود مسئول هستند، چگونه خود را در مقام قاضی قرار می‌دهند؟

    چگونه در نخستین واکنش به تصادف نیمه شب و پیش از انتشار هرگونه گزارش پزشکی قانونی، انگشت تقصیر را به سمت شهرداری می‌گیرند؟ پلیس راهور که خود در هر تصادفی مسئول است و باید نظم ترددی را حاکم کند، چگونه می‌تواند پیش از هرگونه گزارش جامع کارشناسی درخصوص تست الکل و مواد‌مخدر، انگشت تقصیر را به سمت فرد یا نهاد دیگر بگیرد؟ حسینی خاطرنشان کرد: ما از تخلفات آشکار گذشته‌ایم و به سراغ کنترل دستی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سیستم هوشمند رفته‌ایم. به‌نظر بنده باید هر قضاوتی در یک چارچوب منسجم انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو